Bab 19 ❧ Perangai

20 6 0
                                    

Sekarang ni dah sebulan mereka berkahwin dan hubungan mereka rapat sekali.

"yeobo.. bangun~“ kata Jimin.

“5 minit please.." kata Christine dengan mata tertutup.

"Sejak bila jadi pemalas ni? Bangun" kata Jimin lagi.

"Kepala yeobo pening lah. Nak oppa picitkan." Katanya.

"Okay. Meh-“ baru je Jimin nak picit, Christine pergi ke tandas laju laju.

“Yeobo! Nak oppa bawak yeobo pergi hospital ke? Teruk sangat kau muntah aku dengar." Kata Jimin.

Christine keluar dari bilik mandi sambil berkata. "Bukan nya muntah makanan. Muntah air liur je." Kata Christine.

"Ahh. Tak kira. Kita pergi hospital juga." Kata Jimin.

"Oppa pula kenalah pergi ibighit sana." Kata Christine pula.

"No,no,no. Kesihatan yeobo kenalah diutamakan. Pergi bersiap dulu ye. Jimin tunggu kat bawah.

-------

Apabila dah sampai kat hospital..

“macam mana dengan keadaan isteri saya doktor?" Tanya Jimin.

"Tahniah. Korang bakal jadi mak dan ayah." Kata doktor peribadi bts iaitu Dr.suho.

"Wah! Berapa bulan??" Tanya Jimin.

"Baru 5 minggu" kata doktor itu pula.

Jimin lalu memeluk Christine.

"Akhirnya. Kita bakal jadi keluarga juga..". Kata Jimin.

"Ye." Kata Christine juga.

"Jangan tengok muka aku."

"Lah? Kenapa pula? Menangis? Ow,, oppa nangis lah." Kata Christine sambil ketawa.

"Sapa tak nangis bila dah dapat anak ni. Oppa janji akan jadi ayah yang terbaik." Kata Jimin.

"Cukuplah terbaik di hati yeobo dan anak kita." Kata Christine sambil mengusap rambut Jimin.

Sekarang ni pula, doktor yang menangis. Dah tunggang tebalik ni. Sepatutnya mereka yang nangis, bukan doktor.

"Kenapa doktor nangis?" Tanya Christine.

"Terharu tengok pasangan sejoli macam ni. Bilalah aku nak dapat isteri kan?" Katanya sambil menyeka air mata nya.

"Yelah. Hahaha.“ kata Christine lalu diiringi oleh ketawa Jimin.

------

“oppa.. kenapa oppa tak pergi ibighit?" Kata Christine.

"Oppa dah bagitahu member BTS yang oppa kena jaga yeobo. Yeobo kan mengandung~“ kata Jimin.

“yelah.“ kata Christine.

TOK! TOK! TOK! Ketukan pintu mengejut dua orang pasangan sejoli.

"Oppa bukakan pintu ye?" Tanya Christine.

"Ok."

Jimin terkejut melihat 5 figura yang amat dia kenali.

Jimin Itu Aku Punya [C]Where stories live. Discover now