Bab 17❧ sayang

26 3 1
                                    

No one pov
Tangan Jimin bergerak tanda dia sudah bangun.

Christine melihat mata nya perlahan lahan dibuka.

"Jimin!" Katamu.

"Eh, Christine? Aku kat mana ni? Auchhh.." kata Jimin lalu memegang siku nya.

"Eh, bergerak perlahan lahan.. chim². Awak kat hospital ni." Kata Christine.

"Hospital? Kenapa dengan saya kelmarin?" Tanya Jimin hairan.

"Kamu tak ingat ke? Tapi bukan kelmarin. 2 hari yang lepas." Kata Christine lalu Jimin mengganguk.

"Kamu takde pape lah." Kata Christine lalu ketawa kekok.

"Yeke? Aish. Macam mana aku nak tahu kalau aku tak ingat pasal haritu." Katanya menepuk dahinya.

Christine dan Jimin tersentak apabila melihat pintu buka.

"Adeul! Bogoshipdaaa(anakku,ibu rindu kamu)" kata omma Jimin lalu memeluk Jimin.

"Auchhh,omaa.. apeuda(auch,omma.. sakitlah)" kata Jimin mengerang kesakitan.

"Hehe. Mian.." kata omma.

P/s: anggap je mereka cakap bahasa korea selama ni. Dan anggap je Christine pandai cakap Korea.

"Omma,annyeonghasaeyo." Katamu lalu mencium tangan omma Jimin.

"Christine, joesonghaeyo..(saya salah)"kata omma Jimin.

"Waeyo?"

"Sebab omma marah Christine. Dengki dengan Christine. Omma rasa bersalah selama ini." Kata omma sambil menangis.

"Gwenchana-ahh. Christine tak ada perasaan benci pun dekat omma." Kata Christine.

"Rupanya Christine baik orang nya." Kata omma Jimin lalu menyeka air mata nya.

"Ehh.. dah dah. Jangan nak buat cerita Jejak Kasih kat hospital ni." Kata Jimin lalu hi-5 dengan appa nya.

"Aish, kacau je omma nak bermaafan dengan bakal menantu ni." Kata omma.

"Apa!? Yay! Kita kawin tak lama lagi!" Kata Jimin.

"Shhh. Ini hospital. Nanti mayat bangun bila dengar awak menjerit camna? Haa.." kata Christine lalu omma memukul tanganya dan ketawa.

"Yelahh." Kata Jimin lalu kami semua ketawa.

Skip
4 month later..

Akhirnya Christine dan Jimin berkahwin juga.

Ramai orang yang datang ke majlis perkahwinan mereka. Artis-artis kpop gituu~

Christine dengan omma nya Jimin sekarang ni lebih rapat dari sebelumnya.

Suga akhirnya masuk ke Hospital Gila kerana sejak dia dekat penjara , suga berperangai sebagai orang gila.

Maka, BTS akhirnya bertukar jadi 6 ahli kumpulan semenjak Suga tiada lagi di industri kpop ni.

Lepas kamu dan Jimin baru pulang dari majlis perkahwinan itu...



“Jiminnnn, laparrr~“ kata Christine sambil memegang lengan Jimin.


"bukan sudah makan kek tadi? Kenapa masih lapar?" Tanya Jimin.

"Bukan lapar pasal makanan. Lapar nak minta kiss~“ kata Christine sambil memuncung mulutnya.

“aish, sekarang ni jagi dah makin manja yaa? Meh sini.." kata Jimin lalu mendekati mukanya dan cup! Bibirnya dan bibir Christine mula bertemu.

Selama 1 minit ciuman itu, Christine melepaskan ciuman itu kerana tidak cukup oksigen.

"Aik? Kenapa lepas? Kata lapar.." kata Jimin lalu mencubit hidung Christine.

"Tak cukup oksigen lah.. aigoo~“ kata Christine dan ingin pergi ke bilik mandi.

“nak pergi mana tu? Aku nak ikuttt~“ kata Jimin.

“Nak mandi lah. Takkan tu pun nak ikut?" Kata Christine.

"Aku pun belum mandi. So, bolehlah aku ikut kan?" Kata Jimin lalu tersenyum sinis.

"DASAR PERVERT! NYAH KAU DARI SINI!" Kata Christine lalu kunci bilik mandi itu.

Jimin ketawa terbahak-bahak melihat kelakuan Christine.

50 minit kemudiann,

"Woii! Kau ni mandi ke cat bilik mandi?" Tanya Jimin sambil mengetuk pintu.

"Tak sabar betul! Aku baru je basuh baju." Kata Christine pula.

"Aish! Tak payah laa, basuh baju. Dah pukul 8:50 pm masih lagi mandi. Nanti sakit, aku pula yang salah~“ kata Jimin dengan suara dingin. Mungkin marah kott.

“aishh, yelahhh~ tapi..... Tolong ambilkan tuala ye? Hehe~“ kata Christine.

“aigooo~ tuala pun kau tak ingat. Nahh~“ Pintu dikuak perlahan oleh Christine. Tapi, ada satu idea nakal di dalam fikiran Jimin. Lepas je Christine ambil tuala, terus je Jimin masuk dekat bilik mandi dengan tidak berbaju~




“PARK JIMIN!!!!!!!!!!!!!" Satu rumah bergegar mendengar jeritan Christine. Nasib baik dah sah jadi suami isteri.

Korang mesti dah tahu apa yang mereka buat kan? (////○_○/////)


Yay! Season 1 dah pun berakhir. Season 2? Mula menyusulll;



Jimin Itu Aku Punya [C]Where stories live. Discover now