Bab 4

68 7 15
                                    

"Saya bukannya orang macamtu." Apahal lah mulut ni bercakap macam tu. Lagilah dia tak percaya , ye dak? "Yelah tu" katanya. Aku apa lagi , terkejot terkentut aku dengar . Nasib tak terkentut. Salah author lah ni suruh heroin terkentut jangan jangan dia sendiri terkentut sudah. * Eh salah kan kita pulak* . Back to the story. "Suga, sudah sudah lah tu. Manusia bukannya sama pun dengan perangai dia.“ Kata Jimin dan aku seakan-akan tahu apa yang dia katakan. Ya , dia pernah bercinta dengan seseorang bernama Magdwenna. Dan dia adalah author. Sampai hati author sanggup tinggalkan dia. Salah kan aku lagi. Meh kita salah kan dia berjemaah. Back to the story pula. “ Yalah , yalah. Kau percaya lah dia 100% kalau dia sakitkan korang terus minta maaf kat aku." Katanya dengan selambanya lalu keluar dari bilik praktis tersebut. "Maaflah. Suga memang macam itu. Sejak dia putus cinta dengan Magdwenna dia terus berubah." Kata Jimin sambil mengeluh. "Tak mengapa. Lama-lama dia jadi budak periang semula. Jangan risau.“ kata aku seperti positive thinking. “Untung dapat manager macam ni.“ kata Jhope yang aku pun tak tahu dari mana dia datang. "Dah pergi praktis cepat kalau tak saya letak dua kali ganda praktis tersebut. Yay or nay?". "Nay." Kata mereka dan yeah aku pun apa lagi bangga lah bila mereka dengar cakap aku.

Setelah habis praktis dance , mereka mula mengambil air yang dibeli oleh Jhope tadi dan berborak apa entah aku pun tak tahu. Sedang aku syok scroll insta , Jimin menergah aku. Aku pun melatah dalam bahasa melayu yang mungkin dia tak faham, " Oh , Jimin ku jatuh!" Jimin apa lagi, dahinya berkerut tanda tidak faham dengan kataku. "Aku melatah lah." Jimin menggangukkan kepalanya tanda faham. "Awak, malam nanti awak free tak?" Kata Jimin dengan pipinya yang merah bak tomato. "Ye , s-saya f-f-free. Kenapa?" Kenapa aku gugup pula? "Kita pergi tengok bintang nak?" Katanya. Hati aku apa lagi membuat irama yang tidak menentu. "Nak." Kata aku sepatah. "Pukul 7 aku ambil. Pakai baju kasual je okay?" "Ok."

Pukul 7.
Ya . Sekarang aku tengah pakai baju shirt panjang warna pink gitu dan pakai jeans. Dan yeah, jimin menepati janjinya. Aku pun pergi dengan bahagianya sebab takde minah paparazzi tu. Dia tengah pergi karaoke dengan kawan nya. Dah sedar suara katak masih lagi nak karaoke. Eh, taklah. Suara dia sedap macam suara Taylor Swift gitu. Hah dah, letih aku duk puji si Claudia tu. Baik aku pergi tengok bintang ngan Jimin. "Hi , Jimin" kata ku dan Jimin membalas dengan senyuman. Bisu ke? "Jom , masuk kereta." Dia membuka pintu kereta sebelah jap, aku ke dia driver ni? "Masuk lah." Ow , ingatkan aku jadi driver. Aku pun masuk. Dalam perjalanan , dia berkata , " tak kesah ke aku berhenti mana-mana jalan untuk tengok bintang?" Aku pun menjawab " Tak. Kecuali lah itu hutan." Kata aku sambil ketawa perlahan. "Aku suka lihat kau senyum," katanya. "Awak nii. Selalu saja buat saya blushing." "Biarlah. Nampak comel ja aku tengok kau ni." "Habis? Cycon nak letak mana?" Jimin apa lagi terkejot lah dia bila dengar nama Cycon. "Letak kat tong sampah." Kata Jimin dengan selamba. Aku pula terkejut. Aku dah agak mereka bercinta sebab kerja. Tak mungkin Jimin suka kat dia."Kesiann die" kataku yang taklah berapa kesiann sangat. "Jangan kesiann kat dia. Kesiann kat aku je." "Mak aii dia ni."

Jimin Itu Aku Punya [C]Where stories live. Discover now