Bab 18 ❧ Mrs.Park

29 5 3
                                    

Christine
Aku bangun mendengar jam digital ku berbunyi. Dan aku melihat Jimin masih lagi nyenyak.

"Bangun wahai suamiku~" kataku.

"Kiss dulu" kata Jimin dengan mata tertutup.

"Bangun dulu baru aku bagi kiss." Kataku dan Jimin bangun.

"Aku dah bangun. Ganjarannya mana?" Kata Jimin.

"Aku tipu je hahahaha. Dah pergi siap siap dan pergi ibighit cepat." Kataku lalu berlari menuju ke dapur.

"Sayanggg!" Aku tidak menghiraukannya.

Aku terfikir macam mana agaknya manager baharu tu sebab aku dah letak jawatan. Yelahh, aku kena jaga rumah ni dan aku nak jadi suri rumah.

Aku mula mengambil dua roti dan mula menyaluti menggunakan jem peanut.

Lepas itu, aku pun membancuh air kopi untuk suami tercinteee.

Aku terkejut apabila ada seseorang memelukku dari belakang.

"Aish, Jimin. Nanti kau mandi kopi terus salah kan aku sedangkan kau yang buat aku terkejut." Kataku.

"Hehe sorry. Semenjak kita jadi suami isteri, aku lebih manjaa. Tak sangka kau jadi isteri aku. Aku sayang kau sangattttt." Kata Jimin lalu mencium dahiku.

"Ya, aku sayang kau juga. Aku pun tak sangka juga kan yang kita dah sah jadi suami isteri.

Dulu, kita taklah rapat sangat sebab nanti kita jadi bualan orang ramai kan. Aku harap kita bersama walau apa pun yang akan terjadi." Kataku.

"Hmmmmmmmmm. Kenapa tak masak? Asyik roti je breakfast aku." Kata Jimin sambil memakan roti.

"Yeke? Takda idea lah nak masak apa.." kataku.

"Besok masak ye? Dahlah aku nak pergi ni. Jaga diri." Kata Jimin lalu mencium bibirku selama sesaat.

Tiba-tiba telefon ku berbunyi.

Kang Daniel
Hi kawan lama!

Me
Hi too. Eh nape chat kite?

Kang Daniel
Tak leh ke? Aku rindu kau sangattttt. Boleh jumpe ke?😌

Me
Kau tahu kan.. aku dah kahwin😝

Kang Daniel
Takkan lah Jimin tak suruh. Alahh, sekejap je.

Me
Aish. Ye lah. Kat mana?

Kang Daniel
Cafe macam biasa lah.

Me
Yelahhh~

Jimin... Aku minta maaf. Aku terpaksa juga pergi dengan Kang Daniel.

------

Singkat cerita, aku dan Kang Daniel pergi ke kafe berhampiran.

Aku nyaris nyaris tak kenal Kang Daniel sebab dia pakai mask hitam dan topi hitam. Sama juga dengan aku tapi aku tambah dengan cermin mata hitam sekali hahaha~

“uit!“ jerit Kang Daniel.

“hey! Aku nyaris nyaris tak kenal kau tau!" Kataku.

"Awak tak takut pasal paparazzi ke? Paparazzi ada di mana²" sambungku lagi.

"Takpe. Ada bilik khas untuk dua orang jer." Kata Daniel.

"Bagus!"

--------

“Christine.. aku rasa happy sangat kau terima permintaan aku." Kata Daniel sambil memegang tangan ku.

"Woi. Tangan². Tak nampak ke aku dah kahwin?" Kataku.

"Sorry². Tak sengaja . Hehe~“ kata Kang Daniel.

“Pabo~“ kataku.

-------

Aku dan Kang Daniel seronok berborak sampai tak menyangka hari sudah pun petang.

Aku berharap agar Jimin belum lagi pulang tapi jangkaan ku meleset. ohno~

Aku membuka pintu dan ya, Jimin ada di depan pintu.. menantiku.

“seronok pergi dengan Kang Daniel hm? Dah terubat rindu kau tu?"

"macam man-“

“aku dah tengok telefon kau yang kau nak jumpa Kang Daniel. Kau tahu tak dia suka kat awak sejak korang berkawan lagi? Takkanlah tu pun kau tak tahu?"

Jimin sedikit membentakku.

"Ta-“

“tahu kan? Kenapa masih pergi dengan dia? Kalau engkau dah tahu dia tu suka kat kau! Dan kau masih bagi dia harapan!" Marah Jimin.

"Tapi, kalau aku menolak permintaan nya, aku rasa bersalah." Kataku dengan ragu.

"So, kalau kau tolak permintaan aku.. kau takda rasa bersalah camtu?"

"Bu-“

“dah. Aku dan Taehyung pergi ke kedai makan tadi dan aku pun belikan kau makanan kegemaran kau. Jangan harap nak merayu kat aku dan manja dengan aku sebab aku cepat cair.“ katanya dan berlalu pergi.

Aku mengganguk perlahan. Aish~

-----

Sejak malam itu, aku dan dia tidak pernah bercakap sekalipun. Aku menonton tv manakala Jimin masih main telefon.

“Jimin, aku pergi bilik dulu nak tidur. Jangan tidur lewat tau nanti tak cukup rehat buat praktis.“ kataku dan Jimin mengganguk.

Setelah beberapa minit berlalu....

Aku tak boleh pejamkan mataku seolah olah aku kena tidur dalam dakapan Jimin.

Walaupun kami tidur sama, aku tetap tak boleh tidur sebab jarak antara kami taklah jauh sangat cuma aku nak tidur dalam pelukan Jimin.

Aku memusingkan badanku untuk melihat Jimin dan aku terkejut Jimin melihatku juga.

"Tak boleh tidur ke?" Tanya Jimin.

Aku menggeleng.

"Manja. Meh sini." Katanya dan aku mula memeluknya.

"mianhae Jimin. Huwarrrrgghhh~“ nangis ku.

“gwenchana. aku tak suka tengok kau nangis. Hodoh.“ katanya dan aku memukul dadanya.

“auch , sakit. Dah shhh, tidur ye sayang~“ katanya mengusap rambutku.

“i love you.“ kataku dengan mata tertutup.

“i love you too." Katanya sambil mengucup dahi ku.

------

Tak sweet boleh delete cerita ni kat library kau.🙄 Jangan lupa vomment ~

Jimin Itu Aku Punya [C]Where stories live. Discover now