"Perhatian kepada semua akhowat f1 dan f2; semua akhowat f1 dan f2, harini ta'leem macam biasa, kat musolla puteri pukul 5.45 petang. Perhatian sekali lagi kepada semua akhowat f1 dan f2; semua akhowat f1 dan f2, harini ta'leem macam biasa, kat musolla puteri pukul 5.45 petang. Harap maklum." -kp badar f2-
me: Hah?? Apa dia jerit?
dormmate: F1 dan f2, harini ta'leem seperti biasa, kat musolla puteri pukul 5.45 petang.
me: oh ok
45 minit kemudian...
me: Haihh, nak tidur kejap ahh.. Wehh, kalau dah panggil pergi ta'leem, tolong kejutkan aku.
dormmate: OK
"Perhatian kepada semua akhowat f1 dan f2; semua akhowat f1 dan f2, turun ta'leem sekarang. Perhatian sekali lagi kepada semua akhowat f1 dan f2; semua akhowat f1 dan f2, turun ta'leem sekarang juga. Harap maklum."
me: Alamak, dia dah panggil *bersiap*
Inilah rutin budak-budak f1 dan f2 setiap tahun pada hari Selasa dan Khamis. F1 dan f2 WAJIB pergi ta'leem. Even kau lambat datang sekalipun, jangan pernah skip ta'leem. Kalau korang datang lambat, korang kena denda. Tapi kalau korang tak datang ta'leem, korang kena kecam + tak dapat ilmu. #padhutakpadhu. So, korang prefer yang mana satu? Denda atau kecam??!
Dekat ta'leem kitorang belajar macam-macam. Kekadang kitorang main game. Banyak game yang baru aku tau time kat ta'leem ni. Setiap kali ta'leem, ada je perkongsian yang ingin disampaikan oleh hakak-hakak badar f2. Kekadang tu ada jugakla ajak senior bagi perkongsian.
Tapi satu je aku nak cakap, ta'leem ni BEST! Rugi betoi sape yang skip ta'leem ni sebab banyak ilmu yang kita dapat. Memang prefer diri dikecam daripada didenda ke hape??!
#sayasayanghakak2badar :p
YOU ARE READING
EVONIXX
Randombila budak swag + no'ob berada di dalam form kau maka terhasillah book yang penuh dengan NOOWAG ini start : 2017 end : 2021