(Air)% - kisah benar
(Daratan)% - rekaan semata2Sape genius dia faham ape aku merapu kat atas 👆
---
Sebelum pegi Penang...
"Perhatian kepada semua pelajar tingkatan 2, lepas perhimpunan sila tunggu sebentar di tapak perhimpunan. Perhatian sekali lagi kepada semua pelajar tingkatan 2, lepas perhimpunan sila tunggu sebentar di tapak perhimpunan"
"Weyhh pahal weyhh?"
"Jangan kata ada ulangan exam lagi sudahh.. Aku dah penat baca buku"
"Ummiii anakmu taknak kena SSDM T^T"*lepas perhimpunan*
"Baiklah saya ada berita gembira untuk kamu semua. Kamu semua akan pegi ke penang sbb dlm silibus pjpk ada benda alah tu"
"Weyh siyes ahh kita gi penang?"
"Wahh bestnya dahla pegi satu form.."
"Tak sabar dowhh nak gi.. Mood exam aku dah melayang dah ni...""Bawa bertendang sume, saya belum habis cakap lagi.. Ok kamu akan pegi ke penang pada **/**/2018 nanti, means lepas up2 la.. So lepas up2 tu bolehla release kejap sebelum pat nnti. K tu je ade pape soalan?"
*angkat tangan* "Cikgu bole bawak phone ke?"
"Oh boleh. Kamu nak bawak charger ngan powerbank pon boleh, nak bawak camera pon bolehh..* (plz highlight bnde ni guyss nnti kena bala lagi •﹏•)
*menggila*"Tudung kena pakai tudung apa cikgu?"
"Tudung bebas, tak kisah la nak pakai tudung shawl ke bawal ke kembung ke pocong ke ikat tepi ke yg pentingtudung kamu still labuh la.. Jgn tak pakai tudung sudah karang ada jugak yang kena luku ngan saya. Lagipon saya tak galakkan kamu pakai tudung labuh sekolah sbb nnti kita ada hiking, takut tudung tu tersekat kat ranting pokok ke pastu nnti takut kamu panas pulakk"
*menggila lagi*
"Cikgu, kita kat sana nnti berapa hari?"
"Tak silap saya 3 hari 2 malam""Kena pakai baju ape?"
"Hari pertama dalam perjalanan ke penang tu kamu pakai baju pj. Esoknya kita ade hiking kat taman negara menuju ke monkey beach, so kamu pakai bju sukan. Kat sana nanti kita akan adakan pertandingan zumba. Pstu last day pulak kamu boleh pakai baju bebas sebab kita akan pegi shopping kat mall""Uwahh mall dowhh"
"Weyhh aku nak bawak duit bebanyak lahh"
"Ye weyhh nak shopping sakan kat sana agagagaga"
*meroyan pulak*"Duduk kat mana cikgu?"
"Buat masa ni saya belum cari lagi tempatnya, nnti saya check balik""Berapa ringgit kena bayar cikgu?"
"Tu pon saya belum pasti tapi inshaa Allah bawah RM100""Ade pape lagi soalan? Kalau takde boleh la masuk kelas balik"
2 minggu sebelum **/**/2018...
"Perhatian kepada semua pelajar tingkatan 2, sila tunggu sebentar lepas perhimpunan. Perhatian sekali lagi kepada semua pelajar tingkatan 2, sila tunggu sebentar di tapak perhimpunan. Harap maklum kalau tak aku sepak sorang2"
"Wut wutt pehal dowhh?"
"Nak cakap pasal penang kot"
"Weyhh aku nak tau dowhh kita duduk kat mana"
"Ye weyhh.. Ntah2 cikgu nak bagitau nnti"*lepas perhimpunan*
"Saya nak maklumkan yg mungkin saya akan tundakan tarikh kita pegi penang ke 28/09/2018"
"Ala aku da excited dah ni nak gi penang"
"Ye weyhh.. 28/09 tu lama lagi""Nape pulak ditunda cikgu?"
"Sebab saya belum cari lagi tempat yang sesuai untuk kamu semua. Saya bercadang nak carikan apartment utk kamu semua"
YOU ARE READING
EVONIXX
Randombila budak swag + no'ob berada di dalam form kau maka terhasillah book yang penuh dengan NOOWAG ini start : 2017 end : 2021