Toen Niall voorstelde om naar Nando's te gaan, keek ik hem eerst raar aan.
"Wat is Nando's?" Vroeg ik hem. Hij keek me aan alsof het een schande was dat ik het net kende.
Een half uurtje later zijn we er aangekomen. Omdat dit mijn eerste keer Nando's is, kijkt iedereen me aan om te zien wat ik ervan vind. Ik lach, en neem dan een hap.
"Dit eten is geweldig!" Roep ik dan uit. Zo geweldig is het nou ook weer niet, maar het maakt Niall blij.
Niall joelt, maar eet al snel weer verder.
Aan mijn rechter kant zitten Gaby, Melody, Zayn en Louis. Tegenover ons zitten Niall, Liam en Harry.
Ik bedenk me dat ik nooit zo met de andere jongens behalve Liam omga. En Niall, maar dat komt omdat hun een appartement delen.
Maar Louis, Harry en Zayn, daar ben ik niet zo close mee. Ik besluit om Liam, Zayn, Harry, Louis en Niall eens uit te nodigen voor een dagje bowlen of een pretpark ofzo. Chloë, Puck, Chantal en Laura willen vast ook wel mee.
Na het eten zit ik met Liam, Melody en Puck in de auto. We gaan nu naar een club die Harry nog kende.
Gelukkig hadden we wel allemaal 'uitgaans-waardige kleding' aan, en geen pak of andere nette kleding.
Als we bij de club aankomen, herken ik het ook meteen. Het is de club waar Jake me bedroog. Liam ziet me kijken als hij de deur voor me opent om uit te stappen.
"Gaat het, Brooke?" Vraagt hij.
"Ja, de tijd met Jake is verleden tijd." Knik ik.
POV Liam.
Ik knik twijfelend naar Brooke. Het ziet er heel onverschillig uit hoe ze over Jake praat, maar ik weet dat het haar pijn doet.
Ik dacht eraan om voor te stellen om naar een andere club te gaan, maar Brooke was al bijna binnen, en ze zag er vrolijk uit. Ik wil niet dat ze boos op me word omdat ik zelf beslissingen voor haar neem.
Na een paar uur is Brooke zo dronken als wat, en er hangt steeds een lange blonde jongen om haar heen te dansen. Ik wist dat ze dit niet zou toelaten als ze nuchter was dus ik stap op Chloë af, die inmiddels ook in de club was aangekomen, om te vragen wat ik moest doen.
Foute keus.
Chloë is minstens zo dronken als Brooke. Alleen Harry is dronken van de jongens. Behalve Chloë en Brooke doen alle meisjes behalve ook nog gewoon.
Uiteindelijk vind ik Niall en Zayn aan de bar, en ik ga erbij staan.
"Heb je Brooke al gezien?" Vraagt Niall. "Ze gaat flink los."
Ik zucht en dan knik ik, "Ik denk dat ze alleen zoveel dronk omdat ze Jake probeert te vergeten. Wat denk je dat ik moet doen? Wat als ze vanavond dingen doet waar ze morgen spijt van gaat krijgen?"
"Ik denk dat je haar even moet laten gaan. Ze is volwassen, dude, je bent niet verantwoordelijk voor haar." Antwoord Zayn, terwijl hij zijn hand op mijn schouder legt.
"Dat weet ik wel, maar ik wil niet dat haar iets overkomt."
Ik keek het nog een tijdje aan, terwjijl ik bij de bar blijf met Niall en Zayn. Louis kwam er ook bij staan, hij had inmiddels Eleanour al opgehaald.
Soms kijk ik even naar Brooke, om te zien of ze nog wel oké is. Ik zie dat Niall dat ook doet, dus het zal vast normaal zijn dat ik zo bezorgd ben. Ik maak me niet druk om de band tussen Niall en Brooke. Ze worden niet meer dan goede vrienden, en ik weet dat Brooke Niall niet leuk vind. En hij haar ook niet.
Ik ben helemaal in mijn gedachtes verzonken totdat Zayn me aantikt, en in de richting wijst waar Brooke net danste. Ze is weg. Ik kijk meteen rond of ik haar ergens zie, maar het levert niet veel op.
Totdat ik haar en de blonde jongen in een hoek zie staan. Hij staat erg dicht tegen haar aan, en ik denk dat Brooke dat niet zo leuk vind.
Voor ik het weet sta ik voor ze, en duw ik de jongen tegen de muur. Ik wil niet met hem gaan vechten, ookal weet ik dat ik hem aankan, maar hij moet van Brooke afblijven.
Ondertussen hangt Brooke aan mijn arm. "Liaaaam, wat doeeee je." Zegt ze slap, en ruik de vieze alcohol lucht al. Ik kijk nog even naar de jongen, en laat hem dan los.
"Blijf van haar af." Sis ik nog snel in zijn oor, voordat ik Brooke meeneem de club uit, de auto in.
"Liaaaaam, ik willll nog niet wegg. Ik ben nieeeet dronkken." Mompeld Brooke. Maar voordat ze nog wat zegt, ligt haar hoofd al slapend tegen het raam.
JE LEEST
Afraid ft. Liam Payne & One Direction
FanfictionHet was 's avonds laat. Ik draaide me om, een man van ongeveer 40 jaar stond voor me. Hij kon me niet eens meer recht aan kijken, dronken als wat. Nog net voordat ik weg wilde lopen sloeg hij op mijn kont en grijnsde. Nu werd ik bang. Al rennend dee...