Chapter 28

359 12 3
                                    

De dagen erna heb ik Liam weinig gezien. Niall daarentegen, is een echte vriend geweest. Hij deed er alles aan om me af te leiden van alles waar ik mee zat. Maar toch bleef de gedachte aan Liam en Kayla voortdurend in mijn hoofd. Ik ben bang dat haar terugkeer alles anders zal maken. Niall zegt dat ik me geen zorgen moet maken, dat dit iets eenmaligs is. Ik kan niet anders dan hopen dat hij gelijk heeft.

Die middag, als ik met Chloë op de bank Gossip Girl zit te kijken, gaat mijn telefoon over. Liam's foto verschijnt op het scherm. Ik laat mijn scherm aan Chloë zien en loop even naar de keuken.

"Met Brooke."

"He, Brooke, Liam hier." Ik hoor de twijfel in zijn stem, "Luister, ik snap dat je bent geschrokken van Kayla, maar ik hoop dat dit niks verandert tussen ons. Je bent een goede vriendin, en ik wil je niet kwijt."

"Nee, ik snap het. Ik hoorde dat Kayla een groot deel van je leven was."

"Dat was ze inderdaad. Maar Kayla is, en blijft, niks meer dan een vriendin. We hebben al eerder wat gehad, en dat liep niet goed af. Ik hoop dat ik je niet teveel af geschrokken heb, en dat je morgen met me uiteten wilt."

Ik glimlach. "Tuurlijk niet Liam, ik wil graag met je uiteten. Morgen, 7 uur?"

"Afgesproken, ik zie je morgen." Ik hoor de blijdschap in zijn stem.

Opgelucht hang ik op en loop terug naar de woonkamer. Chloë kijkt me verwachtingsvol aan. Ik glimlach, "Alles is goed, hij vroeg me zelfs op een date."

Chloë juicht en springt op. "We moeten meteen gaan shoppen voor de perfecte outfit."

Ik knik instemmend. "Maar eerst bel ik Niall, hij moet dit horen."

*******************

De volgende dag begint rustig, ontbijtje bij Starbucks, as usual. De middag staat volop in het teken van voorbereiden voor de date. Ik heb er enorm veel zin in, maar Chloë misschien nog wel meer dan ik. De hele dag stopt ze niet met zeggen hoe leuk ze het wel niet vind voor me. De dag ervoor hadden we bij de H&M een zwart nauwsluitend jurkje gevonden, en ik leen een paar hoge rode hakken van Chloë. Met een smokey eye en nude lippen is mijn look compleet.

Een paar uur later gaat de bel, Liam is er. Nerveus open ik de deur, waar Liam staat in een zwart pak met een zwart overhemd en een bosje rode rozen in zijn hand.

"De eerste date was het er eén, nu krijg je een heel bosje." Zegt hij, waarna hij me blozend een kus op mijn wang geeft. "Je ziet er geweldig, zoals altijd."

Ik glimlach.

"Hetzelfde over jou." Zeg ik terwijl ik de rozen aanneem. Ik roep een gedag naar Chloë en samen lopen we naar Liam's auto. Hij opend de deur voor me, waarna ik instap in de bijrijderskant.

"Waar gaan we heen?" Vraag ik als Liam ook is ingestapt.

"Dat zul je zo zien, ik verklap niks." Zegt Liam met een grijns.

"Oh, kom op. Ik hou niet van verassingen."

"Wie houd er nou niet van verassingen?" Zegt Liam lachend.

"Nou, ik. Ik verwacht er altijd te veel van, en ik kan er niet tegen dat ik niet weet wat me te wachten staat."

Liam kijkt me aan. "Ik denk dat dit al je verwachtingen gaat overtreffen. En je moet je maar even eroverheen zetten, want ik zeg niks."

"Oke, oke." Lachend steek ik beide handen in de lucht als een teken van overgave. "Ik hou al op."

Een half uur later komen we op de plaats van bestemming aan. Als ik de auto uit stap zie ik een klein vakantie huisje, grensend aan meertje.

Ik kijk Liam verbaasd aan.
"Van wie is dit huisje?" Vraag ik.

"Van mij." antwoord hij glimlachend. "Ik heb het een tijdje geleden gekocht voor als ik even alleen wilde zijn. In de zomer is dit mijn favoriete plek om heen te gaan. Behalve de jongens weet niemand van zijn bestaan af, zelfs onze fans niet."

"Wauw." Zeg ik.

"Vind ik ook. Maar nu komt het leukste deel. Kom je mee naar binnen?" Vraagt Liam. Hij pakt mijn hand vast en leid me naar de deur.

Binnen kijk ik mijn ogen uit. De woonkamer is versierd met allemaal kaarsjes. In het midden daarvan staat en tafeltje met 2 stoelen erbij, met ook daarop kaarsjes en een roos.

"Liam... heb je dit allemaal voor mij gedaan?" Vraag ik.

Liam draait zich naar mij toe en pakt beide handen vast. "Om jou een leuke avond te bezorgen, doe ik alles. En, overtreft dit je verwachtingen?"

Ik glimlach, en knik. "Het is prachtig."

Liam glimlacht terug, en neemt me mee naar het tafeltje. Nu pas zie ik dat hij een heel gerecht klaargemaakt heeft. Hij schuift mijn stoel naar achter zodat ik kan zitten, en schuift hem daarna aan. Dan gaat hij zelf zitten.

"Ik heb zelf gekookt, ik deed er de hele middag over. Ik hoop dat je het lekker vind."

"Ik kan niet geloven dat je dit allemaal voor mij gedaan hebt, Liam. Dankjewel."

"Het was me een genoegen." Zegt hij glimlachend.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 14, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Afraid ft. Liam Payne & One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu