"Elli, vart for du?" frågar jag irriterat och rullar av sängen. Hon hade bara lämnat mig och Liz här på hotellrummet och stuckit.
"Erm, L.A INK?" svarar hon lite som en fråga. Jag stirrar på henne.
"Men jag ville ju också ha en tatuering!" ropar jag argt. En av anledningarna att vi åkt hit var just på grund av att jag och El skulle tatuera oss, den andra anledningen var att vi ska på en One Direction concert. Wihoo!
"Du kunde ju ha sagt det!" säger Elli argt. Jag var nära på att explodera. Du vet, sådär så att alla mina inälvor kletades ut på väggarna och mina ögon ploppade ut. Japp. Ganska nära.
"Jag sa ju det! Typ fyrtio gånger!" skriker jag och dundrar ut ur rummet. Urgh. Var vi tvungna att börja med att bråka?
När jag kommer ut på gatan känner jag någons hand på min axel. Jag snurrar runt. Liz suckar och ger mig en bedjande blick.
"Lämna mig inte med henne när hon är arg"
Jag rycker på axlarna och stirrar upp mot himlen.
"Lizzy, kan vi åka och tatuera mig nu?" frågar jag som en liten unge. Hon nickar, så jag drar med henne mot en taxi.
"Stay strong eller Stay weird?" överväger jag långsamt. Liz tänker efter.
"Weird. Stay weird. För det är det du är" ler hon. Jag skrattar och går in för att göra det. Medan jag sitter där kommer Elli in igen. Hon verkar ska tatuera in en till tatuering.
"Sorry" säger hon till mig när hon går förbi och sätter sig en bit bort. Jag ler lite.
"Tur för dig att jag inte är långsint" ler jag och räcker ut tungan åt henne.
Tillslut var tatueringarna klara. Ordet "Stay" på min vänstra handled och "Weird" på min högra. Det kliar lite men jag tänker inte på det. Liz sitter en bit bort och kluddar, så jag ropar till mig henne för att vänta på Elli.
"Hello ladies" säger en röst bakom oss. Den får mig att flyga flera meter upp i luften. Jag svär, jag vet vem den där rösten tillhör.
"AXE MURDERER! DON'T KILL ME!" skriker jag och får konstiga blickar. Som vanligt. Suck.
"Oh wait. Just Harry Styles." jag låtsas torka bort svett från pannan. "HELLO JUST HARRY!"
Han tittar lite konstigt på mig sedan vänder han sig mot Elli.
"I see that you're back" säger han till henne och skjuter ned händerna i fickorna. Jag försöker att inte hyperventilera. Harry frikkin' Styles!
Elli ger mig en seriös blick.
"I tried to tell you but you ran away" påpekar hon innan hon vänder sig mot Harry.
"You wanna go for Starbucks with us?"
Oh. My. God. Starbucks med Harry Styles.
YOU ARE READING
VAD GÖR NIALL HORAN PÅ VÅRT HOTELLRUMS GOLV?! (Swe/1D)
FanfictionVi tog tillslut ombord på planet med våra väskor i högsta hugg. Jag och Liz sjönk ned på våra platser, med El framför oss vid fönstret, och jag tog fram mina hörlurar för att lyssna lite på 5SOS. I ögonvrån såg jag hur Liz fiskade upp någonting ur s...