Kapitel 8 - Min nya teddybjörn!

168 11 18
                                    

Tredjepersons pov

Liz vaknar av att någon snarkar högt. Försiktigt ställer hon säg upp, nära att trampa på någons ansikte.

"VAD GÖR NIALL HORAN PÅ VÅAT HOTELLRUM?" frågar hon högt och tittar på sina kompisar som ligger i sina sängar med var sin kille. Oh crap, är det enda hon kan tänka.

Elli vaknar av att Lizzy skriker.

"VAD FAN GÖR HARRY STYLES PÅ MIG?!" skriker hon i panik, men kommer snabbt ihåg dagen innan. 

"Det var inget" muttrar hon rodnande. 

Harry vaknar av att Elli skriker honom rakt i ansiktet. 

"Why are you screaming?" frågar han sömndrucket, och Elli mumlar någonting till svar. 

Niall vaknar av att flera skriker och håller på. Han sätter sig upp och ser att Lizzy stirrar på honom i chock.

"Ey, what's up?" frågar han och kliar sig i bakhuvudet. 

Louis vaknar strax därpå, av allt tumult, men istället för att delta tar han bara en tajtare grepp runt Cas och suckar.

"Could you all just be a little bit quiet?"

Cassandras pov

"I don't know who you are, but you're my new teddy" mumlar jag och gömmer ansiktet i Louis tröja. "Oh, and COULD YOU ALL JUST SHUT THE FUCK UP AND HAVE A NORMAL CONVERSATION LIKE PEOPLE SO I CAN SLEEP thank you."

"Teddybear Tomlinson at your service" mumlar Louis. 

"Remember yesterday?" frågar Harry, antagligen Elli.

"Yeah?" frågar hon lite stammandes. 

"Oh, no big reason" svarar Harry och jag är ganska säker, även om jag inte öppnat mina ögon än, att de kysser varandra. Igen.

Jag mumlar någonting men orden kvävs mot Louis tröja.

"I think I'm blind again. I can't open my eyes" mumlar jag.

"You're not blind" suckar Louis och pressar sina läppar mot min panna. 

"Are you sure?" frågar jag och rynkar pannan. "OH MY GOD I CAN SEE! IT'S A MIRACLE!" ropar jag och slår glatt upp ögonen. Wow, första morgonen jag faktiskt är glad.

"See. I told you. Can I get my morning kiss now? Harry already got his and I bet Lizzy soon is going to realize that she love Niall so... " 

Jag låtsas tänka efter innan jag snabbt pressar mina läppar mot hans, reser mig upp och går över till köket. 

"LIZLIZ YOU SHOULD REALIZE IT SOONEY YA knoW. WE DON'T WANT NIALLERY TO WAITEY WAITEY!" ropar jag. 

"What?" frågar Liz förvirrat och trycker i sig sin frukost. Jag tittar ut genom dörren där Niall och Lou sitter.

"Hey, what is it Nialler?" frågar Louis den blonda killen som nu sitter på golvet. 

"Nah. Nothing really. I just don't really know how to get Lizzy's attention" suckar Niall tillbaka. Jag skyndar mig in i köket igen för att dölja att jag tjuvlyssnat.

"Okay, here's the deal. I have something to confess." suckar jag dödsseriöst och drar ut en stol runt bordet. 

"What?" flinar Liz. 

"What to confess, sis?" frågar Elli och kommer in i köket med Harry. 

Jag tar ett djupt andetag och greppar krampaktigt tag runt stolryggen.

"Okay, so ere's the deal... " suckar jag. 

Lizzy stirrar på mig med stora, koncentrerade ögon. 

"C'mon just say it" 

"Okay fine." ger jag tillslut upp. "Niall is pregnant" säger jag och gestikulerar mot Niall.

"Kom igen Cas! Jag vet att det inte var det du skulle säga!" säger Liz irriterat. 

"No he's not. You are lying and you know it." säger Elli lika seriöst. 

"Okay fine. I stole your babylips Liz." mumlar jag. 

"CASSEY!" utbrister Liz och springer till sin säng för att slänga sig ned och låtsas gråta. 

"I'm going down to the hotels restaurant to get some food. Anyone want to join?" frågar Elli och himlar med ögonen. 

"I'm so sorry Liz it just smelled so good! But, hey! See it on the good side! I found three other under your bed!" ropar jag till Liz innan jag nästan kastar mig över Elli i min 'I'll-join-you-gest'.

"I'LL JOIN!" ropar Liz och skuttar glatt till dörren. "Och det är okej. Jag förlåter dig Cas." 

"Okay. C'mon then." säger Elli och puttar Louis mot mig, vinkar åt Niall och Lizzy att komma och drar med sig Harry ut. Jag tittar först med höjda ögonbryn mot Elli, sedan mot Louis innan jag tar hans hand och drar med honom.

VAD GÖR NIALL HORAN PÅ VÅRT HOTELLRUMS GOLV?! (Swe/1D)Where stories live. Discover now