Kapitel 11 - Is Harry's mom Elli?

203 12 7
                                    

"Hm. Jo,vart var vi? Juste. Maaaaassa underkläders modeller" Jag ler retsamt mot Elli.

"Harry you are officially forbidden to show your ass in there!" säger Elli snabbt.

Jag fnissar innan jag gör mitt seriösaste ansiktsuttryck.

"You're not his mom" säger jag gravallvarligt och nickar medans jag pratar.

"Well no but i am..." Elli avbryter sig själv mitt i meningen.

"You're his girlfriend? Snogbuddie? 'Justafriend'? Well. We know. But that doesn't mean you can forbid him to do things. What if he wants to be a model!?"

"What are you talking about?" frågar hpn och försöker se oskyldig ut.

Jag är verkligen bra på uttfrågning. Till och med Harry ser obekväm ut.

"Harry you got a girlfriend but you didn't tell me?" Frågar Louis och putar med underläppen. "For how long?" lägger han till.

"Oh sweetie. I know everything about you. And hey, you suck at lying. Just so you know. It was soooo freaking obvious. Like was I right?" Frågar jag och fnissar.

"Wait, I was right, right!?"*

"Uh...what?" frågar Harry och försöker se oförstående ut.

"Cas vad sjutton snackar du om?" Frågar Elli.

Jag knäpper med fingrarna igen.

"Du och Harry. Åh fy sjutton du vet precis vad jag pratar om!"

"Vadå jag och Harry? Jag har ingen jävla anning" säger hon.

Jag lutar mig bakåt.

"Nä du vet. Ni suuuuger på att ljuga båda två. Lizzy är till och med bättre."

"Jag ljuger inte jag vet inte va fan du snackar om!" säger El och försöker se irriterad ut. Jag suckar högljutt.

"Precis! Och jag är Louis hemliga tvillingsyster!" Säger jag högljutt och gestikulerar med händerna.

"Det är du inte alls det" muttrar hon och märker att Harry sitter och stirrar på henne. För att vara ärlig ser han aningene sårad ut.

"Louis! Elli doesn't believe me!" Gnäller jag och lägger armarna i kors.

"You are to much Cas what is it that you wanna know?" Elli, Elli, Elli. Suck.

"Haven't we gone trough this? I already know I'm too much awesome!" Säger jag högljutt och upptäcker att jag fortfarande står upp. Jag sätter mig ned.

"I just want to know what you're hiding from us others"

"Uh...well..." säger El och ger Harry en snabb blick och han nickar.

"OHHHH MY GOOOOSH JAG VILL HA KAKOR." Säger jag högt. "Mi want cookies. And your answere soon"

"Harry and I...we are uh..we..."

"Are what? Donating your kidneys for charity? That amazing guys!" Säger jag sarkastiskt.

"If you are, please don't. Are you together or not? The suspense is killing me!"

"We are together and have kind of been that since, i don't know, soon a year?" säger Harry och ger Elli en frågande blick och hon nickar till svar.

"Well that explains a lot" säger jag funderandes

"What do yoy mean with that?" Frågar Elli och jag är nära på att skratta åt henne.

"That it explains a lot. Duuh"

"Okay?"

Jag ler oskyldigt. Sedan ställer jag mig upp och gör en spurt uppför trapporna.

Sedan märker jag hur de andra rusar efter mig.

Jag stannar mitt i korridoren för att twerkandes och sjungandes på Mr taxi vänta in de andra innan jag snabbt spriger vidare

Jag stannar framför dörren till hotelmrummet och knackar.

"Hopefully I'm not interuppting something"

"COME INSIDE PLEASE" ljuder Liz röst inifrån

"Cas vänta Niall och Lizzy kaanske har ett moment...du vet" säger Elli och gör den där ögonbryns grejen.

"Doesn't sound like that. It rather sounds like Niall have raped her" säger jag dödsseriöst.

"Hello? Is anybody out there?" ropar Lizzy.

"I dont think he has though... somethings saying me that he told her how he feels or something"

"Why are you so boring El?"

"IF SOMEONE IS OUT THERE YOU CAN COME INSIDE!" Ropar Liz nervöst.

"Im not boring. Im just saying that i dont think Niall has Raped her." säger Elli samtidigt som killarna kommer ikapp oss

"I THINK HE DID OKAY?! LIZZY! I'M GONNA SAVE YOU!" Ropar jag och smäller upp dörren.

"Room service!" Ler jag oskyldigt.

"YEY I'M STARVING!" grinar Lizzy brett.

"You two are crazy...c'mon now let's go out" säger El och tar Harrys hand.

"Shut up! You've already got breakfast!" Säger jag åt Lizz och kastar mig runt så håret flyger. Jag stannar i en asgrym pose.

"No, that was like... Ten minutes ago", Smilar Liz.

Elli himlar med ögonen innan hon tar Louis hand och drar honom till mig och Nialls och drar honom till Lizzy. Sen tar hon lite silvertejp och tejpar ihop Nialls hand med Lizzys.

"OH EHM GEEH! ELLI YOU'RE GENIUS! No wait. Lizzy våldtog Niall dig?"

"Nej! Var i hela världen fick du det ifrån? " Frågar Liz och skrattar

"Hon fick det från alla fanfics hon läst...fast det brukar väl va Harry som våldtar folk i dem?" frågar El och pekar på Harry som ser allmänt förrvirad ut.

"Ja det är nog så. Harry, you're a rapist." Säger jag i samma ton som jag skulle haft om jag pratade om vädret.

"Some times, I wonder if I'm mental." Säger jag random och stirrar ut i tomma intet. Sedan ler jag.

"But then I remember. I AM mental!"

"They should lock me in on the mental house. No they shouldn't you stupid! Yes then you would meet your kind of people. NO THEY'RE MENTAL!" jag börjar prata med mig själv.

Liz facepalmar mig själv med min lediga hand

"Nu börjar det igen" suckar Elli.

"Yes but so are you. You mean we. Yes, we. Stahp it! No! Stahppppp!"

"Cas, har du ätit socker?

"Vad tror du själv Lizzy?"

"Bara lite" ler jag oberört. "Yes, yes she have. NO! SHUT UP INNER BERTIE! Who are you too tell me to shut up? Well I'm your outer voice, I'm Cas! Yeah! But you better be the one to shut up! JUST GET OUT OF MY HEAD! Phew. I think she left"

Liz suckar djupt och klöser lite på tejpen.

"Det är ingen idé Lizzy jag tar med mig tejpen ifall den behövs. Komigen så drar vi" flinar El och börjar gå mot hissen igen.

Jag börjar skutta efter henne med Louis efter mig. Alltså jag drar honom.

Liz tittar sig förskräckt runt innan hennes ögon fastnar på hennes och Nialls ihoptejpad händer. Smidigt sätter hon på en stor svart lösmustach.

Elli bara himlar med ögonen när jag går in i hissen.

"Cahmawn! You're so slow!" Säger jag och drar med mig Louis in i hissen.


VAD GÖR NIALL HORAN PÅ VÅRT HOTELLRUMS GOLV?! (Swe/1D)Where stories live. Discover now