Kapitel 4 - Game over fat cow

232 14 5
                                    

"CAS KAN JAG FÅ EN KAKA ELLER TVÅ?" ropar Lizzy högt. 

"Nej! Cas ge henne inte!" ber Elli. Jag låtsas överväga det. 

"Snälla" lägger hon till. Jag låtsas ignorera henne.

"OF COURSE LIZZEY LOOPEY!" ropar jag och kastar en näve kakor över Lizzy. 

"I'm a nice girl. I share my cookies with nice persons. You didn't help me learn to fly. You don't get any cookies." 

"I'll help you fly" påpekar Elli och putar med underläppen. Killarna iakttar oss roat. 

"I don't want to fly anymore! What if I get hurt! Besides, Liz already got her cookies. Sorry not sorry!" ropar jag och kastar bak huvudet så jag kan stoppa in en kaka i munnen. 

"Game over Ellibeeeeeeeeear" säger jag med en rätt så awesome imitation av Harry.

"Fuck you" svarar Elli sammanbitet och vänder sig bort.

"I don't want to do anything in the same sentence as fuck" säger jag och härmar det som hon själv alltid brukar säga. 

Lizzy trycker in kakorna i munnen. 

"Pfft sure. I bet you would love to fuck Niall or Louis." säger Elli medan hon trycker in en film och sätter sig ned. 

"OH MY FUCKING GOD EL THAT'S DISGUSTING! GO SNOG HARRY OR SOMETHING!" säger jag äcklat och rynkar näsan. 

"I'm going back to my safezone again!" påpekar jag och börjar gå mot toaletten. 

"Please don't leave me with them!" tjuter Lizzy. 

"No your not, Cas. Louis broke the door. It isn't going to lock." säger Elli och sätter sig ned vid Harry. Alla andra sätter sig också ned vända mot tv:n.

"FAT COW DESTROYED BASE! I REPEAT, FAT COW DESTROYED BASE!" säger jag högt och stampar över till min säng. Wow, jag borde få ett pris på att förstöra filmer på det mest awesomiga sättet. Finns ens ordet awesomeiga? Nähä, då kanske jag ska få pris för det också. Undrar om Liz vill följa och köpa godis i lobbyn?

"Nej men tack ändå. Jag ska sova" mumlar Lizzy och lägger sig fullt påklädd i sängen. AHA TAGEN PÅ BAR GÄRNING! LIZ KAN LÄSA TANKAR! 

"Shut up you two. The movie is starting now. And if you are going to the lobby, Louis have to follow you". Jaha okej. Jag antar att hon inte kan läsa tankar. Jag sa nog bara det jag tänkte, högt.

"I'll stay" muttrar jag och kryper in under mitt täcke. Snabbt inser jag att min kudde är på toaletten.

"GET MY PILLOW SOMEONE!" ropar jag högt. 

Liz gör en tvärvändning i sängen bredvid, och landar pladask på golvet.

"Shut up Cas, and get your own pillow" säger hon och klättrar upp i sängen igen. 

Jag lägger armarna i kors och smiter som en ninja in i badrummet för att hämta min megafluffiga kudde. Som lyckat nog har ett 1D överdrag. Jag slår mig för pannan stönar högt. Lika smidigt som innan stoppar jag kudden under tröjan och går ut igen. 

"Are you trying your 1D pillow?" frågar Elli mig när jag kommer ut. 

"Pfft. No. I', just trying to be santa." säger jag och smyger över till min säng. Sedan stannar jag upp. 

"Wait what? Why would I 'try' my 1D pillow... ?" börjar jag. Damn. Jag avslöjade just mig själv, så som den smarta personen jag är täcker jag snabbt över det. "... That I totally don't have." Jag tror inte någon misstänker något nu. Jag rodnar lite och trycker ansiktet ned i täcket. 

"I meant hiding" påpekar Elli. 

"You suck at english" påpekar jag tillbaka. "And shh! Attention to the movie!" väser jag och försöker få uppmärksamheten bort från mig.

Liz stirrar upp i taket. "What movie is it?"

"Whatever Cas. Uh it's a horror movie" svarar Elli med ögonen fästa på skärmen. Jag smiter upp min kudde under täcket och slänger mig över sängen. I ögonvrån ser jag hur Liz tvekar innan hon suckar och kryper ihop till en boll.

Jag sneglar mot soffan. Elli kryper närmare Harry med vilt uppspärrade ögon. Haha loser. Inte för att jag skulle gjort det mycket bättre själv.

"NO SNOGGING OK? GOOD NIGHT MY DEAR WHITEEYED CHILDREN!" ropar jag innan jag blundar. Dock öppnar jag ögonen igen efter bara några sekunder, och det första jag ser är hur Elli flyger upp i Harrys famn igen. 

VAD GÖR NIALL HORAN PÅ VÅRT HOTELLRUMS GOLV?! (Swe/1D)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora