Cassandras pov
Jag viftar på ögonbrynen. Elli hade somnat en stund, och pratat i sömnen.
"Harry kanske?" ler jag oskyldigt och fortsätter vicka på ögonbrynen innan jag retsamt putar med läpparna.
"Uh... " muttrar Elli bara som svar.
"Jag skulle gissa på Harry" flinar Liz brett.
"Uhhh..." fortsätter Elli med ljusrosa kinder.
"Mhm. Men Joe var lika kaxig som henne, så det skulle vara logiskt" påpekar jag skrattandes.
"Jo det är förstås" ler Liz.
"Ni har ingen aning... " muttrar Elli.
"WE ARE THE FUTURE!" ropar jag helt random. "Nej men, det var Harry. Ni gick runt och höll handen när vi skulle till och från Starbucks. Som värsta gifta paret"
"Typ" säger Liz eftertänksamt.
"Vadå värsta gifta paret? Jag är fan inte gift!" fräser Elli, i sitt vanliga jag.
"Får jag komma på bröllopet?" frågar jag seriöst.
"Idiot" mumlar Elli nervöst.
"ELLI ÄR NERVÖS!" flinar Liz högt, medan hon hoppar upp och ned på platsen.
"Nej det är jag inte alls det!" svarar Elli och fingrar med halsbandet hon har runt sin hals.
"Okej, och jag är en zebra" ler jag och härmar henne genom att fingra runt halsen på halsbandet jag inte har. Liz skrattar.
"Och jag röker" flinar hon.
"Haha... Ni är jätteroliga... INTE! Jag är inte nervös. Jag är inte kär. Du är inte en zebra. Och du röker!" säger Elli långsamt.
"It's a metaphor" påpekar jag och flinar. "Och hey! Vad vet du om det! Jag kan vara rätt så randig ibland!"
"Precis!"
"Aghh! Ni två är för mycket. Kan vi inte äta, sova och ses imorgon?"
"För mycket awesome? Vi vet. Men hallå jag är inte hungrig. Har vi godis? Eller jo jag är visst hungrig förresten. Men jag är inte trött. Jag vill inte sova. Kudden är för mjuk. Jag är inte trött! Hör du det! Du kan inte tvinga mig att sova!" ropar jag dramatiskt mot Elli.
"Jag kan sova bara vi äter" skjuter Liz glatt in.
"Jag kommer hänga ut dig genom fönstret om du inte sover när du ska det och... " fräser Elli men blir avbruten av sin mobil som ringer.
"Yes! Jag har alltid velat flyga!" ler jag brett och viftar med armarna.
"Knäppisar" skrattar Liz.
Elli ger oss en blick, innan hon tar upp mobilen och svarar.
"Hi? Uh... Yeah sure? Room 662. Yeah. Well see you soon then?" säger hon och lägger på. Hon hinner just låsa mobilen innan det ringer igen.
"Hello? Uhm, well there are already someone coming on visit, but you might come as well if that's okay?" Hon lägger på igen, och jag spänner blicken i henne.
"Don't say you just invited people."
Sedan suckar jag. "I wanna flyyyy..."
"English person in tha house! Vem kommer?" frågar Liz och flinar.
"I did just invite people. And uh... Jag bjöd in hela One Direction och Joe... " svarar Elli lätt rodnande.
Jag svarar inte utan går fram till badrummet och sliter upp dörren.
"Säg till when hell is over!" ropar jag och smäller igen dörren, men skyndar ut för att hämta min kudde och mobil innan jag låser in mig på toan igen.
Tredjepersons pov
Liz slänger sig ned på sängen och gömmer sig under täcket.
"Säg att jag sover" väser och hon gör precis som hon sagt. Låtsas sova.
Elli ignorerar dem båda, och går ut till köket för att laga mat och ta fram snacks. Mitt i allt hör hon någon knacka på dörren, så hon går och öppnar innan hon återvänder till köket.
Cas sätter sig på golvet inne på toaletten och lutar sig mot väggen, kramandes sin kudde.
Liz försöker att sova, på riktigt den här gången, men det går inte. Jeansen sitter för tajt, och snurrar sig runt hennes ben.
"Hiiii! Can I borrow the bathroom?" frågar en väldigt uppspelt kille.
"If you can open the door, so yes?" svarar Elli lite roat. Hon ler lite mot honom, och han ler tillbaka innan han försvinner mot den låsta dörren.
"FOOOD!" ropar en blond kille med sin tjocka accent, innan han attackerar snacksen och maten El fixat.
"I'm sorry for him. I don't think anyone else loves food more then him" suckar en annan kille ursäktande, vänd mot Elli.
"Can I take all this and eat it on my own?" frågar Niall med stora ögon.
"Yeah. I made it for my friend, Liz, but it doesn't seem like she wants it." svarar Elli fortfarande leendes, innan nästa kille kommer in.
"Hello. I'm Zayn" säger han.
"I know. I'm Elli"
Tillslut kommer de två sista killarna in.
"Hi El!" säger Harry med ett leende.
"Hi Harry! Hi Joe!" ler Elli brett. Bredare än innan.
En hög smäll ekar genom rummet följd av en pinsam tystnad.
"I got it open" hör de Louis påpeka.
YOU ARE READING
VAD GÖR NIALL HORAN PÅ VÅRT HOTELLRUMS GOLV?! (Swe/1D)
FanfictionVi tog tillslut ombord på planet med våra väskor i högsta hugg. Jag och Liz sjönk ned på våra platser, med El framför oss vid fönstret, och jag tog fram mina hörlurar för att lyssna lite på 5SOS. I ögonvrån såg jag hur Liz fiskade upp någonting ur s...