Kapitel 10 - Victoria Secret

170 11 3
                                    

"Uh, you guys should get something to eat too" påminner Elli killarna. Det verkar gå upp ett ljus för dem, då de hastigt ställer sig upp och går för att hämta tallrikar.

"YEAH! THIS IS AWESOME!" säger jag högt efter dem, och tar en tugga av min macka fylld av nutella. Lizzy tittar knappt upp från tallriken då hon nickar, och fortsätter tugga. Glupskt fortsätter jag skopa i mig mat.

"Det häj äj ganka knätt" säger Lizzy med mat fulla munnen.

"Mhm?" svarar jag och fortsätter tugga. Lizzy flinar sitt berömda pedolifiska leende, medan Elli fortsätter äta. När killarna väl kommer tillbaka har de en skara fans efter sig.

"Vad menade du Liz?" frågar jag och tar en klunk av min annanasjuice.

"Jag minns inte. Det är flera sekunder sedan" gestikulerar Lizzy och fortsätter högljutt äta.

"Dofus" himlar Elli med ögonen.

"Men awe, Lizzyyy! Nu är jag ju nyfiken!" gnäller jag och ställer ned glaset på bordet igen.

"Det här är ganska knäppt!" upprepar hon när hon tuggat och svalt.

"Vad menar du?" frågar Elli förvirrat.

"Precis? Vad är knäppt?" frågar jag lika förvirrat. "Förutom jag då. Men du sa 'det här'. Fast jag kanske räknas som en det?"

"Nej, att vi blev typ bffs med One Direction på en timme." påpekar Lizzy.

"Huh ja... Bffs... " muttrar Elli. Jag fnissar lite.

"Mer hångel-bästisar för Elli och Harry" flinar jag över mackan och vickar på ögonbrynen. Lizzy skrattar och tittar ned på sin tomma tallrik.

"Uh... Neeeej" säger El och drar ut på e:t.

"Säger hon som kastade sig över den stackars pojken" flinar jag oskyldigt.

"Kärlek vid första ögonkastet!" skjuter Lizzy skrattandes in.

"Nah, det var inte riktigt första ögonkastet... " mumlar Elli med röda kinder.

"Jooo... Du vet, för typ huuuuundra år sedan då vi började gilla One Direction... " ler jag oskyldigt.

"Första andetaget" fnissar fnissar Lizzy.

"Nja... Inte riktigt... Första ögonkastet typ på en meet and greet jag var på... " säger Elli undvikande.

"Tihihihi!" jag brister ut i gapfnitter. Det måste ha varit något i juicen. Eller nutellan. Holy moly det är sockeeeeer! Wihoo!

"Äh shut your food hole." suckar Elli. Jag börjar peta runt bland maten med min gaffel. Nog hade jag haft rätt i att jag aldrig skulle kunna äta upp allt. Lite diskret tar Lizzy fram en lösmustach ur fickan och sätter fast den.

"Seriöst Lizzy?" frågar Elli irriterat.

"Har du en till?" frågar jag med ett grin fastklistrat på mitt ansikte.

"Klart jag är seriös!" ler Lizzy lika oskyldig som jag alltid är. Haha, vilket bra skämt. Jag? Oskyldig? Pfft. Hon tar upp en lösmustach till ur fickan innan hon räcker mig den, och jag glatt klistrar fast den.

"Mission completed!" säger Lizzy och nickar abrupt mot mig.

"You two are just too much... " muttrar Elli igen.

"Too much awesome? We know. But hey, it's nice that you keep telling us that!" ler jag brett. Lizzy brister ut i ett skrattanfall och det tar ett tag innan hon lyckas lugna ned sig.

VAD GÖR NIALL HORAN PÅ VÅRT HOTELLRUMS GOLV?! (Swe/1D)Where stories live. Discover now