Tallahassee

106 6 4
                                    

We liepen bij de bonenstaak. 'Hij is enger dan in dat verhaal.' Zei ik. 'Hij ziet er dood uit.' Zei Emma. 'Gezellig.' Zei Mary Margaret. 'Het kompas wacht op ons. Zullen we dan maar?' Vroeg Hook. 'Wacht eens, met de magic beans kun je toch een portal maken?' Vroeg Emma. 'Ja, waarom pakken we niet gewoon een beans en smeren we hem. Waarom moeten we dan de kompas?' Vroeg ik. 'Er zijn geen beans meer. Welk verhaal je ook kent, het klopt niet.' Zei Hook. 'Het ging over Jack en een koe en iets met een boze giant, en een gans met gouden eieren. En een gouden harp?' Zei ik. 'Een leuk verhaaltje, maar de werkelijkheid is erger. De giants kweekten de beans om er landen mee te plunderen. Jack en zijn mannen versloegen alle reuzen, op één na. Voor hun dood vernielden ze de bonen. Niemand anders mocht ze hebben. Niet erg beleefd van ze.' Zei Hook. 'Dus Evil Giants kweekten magic beans. Dan gaan wij ze toch kweken?' Vroeg ik. 'Één reus leeft nog, de grootste en ergste van allemaal. We moeten langs hem...' 'Om het toverkompas te pakken.' Onderbrak Mary Margaret Hook. 'Ja, ergens bij die schat ligt het kompas. Dat wijst ons de weg naar jullie land. Cora kan naar jullie land met die as, maar zonder kompas komt ze er niet. Wij pakken het kompas, we stelen de as en we zijn weg.' Zei Hook.

'Hoe weten we niet dat je het kompas steelt voor Cora. Maar doe je dat wel.' Zei Mulan. 'Jullie zijn ongevaarlijker.' Zei Hook. Ik keek Hook streng aan. 'Nou de meeste van jullie dan. Ik wil terug en ik help degene die me er het eerst heen brengt.' Zei Hook. 'Laten we dan maar gaan klimmen.' Zei ik. 'Je moet wel weten dat hij is betoverd tegen indringends.' Zei Hook. 'Hook, hoe komen we er dan?' Vroeg ik. 'Met een tegenspreuk van Cora. Zou u me even...' Zei Hook en ging mijn zijn handen voren. Mary Margaret liep op Hook af en maakt zijn handen los. 'Bedankt, Hoogheid.' Zei Hook en gaf haar en knipoog. Hook deed zijn vodden uit maar daar onder zat zijn echte outfit dat hoort bij Hook. Hook deed zijn arm omhoog en om zijn pols zat een leren armband. 'Ik heb er nog één. Cora zou met me meegaan. Dus... wie van jullie lieftallige dames gaat in haar plaats mee? Vecht het maar uit. En wees niet bang om er vol voor te gaan.' Zei Hook.

De dames en ik liepen een ietsjes van Hook vandaan. 'Ik ga. Hoe vaak hebben jullie gevochten?' Vroeg Mulan. 'Vaak genoeg.' Zei Mary Margaret. 'Ik ga.' Zei Aurora. 'Jij vecht geen eens.' Zei Mulan. 'Wij willen terug naar onze geliefden.' Zei Mary Margaret. 'Ja, ik heb niemand. Als ik faal, kun jij gaan.' Zei Aurora. 'Ik ga en ik faal niet.' Zei Emma. 'Mam, jij bent nieuw hier.' Zei ik. 'Ik moet naar Henry, hoe dan ook.' Zei Emma. 'Sorry, geen tegenspraak nu. Ik ga, ik ken dit land en ik ken Hook. Dus ik ben de beste optie.' Zei ik. 'En wat nou als Hook je iets flikt?' Vroeg Mary Margaret. 'Laat ik zeggen. Ik won met zwaardvechten meerdere keren van hem. Dus dan krijg hij met mijn zwaard te maken.' Zei ik. 'Heb je iets wat helpt tegen de reus?' Vroeg ik en keek Mulan aan. 'Of tegen Hook?' Vroeg Mulan. 'Hey.' Hoorde we Hook van een afstand zeggen. 'Kom maar mee.' Zei Mulan. Ze liep weg en ik liep achter haar aan. Mulan haalde iets uit haar tas. 'Dit is gemalen papaverzaad. Hij moet het inademen.' Zei Mulan en gaf het aan mij. Ik stopte het in mijn tasje. 'Hoe sterk is je zwaard?' Vroeg ik. 'Oersterk.' Zei Mulan. 'Kun je de bonenstaak ermee kappen?' Vroeg ik. 'Zeker.' 'Geef me tien uur en kap hem dan om.' Zei ik. 'Dat willen Snowwhite en Emma nooit.' Zei Mulan. 'Daarom vraag ik het aan jou. Ooit had je mij gered. Nu moet je dat voor mijn familie doen. Als ik het niet red binnen tien uur. Zorg dan dat jij ze thuis breng.' Zei ik. 'Dames? In deze wereld regeert de klok. We hebben haast, dus in andere woorden tik tok.' Zei Hook.

Ik liep zelfverzekerd naar Hook. Ik stopte mijn jasje op. 'Ik hoopte al op jou, Swan.' Zei Hook. Zegt hij nou nog steeds Swan tegen mij. Wauw. 'Schiet nou maar gewoon op.' Zei ik geïrriteerd. Hook legde mijn hand op zijn schouder. 'Hou me maar hier vast, dat is een brave meid.' Zei Hook. Meteen keek ik naar Emma. Die best bezorgd naar mij keek. Net als Mary Margaret. Ik voelde dat de leren armband om mijn pols ging. 'Nu kun je klimmen, maar er zijn meer gevaren. Wees maar blij dat ik meega zodat ik je kan beschermen.' Zei Hook. 'Ja, dat is ook voor het eerst dat je me wilt beschermen.' Zei ik. Hook deed zijn arm omhoog waar hij geen hand meer had. 'Mag ik mijn haak?' Vroeg Hook. 'Vergeef dat maar, Hook.' Zei ik. 'Ik kan toch niet met één hand klimmen, of wel?' Vroeg Hook. Ik pakte de tas van Hook en gaf hem zijn haak. En deed de tas om hem heen. 'Denk erom, ik hou je in de gaten.' Zei ik. 'Ik zou niet anders willen van zo'n mooie meid als jij.' Zei Hook zacht. Ik draaide me om naar de andere en keek ze nog één keer goed aan. Ik deed mijn boog, pijlen en zwaard weg. En klom in de bonenstaak.

Indy Swan, Back To The MagicWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu