Sampai sahaja di Fashionable Boutique, Lisha segera meletakkan beg tangannya di dalam pejabat lalu melihat keadaan butiknya. Lisha tersenyum manis kerana ramai pelanggan di butiknya. Sewaktu Lisha ingin berjalan belok ke kanan dia secara tidak sengaja terlanggar salah seorang pelanggan lelaki di butiknya.
"I'm so sorry, saya tk sengaja"ucap Lisha "It's okay" balasnya "Tk cam saya ke" soalnya "Macam kenal....OMG!!! Ermmm Zaid Farhan right" teka Lisha "It's me" jawab Zaid "Lama dh tk jumpa you" kata Lisha "I pun dh lama tk jumpa you" balas Zaid.
"Nampak busy je" kata Zaid "Boleh tahan juga lh" balas Lisha "So you kerja apa sekarang" soal Lisha "I kerja arkitek kt Harwana Holdings" jawab Zaid "Oh!!!! I see" balas Lisha "Dh kahwin ke" soal Zaid "Yes, I am" jawab Lisha lalu menunjukkan cincin perkahwinannya "Wow! Cantik you punya wedding ring" kata Zaid "Thanks. So how about you? Still single or in relationship or maybe you dh ada anak" soal Lisha.
"I dh cerai sebab ada lh masalah yang tk boleh nk betulkan" jawab Zaid "Sorry I tk tahu" kata Lisha "Never mind" balas Zaid "You free tk? Kalau free boleh kita keluar minum jap and boleh borak panjang lagi" kata Zaid "I bukan tk nk tapi after this I ada appoiment dengan Datin Wani sebab anak dia nk kahwin so dorang nk I yang buat dress tu" balas Lisha "Tk apa lh. Next time" soal Zaid "InsyaAllah" jawab Lisha.
"Lisha" panggil Sazzy dari belakang "Ya saya. Kenapa" soal Lisha "Datin Wani dengan anak dia Rose dh sampai" jawab Sazzy "Okay. Sorry nanti kita borak lagi eh. I have to go, bye" ucap Lisha lalu meninggalkan Zaid "After this, you will be mine Alicia" desis hati Zaid lalu keluar dari butik.
Di dalam bilik pejabat Lisha pula, Rose iaitu pengantin perempuan yang bakal menamatkan zaman bujangnya sangat cerewet. Lisha amat bernasib baik kerana dia tahu perangai orang yang bakal berkahwin. "So you nk dress macam mana" soal Lisha.
"Firstly I need four dresess but you dont have to worried cause you just need do one dress tiga lagi tu I beli" jawab Rose "Okay" balas Lisha "Dress yang you buat ni untuk VVIP and VIP night so malam tu memang grand punya wedding and yeah malam tu ekslusif sangat. Then I want my dress very romantic, unique, show my cut body, lace, sparkle and of course I want it have a long veil" kata Rose panjang lebar.
"Okay, I know" kata Lisha lalu mula melakar. Setiap butir kata Rose dapat ditangkapnya dan dia mula mendapat ilham. Setelah lima minit berlalu, Lisha segera menunjukkan hasil lakarannya. "So beautiful lh" kata Rose "Cantik lh design ni" kata Datin Wani pula "Nk buat macam ni okay kn" soal Lisha "Lebih dari okay. Thank you so much Lisha" ucap Datin Wani "I suka sangat and I harap I boleh kahwin pakai dress design macam ni" kata Rose "I will try my best" balas Lisha lalu tersenyum manis.
TBC
So okay lh ni kn???
Lagipun lynn tk ada idea sangat😭
Sila lh support saya okay😘😘
Love all of my loyal readers❤💓💕