One Month Later...
Lisha segera masuk ke dalam bilik pejabatnya. Senarai nama dan gambar model yang ingin dipilih olehnya untuk mempromosikan koleksinya iaitu 'Malaysia Modern Kimono'. Lisha melihat semua model mempunyai semua kriteria yang dia ingini. Yang paling penting sekali ialah ada keyakinan diri.
Setelah membelek satu per satu biadota, gambar dan pencapaian Lisha tertarik untuk mengambil Fatin Nur Karina dan Kyaira Sofea. Sazzy hanya bersetuju dengan keputusan yang dibuat oleh Lisha sendiri. Lisha dan Sazzy akan berjumpa bersama Fatin dan Kyaira pada minggu depan.
Next Week...
Kelihatan Fatin dan Kyaira mempunyai banyak pengalaman dalam menjadi model. Farisha iaitu kawan baik Lisha dan Sazzy akan memangkap gambar Fatin dan Kyaira mengenakan pakaian kimono yamg telah ditukarkan rekaannya oleh Lisha. Lisha mengambil Farisha kerana Farisha merupakan jurugambar yang terkenal dan profesional di Malaysia.
"Okay nice" kata Farisha "Thanks babe" kata Lisha "No problems" balas Farisha lalu meletakkan semula kameranya ke dalam beg kamera. "Aku gi lunch dulu tau. Kau nk ikut" ajak Farisha "It's okay aku lunch dengan husband aku" jawab Lisha "Okay" balas Farisha.
Tanpa pengetahuan Lisha dan semua kakitangan di Fashionable Boutique, Fatin mempunyai agenda tersendiri.
Two Weeks Later...
Lisha begitu gembira kerana koleksinya diterima baik oleh peminat fasyen di Malaysia dan di luar negara. Tempahan untuk koleksinya itu juga mempunyai banyak permintaan dari Malaysia, Jepun, Korea dan Singapura. Adam sentiasa menyokong Lisha dari belakang. Sewaktu runway berlansung, Adam terlihat bayangan Fatin iaitu bekas teman wanitanya dahulu.
Three Days Later...
Lisha segera ke Mega Holdings untuk menghantar bekalan makan tengah hari pada Adam. Makanan yang dimasak olehnya sendiri iaitu nasi putih, rendang ayam, sayur kangkung serta sup ayam. Oleh kerana ramai yang mengenali Lisha, maka pekerja di sana tunduk hormat serta senyum pada Lisha dan Lisha hanya membalasnya senyuman mereka.
"Pekerja kt sini boleh tahan sopan juga" desis hati Lisha. Mangkuk tingkat dibawa olehnya dengan senyuman yang terukir di bibirnya dengan manis dan menunjukkan lesung pipitnya yang cukup menawan. 'CEO Of Mega Holdings, Tengku Adam Danial Tengku Ahmad Fikri' tertulis di pintu pejabat Adam. PA Adam iaitu Suhaili tiada di tempat duduknya kerana telah keluar untuk makan tengah hari.
Lisha segera membuka pintu pejabat Adam. Sengaja dia tidak mengetuk pintu kerana ingin memberi Adam kejutan. Sewaktu pintu dibuka, Lisha berasa terkejut kerana melihat Fatin sedang memeluk dan mencium leher Adam yang sedang duduk di kerusi sambil membuat kerja di laptop.
Mendengar pintu dibuka, Adam segera berhenti membuat kerjanya manakala Fatin masih lagi setia memeluk Adam. Kelihatan Lisha sedang berdiri menghadap mereka. "How dare you" kata Lisha lalu keluar dari pejabat Adam. Adam segera menolak tangan Fatin dari terus memeluknya lalu mengejar Lisha dari belakang.
Lisha segera memasuki ke dalam lif. "Sayanggggg" panggil Adam lalu menekan punat lif. Akibat ketakutan menguasai dirinya, Adam segera turun ke bawah menggunakan tangga. Setelah sampai aras tanah, Lisha segera meletakkan mangkuk tingkat yang dibawanya di atas tangga. Oleh kerana, tempat letak kereta vip hampir dengan pintu utama Lisha tidak perlu bergerak jauh.
Lisha terus masuk ke dalam kereta lalu memulakan pemanduannya. "Sayangggggg" panggil Adam lagi. Lisha langsung tidak menghiraukan panggilan Adam. Adam segera mengejar kereta Lisha hingga ke pagar utama pejabatnya. "Sampai hati abang" tangis Lisha.
Adam segera ke pejabatnya semula. Kelihatan Fatin sedang duduk di sofa. "Woi perempuan" jerit Adam "Apa ni you" kata Fatin "Kau dengar sini. Kalau ada apa2 jadi kt isteri aku, kau better hati2" kata Adam dengan nada yang keras "Sekarang aku nk kau blah dari office aku dan kau jangan jejak kaki kau lagi kt sini" jerit Adam.
"Okay fine" balas Fatin lalu mengambil beg tangannya "I akan pastikan you jadi milik I" kata Fatin "Keluar!!!!!!" jerit Adam lagi maka Fatin pun keluar dari pejabat Adam. "Ya Allah" desis hati Adam lalu duduk di sofa.
Flashback...
Adam sedang membuat kerjanya yang semakin bertimbun. Ketika pintu dibuka, Adam segera melihat ke arah pintu. Kelihatan Fatin yang masuk ke dalam pejabatnya.
"Kau nk apa" soal Adam lalu meneruskan kerjanya. Fatin segera meletakkan beg tangannya di atas meja kopi lalu duduk di hadapan Adam. "I rindu kt you" kata Fatin "Aku rasa dh 10 tahun kau blah dari hidup aku kenapa tetiba muncul" perli Adam "10 tahun tu I pergi kt USA join kursus untuk jadi model" kata Fatin "Model apa? Model bogel bagi semua jantan cuci mata" kata Adam lagi.
"Kenapa you ni makin kurang ajar" kata Fatin lalu menunjukkan muka sedih " Kau buat muka kau macam mana pun still buruk tk ada beza dengan beruk" perli Adam lagi "Ayat you ni" kata Fatin. Fatin segera ke belakang Adam lalu memeluk Adam. "Lepaslah" kata Adam. Fatin tidak membalas malah dia mencium leher Adam.
Adam tidak merasakan bernafsu walaupun sedikit. Apabila kelihatan Lisha, hatinya begitu marah pada Fatin.
Flashback end...
Setelah habis waktu pejabat, Adam segera pulang ke rumahnya semula. Adam segera masuk ke dalam biliknya bersama Lisha. "Sayangggg" panggil Adam. Tiada jawapan. "Babyyyyy" panggil Adam lagi. Masih tiada jawapan. Adam segera membuka almari Lisha. Kelihatan banyak baju Lisha telah tiada. Adam segera ke arah katil, kelihatan sepucuk surat, sehelai cek dan sebentuk cincin pernikahan Lisha bersamanya.
Dear Abang,
Firstly, sayang nk minta maaf sebab keluar dari rumah tanpa izin abang. Thanks for everything abang and sayang rasa maybe sayang bukan yang terbaik untuk abang. Sayang minta maaf kalau sayang ada buat salah kt abang atau pun tersilap cakap. Apa yang sayang nampak tadi rasanya itu dh jadi bukti yang cukup kukuh yang abang rasa sayang ni tk boleh nk jadi yang terbaik untuk abang. Kalau abang nk kahwin, jangan cari sayang sebab sayang akan sentiasa merestukan abang and sayang akan doa yang terbaik untuk kebahagiaan abang. Saya tinggalkan semua barang yang abang pernah bagi kt sayang. And sayang harap cek RM 100 000 tu cukup untuk makan minum sayang. Kalau tk cukup sayang harap abang sudi halalkan. Cincin ni pun sebagai tanda kalau abang nk lepaskan sayang. Sayang harap jodoh kita kekal, tapi kalau tk sayang redha. Abang jaga lh diri abang tu baik2. Jaga kesihatan tu paling penting. Sayang tahu abang sentiasa busy tapi solat tu jangan tinggalkan. Abang tk perlu risau pasal sayang sebab sayang tahu nk jaga diri and sayang akan pergi jauh dari Malaysia. Take care my hudband.no matter what happend, you alwats in my mind and my heart....
Lovely your wife,
AliciaAdam segera mengalirkan air matanya. Dia makin sedih kerana Lisha sedang berbadan dua. Anak hasilnya sendiri kini perlu ditanggung oleh Lisha seorang diri. "Sayang kenapa sayang tinggalkan abang....baliklah sayang" tangis Adam. Adam segera ke luar lalu menaiki keretanya. Dia segera menuju ke Vila milik Dato' Suhaimi.
Adam segera mengetuk pintu. Kelihatan kelibat kereta Lisha di perkarangan Vila Dato' Suhaimi. Pintu segera dibuka oleh Datin Kartina. "Mommy, Lisha kt mana" soal Adam "Adam balik lh, Lisha dh pergi jauh dia nk cari ketenangan tu" jawab Datin Kartina "Mommy percaya kn Adam tk buat macam tu" soal Adam lalu mengalirkan air matanya.
Dato' Suhaimi segera ke pintu. "Daddy, Lisha pergi mana" soal Adam lagi "Sudah lh tu, Lisha sendiri tk bagi tahu dia nk pergi mana. Dia datang sini sebab dia nk minta maaf dan salam kami" jawab Dato' Suhaimi "Lisha pergi mana" tangis Adam lagi lalu melutut. "Ya Allah" kata Dato' Suhaimi lalu membangunkan Adam.
"Adam rehat lh dulu kt bilik Lisha, dia balik lh juga nanti" pujuk Datin Kartina. Adam hanya menganggukkan kepalanya lalu menaiki tangga untuk ke bilik Lisha. "Kesian betullah Adam dengan Lisha ni" kata Datin Kartina "InsyaAllah nanti okay lh tu" balas Dato' Suhaimi "Amin" kata Datin Kartina.
TBC
Okay sampai sini je😊😊
Next part? Stay tuned okay😘💕
Sila lh vote and comments😚 💕
Jangan emo sangat eh, kita tunggu je okay😽💕
Thanks to all my lovely readers💋❤