Part 70

6.6K 212 12
                                    

Kuala Lumpur, Malaysia

Adam segera ke vilanya semula setelah selesai makan tengah hari bersama keluarganya. Adam hanya mengeluh kecil melihat vilanya itu. Perasaan bersalah segera menguasai dirinya. Di tempat itulah juga di mana peristiwa di mana Adam menendang Lisha sehingga menyebabkan Lisha keguguran.

Tempat itu jugalah Adam menyeksa dan menghukum Lisha atas kesalahan yang tidak dibuatnya. Jika bukan kerana egonya yang tinggi pasti dia dan Lisha hidup dengan bahagia. Adam segera berjalan ke bilik Lisha yang berhampiran dengan dapur. Semua baju dan barang milik Lisha sudah tiada di rumah tersebut kerana Fahmi dan Sara sudah mengambil kesemuanya ketika Lisha sedang berpantang.

Adam segera masuk ke dalam bilik tersebut lalu duduk di birai katil. "Ya Allah, kejamnyaku kerana isteri yang patut dijaga tapi dihukum olehku atas kesalahan yang tidak dilakukan" desis hati Adam lalu menumbuk sisi katil.

Adam segera berdiri dan matanya tertumpu di atas meja lampu kerana terdapat sebuah diari. Perlahan-lahan tangan Adam mencapai diari tersebut. Adam yakin bahawa diari tersebut milik Lisha. Adam duduk semula di atas katil sambil membaca diari Lisha.

14 May 2017

Alhamdulillah kini aku telah sah bergelar seorang isteri pada Tengku Adam Danial. Hari ini merupakan hari yang bersejarah padaku. Aku berharap masjid yang aku bina bersama suamiku akan kekal buat selama-lamanya. Semoga Allah sentiasa merahmati perkahwinan kami ini. InsyaAllah aku akan menjadi isteri yang baik buat suamiku. Amin.

25 July 2017

Hari ini butik aku telah berjaya membawa nama Malaysia ke luar negara dalam industri fasyen. Aku sendiri tidak menyangka butikku mampu menjadi terkenal. Syukur kepada Allah kerana kini Fashionable Boutique kini mempunyai 14 cawangan di Malaysia. Semoga usahaku selama ini berbaloi. Terima kasih kepada semua yang sudi menolong aku. Semoga Allah sentiasa merahmati kamu semua.

8 September 2017

Alhamdulillah aku telah disahkan mengandung selama dua bulan. Syukur kepada Allah kerana memberiku hadiah yang terindah di dunia. Aku berharap anak dalam kandungan ku ini akan menjadi anak yang soleh dan solehah. Terima kasih abang kerana sudi menjaga sayang dengan baik. InsyaAllah anak dalam kandungan sayang akan sentiasa patuh dengan kita. Amin.

2 October 2017

Maafkan sayang, abang kerana pergi tanpa memberitahu abang. Apa salah sayang sehingga abang menduakan sayang. Tapi tk apalah kalau abang nk kahwin lagi, sayang redha sebab sayang tahu yang sayang ni bukan yang terbaik untuk abang. Terima kasih saya ucapkan kerana bahagiakan sayang.

8 November 2017

Syukur Alhamdulillah kepada Allah kerana rumah tangga yang ku bina bersama suamiku masih lagi kekal sampai sekarang. Terima kasih Ya Allah kerana memneriku seorang suami yang melakukan apa2 sahaja demiku. Terima kasih abang sebab sudi cari sayang walaupun abang tahu punca masalah ni bukan dari abang. :)

12 Disember 2017

Setiap manusia ada cabaran hidup yang tersendiri. Kesalahan yang tidak pernah ku lakukan iaitu mencintai lelaki lain bukan suamiku sendiri. Aku dituduh curang dan dihukum oleh suamiku sendiri tanpa aku melakukan kesalahan tersebut. Kenapa dia lebih mempercayai orang luar berbanding isterinya sendiri. Hinakah aku di matanya? Biar Allah sahaja tahu jawapannya.

22 Disember 2017

Biarlah aku mencari kebahagiaan untukku seorang diri. Aku mendoakan agar suamiku lebih bahagia dengan perempuan lain. Ya Allah, jika dia yang terbaik untukku panjangkanlah jodoh kami, jika sebaliknya cepatkanlah perkahwinannya dengan perempuan lain.

Setelah selesai kesemuanya isi luahan hati Lisha di diari tersebut, perasaan sedih dan menyesal menguasai dirinya. "Ya Allah, dia seorang isteri yang baik tapi kenapa pemikiranku sangat cetek sehingga menghukumnya" tangis Adam.

Adam segera meletakkan semula diari Lisha di atas meja lalu keluar dari bilik. Sewaktu Adam menaiki tangga untuk ke biliknya, langkahnya terhenti apabila melepasi bilik. Bilik di mana sebelum ni kosong, tapi Lisha telah menggunakan bilik tersebut dan sehingga sekarang Adam tidak pernah memasuki bilik tersebut kerana Lisha tidak membenarkannya dan pintu bilik tersebut selalu berkunci.

Flasback

"Abang tk guna bilik ni ke" soal Lisha "Tk. Kenapa" soal Adam pula "Sayang nk guna bilik ni, boleh tk" soal Lisha lagi "Nk buat apa kt bilik ni sayang" tanya Adam "Adalah, abang mana boleh tahu" jawab Lisha "Pandai berahsia dengan abang kn" usik Adam.

"Mana ada berahsia" kata Lisha "Boleh tapi ada syarat" balas Adam "Jap abang nk fikir syaratnya dulu" kata Adam "Abang ni" kata Lisha. Adam segera memegang pinggang Lisha manakala tangan Lisha melingkari di leher Adam. "Cepatlah abang, apa syaratnya" desak Lisha.

"Firstly, kiss abang dulu" kata Adam "Nk kiss kt mana"" soal Lisha "Sayang ni buat2 tk tahu pula" balas Adam "Okay. Tutup mata" arah Lisha "Kalau abang tk nk" kata Adam "No tutup mata so no kiss" kata Lisha "No kiss so say bye bye to bilik" balas Adam "Abang ni mengada lh" kata Lisha "Nk ke tk nk" kata Adam "Yalah, tapi angkat sayang" kata Lisha pula.

"Kenapa pula" soal Adam "Saya tk tinggi macam awak so yeah" jawab Lisha "Pendek2 pun still comel kn" kata Adam lalu mendekatkan bibirnya pada bibir Lisha. Lisha segera menyedut libah Adam. Setelah tiga minit berlalu, Lisha segera melepaskan ciuman mereka.

"So boleh tk" soal Lisha "Pandai sayang kiss abang kn" kata Adam "Abang nk sayang bagi je" balas Lisha "Comel lh sayang ni" kata Adam "Sayang tahu" balas Lisha "Abang boleh tk sayang guna bilik tu" soal Lisha "Boleh lepas 'layan' abang" jawab Adam.

"Wahat do you mean about 'layan' huh" soal Lisha "Seorang isteri kene 'layan' suami dia kn" jawab Adam lalu menyegitkan sebelah matanya "Okay faham" jawab Lisha lalu menarik tangan Adam "Nk ke mana ni tarik2 tangan abang ni" soal Adam "Kita pergi kt syurga dunia" jawab Lisha "Haish sayang ni" kata Adam lalu mengangkat Lisha seperti bridal style lalu masuk ke dalam syurga dunia mereka.

End Flashback

Adam semakin rasa rindu pada Lisha. Perlahan-lahan Adam ke bilik tersebut lalu membuka pintu bilik tersebut. Tidak berkunci. Adam segera memasuki ke dalam bilik tersebut lalu memasang lampu. Bilik tersebut dihiasi dengan lampu chandelier yang begitu cantik dan mewah.

Di tengah-tengah bilik tersebut terdapat sebuah meja dan di atas meja tersebut terdapat sebuah album. Di dinding pula terdapat gambar mereka berdua. Sepanjang perjalanan hidup mereka, ketika mereka berkenalan, bertunang, berkahwin, berbulan madu dan terdapat satu dinding yang masih tidak diletakkan gambar.

Di dinding tersebut terdapat sticker note yang tertulis "For Our Kids. InsyaAllah" perasaan hiba kembali menguasai diri Adam. Di atas meja itu juga terdapat kalender di mana tarikh ramalam Lisha akan bersalin. "Maafkan abang sayang sebab dh hancurkan semua impian sayang" tangis Adam lagi.

TBC
Sila Vote and Comments❤💕
Maaf lambat update cause lynn busy😭😅
Okay love all of my loyal readers😙💕
So setakat ni macam mana???
Ok or Ko

MineWhere stories live. Discover now