Fakat Bruce'un artık oturup üzülmeye vakti yoktur. Her ne kadar patronu Fabio'dan sonra Rosalie'yi da kaybetse de henüz her şey bitmemiştir. En azından Francesco ile Rita'yı kurtarmalı ve bu işin sorumlularını bulup bunun bedelini ödetmelidir. O sırada özel polis birimi IPD, gecekonduları basar. Gecekondudaki çete elemanlarıyla polisler arasında büyük bir çatışma çıkar. Bruce, Francesco ile Rita'nın izini sürerken IPD'yle Khansa Khan örgütünün arasında gerçekleşen insan ticaretine tanık olur. IPD, gecekondulara baskın gerçekleştirerek buradan bazı insanları alı koymakta ve nedeni bilinmeyen bir sebepten ötürü insanları Khansa Khan'a satmaktadır. Kısacası bir insan kaçakçılığı söz konusudur ve muhtemelen Francesco ile Rita da bu kaçakçılığın kurbanlarından biri olmak üzeredir. Bir süre sonra Bruce, Francesco ve Rita'yı Khansa Khan'nın ikinci lideri olan Marco Parolo'nun elinde bulur. Fakat Marco, sokak çetelerinin yaptığı gibi ritüel bir şekilde Francesco'yu ateşe verip canlı canlı yakar. Bundan ötürü Francesco'nun ölümü çetelerin üstüne atılacaktır ve böylece de neden IPD'nin gecekondulara baskın yaptığı sorusuna karşılık bu bahane edilecektir. Francesco'nun ölümüyle birlikte Fabio ailesinin bir diğer üyesi de böylece yok olurken, Bruce buna karşılıksız kalmaz ve hemen harekete geçip en azından Rita'yı kurtarmak için Marco'yu öldürür ve Rita'yı Khansa Khan örgütünün elinden kurtarır. Bruce peşlerindeki örgüt üyelerini haklar ve Rita'nın başına bir şey gelmemesini sağlar. Bu sırada Bruce, Rita'nın Black'dan hamile olduğunu öğrenir. Rita karnında Black'in bebeğini taşımakta ve ikili yakında anne-baba olacaktır. Bruce bunu öğrenmenin şaşkınlığıyla bir süre sonra Black, sevgilisi Rita'yı almak üzere helikopteriyle mekâna gelir ve Rita'yı alarak oradan uzaklaşır; fakat Bruce'u ise unutup orada bırakır, daha doğrusu Bruce'u almak bile istemez, Rita onun için öncelikli gelir.
Black, Rita'yı alıp gider, orada tek başına kalan Bruce'u ise daha önceden tanıştığı Dedektif Vito Santo arabasıyla alır. Bruce,Vito Santo'dan dostu Black hakkında acı gerçeği öğrenir: Black aslında politikacı Fernando'nun adamıdır ve Fernando tarafından Bruce'la New Jersey'deki o barda görüşmesi için tutulmuştur. Kendisini Bruce'a Bruce'un polis akademisi dönemlerindeki arkadaşı olarak tanıtan Black, hatta belki de Bruce'un akademi arkadaşı bile değil, hiç tanımadığı bir adamdır. Panama'da Black'in Fernando'yla gerçekleştirdiği gizli işlerden zaten bir şeyler sezmiş olan Bruce, yine de işlerin bu kadar kötü olacağını tahmin etmemiştir. Ayrıca Vito Santo'da yeni havadisler vardır:Vito Santo,Khansa Khan ile Comando Vermelho çetesini şehirdeki eski terk edilmiş bir otele girerken görmüştür. Bruce bu otele gittiğinde fark eder ki bu otel insan organ kaçakçılığı yapılan bir yerdir. IPD polisleri insan kaçırıp Khansa Khan'a satmakta,Khansa Khan da bu insanları öldürüp organlarını satmaktadır. Kan dondurucu gerçeği öğrenen Bruce, şimdi her şeyi daha iyi anlar: Panama'dayken Black ve Fernando'nun taşıdığı o kargo kutusu insan organlarıyla doluydu. Fakat Black ve Fernando bunu bilmemekteydi ve Black bilmeden bu işin içine girmişti ancak şimdiyse pişmandır. Bruce, otelde Comando Vermelho'nun lideri ve Rosalie'nın katili Montolivo'ya rastlar. Montolivo da bu organ kaçakçılığındaki kaçırılan kurbanlardan birisidir ve berbat durumdadır, dayak yemiş halde perişandır. Ona acıyan Bruce, öldürüp Rosalie'nin intikamını almak yerine onu bağışlamayı tercih eder ve onu kendi acısıyla başbaşa bırakır...