De trap op rechtdoor

8.6K 53 19
                                    

Tevreden, voor zover als dat mogelijk is voor een perfectionist, loop ik langs de tafels om hier en daar een praatje te maken. Ik voel zijn ogen op mijn lichaam, maar doe mijn uiterste best hem te ontwijken.

Al die jaren na Jack's overlijden heb ik keihard moeten vechten om de stoeterij te kunnen behouden en het niveau van mijn paarden zelfs te verbeteren. Ik zal daarom hoe dan ook niet toestaan dat een man, die mijn hele wezen overstuur maakt, daar verandering in brengt.

Even denk ik met weemoed terug aan de liefde van mijn leven. Een krachtige mooie lange man, met krullend haar en prachtige bruine ogen. Ik werkte in de kroeg waar hij graag kwam. Daar zag ik hem voor het eerst. Voor mij was het liefde op het eerste gezicht, maar voor Jack was ik in eerste instantie slechts een mooi maar gevaarlijk projectiel, zoals hij me later blozend bekende. Bedrogen door verschillende vrouwen die het meer om zijn geld te doen was dan om hem, hield hij me wijselijk op een afstand. Echter, toen ik mijn baantje verloor in de kroeg en hem om werk vroeg, sloeg de vlam over. Weken draaiden we om elkaar heen, totdat er geen houden meer aan was.

Verdrietig kijk ik om me heen, wat zou hij dit mooi gevonden hebben. Jack was een mensen mens. Hij wist als geen ander hoe belangrijk zijn personeel voor het succes van zijn bedrijf was. Daarom koesterde hij ze stuk voor stuk. Sommige van hen ken ik inmiddels al bijna twintig jaar. Zonder er over na te denken heb ik na zijn dood, zijn erfenis voortgezet en houden we dit tuinfeest elk jaar als dank voor alles wat ze voor ons doen en voor ons betekenen en inmiddels ook ter nagedachtenis van mijn geliefde man Jack. Extra wrang misschien dat ik uitgerekend op deze dag, intens verlang naar de liefkozing en aandacht van een andere man dan Jack.

Toegegeven, deze avond is ook wel erg mooi met die prachtige ondergaande zon, de rust van de omliggende landerijen en de sfeervolle ambiance hier onder de appelbomen. Vanwege het warme weer hadden Miguelle en de jongens de tafels in de appelgaard gezet en had Maria samen met een hoop van de meiden, die hier gratis mogen rijden, de tafels prachtig aangekleed. Ik had nog meerdere sfeervolle lampions en flessen meegenomen voor in de bomen, waar de kaarsen met hun flikkerende vlammen een romantische sfeer gaven tegen de invallende nacht.

Het lijkt wel op zo'n fotoshoot in een van die woonbladen, denk ik glimlachend, maar dan nog mooier en met mensen waar ik oprecht van hou in plaats van acteurs.

Hé schoonheid, hoor ik Samuëll tegen me zeggen en voel zijn ruwe hand op mijn blote rug. De krassen veroorzaakt door mijn gepassioneerd seks avontuur met Oliver, zijn door Maria's wonder zalf redelijk hersteld en daarom had ik toch besloten mijn korte crèmekleurige satijnen zomerjurkje te dragen met de open rug. Natuurlijk was dat een van de eerste dingen waar Oliver na keek toen ik mij omdraaide. Zijn zelfvoldane glimlach was daar het overduidelijk bewijs van.

"Tevreden?" Vraagt Samuëll mij en hij kijkt me liefdevol aan. Ik weet dat Samuëll al langer gevoelens voor me koestert, maar deze zijn helaas niet wederzijds, dus ietwat terughoudend antwoord ik hem "Ja heel tevreden Sam" Maar het is dan ook een prachtige nacht, vind je niet?" Ondanks dat ik iets opzij stap, krijgt Samuëll het toch voor elkaar zijn arm om mijn middel te slaan en resoluut trekt hij me tegen zich aan. "Ja het is prachtig" antwoord hij zacht, maar door de ondertoon in zijn stem heb ik onmiddellijk in de gaten, dat het Sam hier niet om de nacht gaat.

"Sorry knul, mag ik deze dame even van je lenen voor een dans?" Kort sluit ik mijn ogen door de golf van opwinding die als een wervelwind door me heen raast als ik plots Oliver zijn stem hoor. Ik bijt op mijn onderlip om niet te laten zien dat deze trilt. Mijn God, hoe is het mogelijk dat iemand je zo kan opwinden door middel van zijn stem? Met tegenzin laat Sam me los, mompelt iets onverstaanbaars in het Spaans en loopt lichtelijk geïrriteerd terug naar de tafels. Nog steeds heb ik Oliver niet gezien, maar mijn lichaam heeft de aanblik van hem niet eens nodig om geil te worden.

Gepassioneerde Erfenis (18+)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu