MIDDLE FINGER
| Aidan Arfan| Tengku Rayyan Aisy Raykal | Ku Zariq Khaeril | Adam Adrian | Batisah Ahmad | Emil Emelda |
_____________________________
Permulaan : Keruntuhan Akhlak
Dalam proses : Konflik____________________________
Konflik : Perselisihan atau pertentangan antara individu, idea, kepentingan dan lain-lain.
××××
PEN hitamku terlepas dari genggaman lantas jatuh ke lantai. Aku membongkokkan diri, cuba mengutip salah satu barang yang dibelikan abang. " Aidan. Any problem?" Miss Zara menyoalku secara tiba - tiba. Mungkin musykil dengan aku yang dari tadi duk terbongkok cam nenek kebayan.
" Tarapappaaa! " Jawapan yang diberikan dalam bentuk nyanyian membuatkan seisi kelas ketawa. Aku hanya tersengih menayang sebaris gigi. " Dia sentiasa ok Miss ! Hahahha!" Salah seorang rakan kelasku menyampuk.
Haih. Sentiasa ok? Aku pun harap camtu.
Ting. Tong.
Pelajar - pelajar mula berpusu - pusu keluar dari bilik darjah untuk pulang ke rumah kesayangan masing - masing. Begitu juga aku. Rumah kesayangan? Tak kot. Rumah kebencian adalah. Habis sahaja mengemas barang , aku dikejutkan dengan kehadiran Rayyan dan Amrel yang tiba - tiba datang ke kelasku. " S'sup Dan! Malam tadi amacam? Dengar dengar kau mabuk teruk? Eheheh " Amrel memulakan perbualan sebaik saja tiba di mejaku. Rayyan yang berada disamping hanya menyedut kotak jus anggur berjenama apa ntah. Aku pun tak berapa pasti.
" Mabuk? Oh. Kau takde kan semalam." Aku memulangkan semula soalan kepada Amrel. Lelaki itu masih setia dengan kayu baseball ditangan. Baru habis praktis mungkin.
" Yelo. Sampai ati korang.. Pegi tak ajak. Huhu. Merajuks la gini." Amrel membuat gaya lemah lembutnya seraya bercakap seperti gadis gedik tipikal. " Ngok la kau. Yazid dah ajak kat grup. Kau je yang tak cek. " Rayyan akhirnya membuka mulut setelah lama menikmati minumannya. Aku hanya tersenyum kelat. Alih alih topik ni jugak. Apsal sume cam suka sangat malam semalam? Aku je ke ya-
" Dan. Kepala kau da ok? Da makan panadol yang aku bagi ? "
" Panadol?" Bila masa pulak Rayyan ada bagi aku panadol? Malam semalam ke? Teruk sangat ke kepala aku semalam?
" Semalam lah. Kau tu banyak buat bunyi. Seram aku. Nasib baik tak muntah." Amrel yang mendengar perbualan aku dan Rayyan terus menyergah. " Bunyi? Bunyi camne duh?"
YOU ARE READING
MIDDLE FINGER!
Humor"Sebelum aku sepak-sepak muka kau, baik kau bagi je dia masukkan! " Itulah kata-kata yang menular dalam sosial media pada zaman BBNU.* Bukan sahaja menjadi bahan netizen malah dianggap retard tapi tidak bagi remaja ini. Aidan Arfan. Siapa dia? ••Man...