KES 37 : K.O

1K 91 9
                                    

MIDDLE FINGER

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MIDDLE FINGER

| Aidan Arfan | Tengku Rayyan Aisy Raykal | Ku Zariq Khaeril | Adam Adrian | Batisah Ahmad | Emil Emelda |

_____________________________

Permulaan : Pemulauan, Pembulian
Dalam proses : Buli , Konflik

____________________________

Konflik : Perselisihan atau pertentangan antara individu, idea, kepentingan dan lain-lain.

Buli : Perbuatan mendera,mempermainkan seseorang untuk menyesuaikan diri dengan keadaan yang baru.

×××

Be like Zarif
Caring is sharing. Eh betulke?
Don't be like beruang kutub
Terlalu banyak keje dan takde keje

Moral hari ni : Be confident. Hadaplah masalah yang ada. Makin lari, makin berlambak masalah yang menanti. :)

Tahap buli : Rendah
Jenis buli : Mental


AKU melepaskan satu keluhan panjang sebaik saja masuk ke dalam kelas. Aik? Pahal semua senyap ni? Ada setan ke cane kat belakang aku? Maka aku pun menoleh kebelakang. Takde apapun?

" Tepilah! Aku nak masuk!" Aku tiba - tiba ditolak. Nasib tak jatuh. " Hish. Boleh je pun kau cakap elok - elok." Aku meneruskan langkah ke meja kesayangan. Mataku terbuntang. Terdapat beberapa contengan tak bermoral pada mejaku.

' Acah la syal.'
' Sampah.'
' Disgusting.'
' Hero lah sangat.'
' Euw. Geli lah.'
' Sila meninggal.'
' Ass****.'

Aku terkejut. Tanpa membuang masa, aku mencampak beg ke meja. Kakiku terus melangkah keluar lalu menuju ke kelas Rayyan. Tak len tak bukan mesti kerja dia nih. Kau jelah yang panggil aku ass**** semalam. Nasib baik otak aku ni kuat mengingat.

Selepas memberi beberapa ketukan dan salam, aku pun menuju ke tempat biasa Rayyan dan mahkluk halusnya berkumpul. Taklen tak bukan kat belakang. Kaki ku bergerak laju ke arahnya.

Rayyan kelihatan seronok berbual dengan Amrel dan aku tak pasti identiti beberapa ekor lagi. Mengumpat aku lah tu. Amboi. Siap hisap rokok lagi. Berani mati betul beruang kutub ni. Aku menolak perlahan beberapa orang yang mengeremuninya agar diberikan ruang bersemuka dengan Rayyan.

Lelaki berjersey merah itu terdiam lalu tersenyum sinis tatkala perasan kehadiran aku. " Woah. Look who's here! Hero sekolah!" Rayyan menepuk tangannya berkali kali. Senyuman turut diukir. Meh. Tak ikhlas langsung.

MIDDLE FINGER!Where stories live. Discover now