KES 35 : TERANCAM

971 80 7
                                    


MIDDLE FINGER

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MIDDLE FINGER

| Aidan Arfan | Tengku Rayyan Aisy Raykal | Ku Zariq Khaeril | Adam Adrian | Batisah Ahmad | Emil Emelda |

_____________________________

Permulaan : Keruntuhan akhklak
Dalam proses : Konflik

____________________________

Konflik : Perselisihan atau pertentangan antara individu, idea, kepentingan dan lain-lain.

×××

Be like Amrel
Makhluk yang sangat mesra alam
Don't be like Aidan
Terlupa sarapan pagi

Moral : Sarapanlah dulu. Sarapan itu penting. :)

Selamat Hari Raya. Hohoho.

PADA suatu hari yang cerah, di sebalik tembok yang kukuh, terdapat seorang mahkluk berbaju belang bersama seluar kotak - kotak. Mahkluk tersebut sedang sibuk memerhatikan keadaan disekelilingnya tanpa mengendahkan pandangan yang diberikan jiran tetangga. Betul. Dia tak ubah seperti pencuri yang ingin menyelinap ke dalam rumahnya sendiri.

Siapakah dia?

Tak lain tak bukan.

Aidan Arfan.

Seketul kentang yang bakal direbus rakan abangnya lalu dilenyek untuk dijadikan sarapan. Betul. Sarapan pagi.

" Kau boleh diam tak Am? Aku ni dari tadi perati je perangai kau nih." Aku menjeling  Amrel yang berada disampingku. Perlahan - lahan kaki ku mengatur langkah ke pintu rumah. Tak lupa juga Amrel.

" Tadi kau jugak yang bosan. Best kan citer aku? Ada bakat tak jadi story teller ? Gahahah!"

Aku terus tekup mulut Amrel. Eih payung ni kang. Mulut cam bertih jagung!

Amrel tiba - tiba memberi salam. Satu tamparan terus aku beri pada wajahnya. " Kau kenapa setan? Nak kantoi ke?"

Amrel hanya ketawa lalu memberi salam berkali - kali. Aku sudah tak keruan. Tombol pintu terus dipulas sebaik sahaja mangga berjaya dibuka.

"Syh! Kau pernah kena penampar jepun tak? Baik kau diam." Aku mengacah untuk pukul. Padahal dah jauh berjalan dari Amrel. Lelaki berbaju hoodie kuning itu hanya mengikutku. Sekali sekali aku melilaukan pandangan ke arah bertentangan.

Sumpah aku takut bersemuka ngan Bat. Lagi - lagi bila keadaan dah jadi camni. Dah tu apsal datang? Aku berkunjung ni tak lain tak bukan nak heret Buncit ngan Pupu ke rumah Rayyan. Takkan aku nak biar dorang menderita tanpa makanan? Nasib la si hanat tu paham waktu sesi perbincangan petang tadi.

MIDDLE FINGER!Where stories live. Discover now