KES 34 / 2 : REBEL

969 72 10
                                    

MIDDLE FINGER

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MIDDLE FINGER

| Aidan Arfan | Tengku Rayyan Aisy Raykal | Ku Zariq Khaeril | Adam Adrian | Batisah Ahmad | Emil Emelda |

_____________________________

Permulaan : Keruntuhan akhklak
Dalam proses : Konflik

____________________________

Konflik : Perselisihan atau pertentangan antara individu, idea, kepentingan dan lain-lain.

×××

Be like Bat
Menjaga kebajikan Aidan
Don't be like Aidan
Terlalu naif dan mudah percaya

Moral hari ini : Janji harus ditepati. :V

Maaflah. Penulis istiqamah 3 hari je. Huhu. Ngantuk buat chapter nih. Rasa nak tido plus bergolek kat katil. Alhamdulillah siap jugak. :)

PINTU almari ditutup rapat setelah beberapa helai baju dan seluar dikeluarkan. Aku menghela nafas perlahan seraya cuba menenangkan fikiran. Kata kata Rayyan masih segar dalam ingatanku walaupun banyak kali aku cuba lupakan.

" Malam ni sharp pukul 10. Aku tau kau datang. "

' 10 : 05 ' Jam pikachu yang tergantung dikerling sebelum telefon ku berdering menandakan panggilan masuk. Haish. Malaun mana yang rajin call aku waktu malam nih? Macam la dalam dunia ni aku sorang je yang boleh kau call. Hish.

Aku menerima panggilan dengan hati yang tertutup dan malas. " Lo? " Nampak tak betapa malasnya aku? Sampai perkataan hello pun disingkatkan. " Turun. Sekarang. " Ni dah kenapa nak singkatkan jugak ni? Memang hari ni hari singkatkan ayat eh?

Aku mula berasa hairan dengan kata kata si pemanggil. Oh. Jap. Aku lupa nak tengok nama dia kat skrin. ' Beruang kutub'

Lah. Dia ni lagi. Tak habis habis. " Turun? Kau merepek apa ni Ian? Turun tangga ? Turun bumi?" Aku sempat ketawa sebelum suara dinginnya membalas. " Aidan. Aku kat depan pintu. Keluar. Atau aku yang keluarkan kau."

Aku dah start gelabah bila terdengar pintu utama cam kena ketuk. Tanpa membuang masa, aku menanggalkan t-shirt gudetama yang baru dibeli Bat beberapa hari yang lepas lalu menukarnya dengan sweatshirt emoji monyet. Ya. Sweatshirt ni pun aku dapat dari Bat. Aku tak taulah dia ni pengumpul tegar barang - barang camni.

Ting Tong

Bapak lah! Dia nak Bat tau ke aku keluar curi curi nih? Hish! Tak reti menyabar la si hanat nih. Aku terus berlari menuju ke pintu seraya memasukkan telefon pintar ke dalam poket seluar. Tombol pintu dipulas secepat mungkin. Maka menjelmalah seorang mahkluk yang tak habis - habis mengundang bala dalam hidup aku. Rayyan dengan muka ketatnya memang tak boleh dipisahkan semenjak kejadian semalam. Aku menghela nafas perlahan. " Dah la.. Jom gerak. Karang si Bat tu tau.. ma-"

MIDDLE FINGER!Where stories live. Discover now