(2) nikki?

205 10 1
                                    

Hoi! dit is hoofdstuk 2. als je by the way vragen hebt over bepaalde autonamen, zet ze gerust in de reacties! veel plezier met hoofdstuk 2!

ik werd meegenomen het gebouw in. in de hal zag ik heel groot "Stark" staan. ik ben niet heel bekend met "the Avengers" maar volgensmij was Stark een van the avengers. we liepen verder. ik werd stevig vastgehouden door twee bewakers en de derde liep vlak voor mn neus. Tegenstribbelen had geen zin, die gasten zijn toch veel te sterk! we liepen naar een lift. de voorste man toetste een code in waardoor de lift opende. we liepen naar binnen en de voorste man drukte op "7" . we gingen naar verdieping 7. de liftdeuren gingen open en we liepen de gang op. Dit was overduidelijk de meest bewaakte afdeling die ik ooit heb gezien. links en rechts zitten cellen en een heel aantal ook gevuld met een schurk. op een gegeven moment stopte we. we kwamen aan bij een cel. ik moest in cel D-52. de deur ging open en ik werd er midden in de ruimte gezet en vastgehouden. daarna kwam die voorste bewaker op me af gelopen en begint mij te foullieren. al mijn zakken worden leeggehaald. mijn telefoon, huissleutels, mijn autosleutel en uiteraard ook mijn tas worden meegenomen. ze zetten me neer op een bankje en de drie man lopen de deur uit met mijn spullen. de deur wordt dichtgedaan en ik hoor dat er een code wordt ingetoetst. ik hoor ook dat ze iets met mijn spullen doen. waarschijnlijk stoppen ze dat in een kluisje vlakbij de cel omdat ik hier pas net zit. ik was aan her denken in die cel en ik dacht aan een paar vragen:"zouden ze misschien denken dat ik superkrachten heb? en zouden ze denken dat ik iets wilde doen met de prachtige Corvette? Waarom is iemand die een foto maakt van een sportwagen gevaarlijk en moet hij worden meegenomen?". Nadat ik een tijdje aan het mopperen was hoorde ik voetstappen galmen door de gang. "ik ben bang dat dát voor mij is" fluisterde ik in mezelf. er liep een vrij jonge vrouw lang in vrij normale kleren. ze liep gewoon door. opeens stopte de voetstappen in de verte. ik hoorde de voetstappen weer harder worden en dichterbij komen. ze stopte voor mijn cel. dan hoor ik: "David?" toen ik op keek zag ik wie het was. Het was mijn bloedeigen nicht! dus ik spring op van mijn bank en ren naar de celdeur:"Nikki!! wat doe jij hier?" "ik woon hier!" zegt ze  met trots."Huh? ik dacht dat alleen the avengers hier woonden" zei ik."klopt maar ik woon hier tegenwoordig ook! ik ben de  vriendin van Steve Rogers!" zei Nikki. ik dacht "Waatt?" ik zei:"Wacht. Dé Steve Rogers?" "De enige echte! ik ben de vriendin van Captain America!" zei ze. "Wauw!" dacht ik. "mijn nicht is de vriendin van Captain America! facking vet!" toen vroeg nikki: "Hoe kom jij hier? in mijn ogen was het enige wat jij ooit verkeerd gedaan hebt was een bekeuring voor je boeken niet op tijd terug brengen. hoe kom je dan in godsnaam in een Stark-cel?" "nou, dat zal ik je vertellen" zei ik: "ik loop iedere ochtend langs dit gebouw op richting mijn werk. maar vanochtend stond daar zo'n mooie zwarte Corvette, dat ik als autofreak even een foto moest nemen van dat zwarte beest." toen onderbrak ze me:"een zwart beest? ooh dat is de nieuwe auto van black widow. die is inderdaad wel heel erg mooi." "Jup en toen ik de foto had genomen werd ik meegenomen en in deze cel gepropt." "Ooh ok...." toen onderbrak ik haar midden in de zin:" wacht? zei je nou..... black Widow?!! deze dag wordt alleen maar vetter!" "jup!" zei nikki "we kunnen het erg goed met elkaar vinden!" dan gaat haar mobiel af.  "oh, ik moet gaan. ik krijg een bericht binnen. als je me nodig hebt zal ik je helpen." haar telefoon gaat nog een keer af. "ik zie net op mn mobiel dat je zo verhoord gaat worden. je moet tijdens het verhoor gewoon zeggen dat je familie van mij bent. dan wordt ik er vanzelf bijgehaald. nou ik moet gaan! Doei neefje" zegt nikki. "Doeii nikki!" zeg ik. en daar ging ze.

Stars and Stripes (avengers dutch fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu