(8) Ruzie?

102 5 3
                                    

Hoi! Wat vinden jullie tot nu toe van het boek? Dit hoofdstuk schiet een beetje verder in de tijd. Het is zo'n 2 weken nadat David aangenomen is bij het onderzoeksteam van Shield. Hij heeft het tot nu toe erg naar zijn zin en heeft weinig aan natash en alles daaromheen gedacht en richt zich nu meer op het werk en, hij wil binnenkort een nieuwe auto gaan kopen! Veel plezier met hoofdstuk 8!

Het is half 8 s'ochtends en ik lig klaarwakker in bed. Normaal heb ik altijd moeite om eruit te komen maar vandaag was anders. Ik ben eerder naar bed gegaan en heb daardoor mn slaapuurtjes verplaatst. Ik doe mijn dagelijkse ochtendroutine en ik plof zoals gewoonlijk lekker op de bank en zet het ochtendnieuws aan. Er was deze ochtend groot en deels komkommernieuws. Dingen waar je dis geen ene fuck aan hebt! 'Nou ja, maakt niet uit', dacht ik 'ik ga gewoon lekker naar werk.' Ik heb sinds tijden niet meer zo genoten van mijn baan. Het is zo afwisselend. S' ochtends ben je aan het coderen op kantoor, en smiddags sta je in een metrostation sporen te zoeken van een schietpartij. Dat maakt het wel een stuk leuker! En iedereen is aardig voor elkaar, wat je niet vaak meer ziet bij hele grote bedrijven. Ondertussen zat ik al in de auto opweg naar the Avengers Tower, mijn nieuwe werkplek. Ik parkeer mijn auto in de garage en loop rustig naar boven. Ik loop de gang in en ga naar de lift. Ik loop nog net optijd de lift binnen. De deuren gaan dicht. Ik sta met 2 vrouwen in de lift. Ze zien er erg netjes uit en hebben een mapje bij zich. "Goedemorgen!" Zeg ik heel vrolijk "goedemorgen!" Zegt een van de 2 terug. "Waar moeten jullie naartoe?" Vraag ik beleefd. "Wij hebben zometeen een vergadering? En u?" "Ik ga naar het kantoor, Ik moet nog wat uitwerken." "Oke! Wij zijn er. Fijne dag!" Zeiden ze. "Fijne dag!" Zei ik terug. En de lift ging verder. Eenmaal op mijn plekje zet ik eerst altijd ff de pc aan en log ik in. Dan loop ik ff naar de koffieautomaat om de hoek en neem ik altijd een bak koffie met veel suiker. Daar wordt ik alrijd wakker van. Dan ga ik weer heerlijk zitten en open ik mijn mail. Daar staan al mijn opdrachten in. Er staat maar 1 opdracht in vandaag. Ik open vol blijdschap de mail. Ik lees de mail en ik wordt niet vrolijk. Alle bestanden van het onderzoek waren door een crash van de server beschadigd en konden niet meer worden gebruikt. Ik moest alles met de hand invoeren. Sommige documenten waren meer dan 30 pagina's! Ik had nu al geen zin meer. Een paar doodsaaie uren later ben ik met veel gehang, gesteun en bakjes koffie, eindelijk klaar met de opdracht. Ik had niks meer te doen en ik ben altijd vroeg klaar op vrijdag dus besloot ik om even een kijkje te gaan nemen bij the Avengers. Eenmaal aangekomen zie ik helemaal niemand. Ik doe de deur open en loop naar binnen. Ik zet nog een paar stappen verder de kamer in. Ineens wordt er iets in mn rug gedrukt. Ik schrik me helemaal kapot! Ik wordt op de grond gedrukt en vastgehouden. "WIE BEN JIJ EN WAT DOE JIJ HIER?" "Uhhmmm......" zeg ik heel angstig, "ik ben David Larson en ik werk hier. "Werknemers mogen hier niet komen." Ik dacht bij mezelf: "wat is dit voor een grap? Normaal kan ik zo binnenkomen en nu dit?" Op dat moment hoor ik iemand de kamer binnenlopen: "THOR? WAT DOE JE NOU?" "Ik houd deze jongeman vast die hier zomaar binnenkomt wandelen!" "Deze jongeman is wel mijn neef, dus laat hem maar los." Thor laat mij los en zet mij op de bank. "Sorry mijnheer, mijn naam is Thor Odinson, god van de donder en lid van the Avengers." Zei hij. "Nou ik ben dus David Larson, 23 jaar oud , neefje van nikki en medewerker bij shield." "Oke, maar nogmaals sorry. Ik wist dit allemaal nog niet en ik zat een tijdje in Asgard om daarvde boel op orde te houden, en nu daar alles goed gaat, kon ik weer even terug hierheen." "T is al goed. Ik schrok me alleen helemaal dood omdat ik hier normaal gewoon binnen kan lopen maar nu ineens werd vastgepakt in mn rug en naar de grond geduwd werd." "Dat kan ik me voorstellen." Zei hij. Ondertussen kwam nikki aan met een glas heerlijke cola. "Alsjeblieft!" Zei ze, "wat wil jij Thor?" "Ik hoef niks dankjewel". Zei hij. Na een gezellige babbel met zn drieën besloot ik dat het tijd was om naar huis te gaan. "He guys, ik moet maar eens naar huis. Ik heb zin in eten en ik moet mn auto thuisbrengen dus ja. "Zie ik je morgen nikki?" "Natuurlijk! Bij jou?" "Lijkt me prima!" "Is het erg als wij jullie komen vergezellen?" zei Thor. "wie bedoel je met wij?" Zei ik. "Nou ik, steve, natash, Bruce, Clint, Tony en Pepper!" "Wie let er dan op de toren?" Zei nikki. "Nou nick fury met zijn bewaking natuurlijk!" "ik vind t prima!" Zei ik. "Dan zie ik jullie morgen!" "Tot morgen!" Zei nikki. "Tot morgen" zei thor. En ik ging opweg naar de garage. Eenmaal beneden stapte ik in en bedacht ik me: 'ik moet nog wel effe boodschappen doen voor morgen.' Ik startte mijn auto en rijd de parkeerplaats uit. Ik rij naar de dichtstbijzijnde supermarkt. Ik parkeerde mijn auto en stapte it. Ik deed hem op slot en liep de supermarkt in. Ik pakte een karretje en haalde wat ik nodig had voor een gezellig avondje. Ik rekende af en liep naar buiten en reed richting de auto. Ik unlockte mijn auto en stopte mijn spullen in de kofferbak. Ik doe mijn auto dicht en zet mijn karretje terug bij de rest. Daarna wil ik weer richting mijn auto lopen. Dan zie ik ineens 3 jongens aan komen lopen, een soort van dikke gangster in trainingspak, een patser met een gouden ketting en een klein rokend grassprietje. Ze komen vrij dreigend mijn kant op. Dan zie ik wie het is. Het is jamie met zijn debiele vriendjes: "moest meneer ontslag zijn boodschapjes doen? Had je daar nog wel geld voor, zwervertje!" Zei hij. " ach hou toch op ik heb allang weer een nieuwe baan." " en wat is je nieuwe baan, verpleegster in een ziekenhuis, of ben je toch een putjesschepper geworden, hahaha!" "Oh wat ben je weer grappig jamie" zei ik. "HO!" Zei Richard. "Ga jij is effe heel gauw een toontje minderen tegen hem! Of wil je met twee blauwe ogen thuiskomen?" "Ho joh, rustig, rustig, ik doe niks." "Ooh dat doe je wel!" Zei Kevin. "Je zet hem gewoon voor schut hiero! Vind je dat normaal ofzo!" "Hallo jullie zetten mij voor schut! En ik wil graag naar huis, dus ajuus ehh." "Weet je wel wat een toontje minderen betekend?" Zei jamie. "Dat betekend bek houden en wegwezen! Begrepen?!" "Juist! Nou durven jullie wel he met zn drieën." " nou ga je te ver! Nou moet je GODVERDOMME HIERKOMEN HUFTER!" Ik gaf Richard een duw en zette het op een rennen. Ik wist dat jamie en kevin het niet bij konden houden, maar richard wel. Ik bleef maar rennen en ik deed alles om van ze af te komen. over auto's heen rennen, over bankje heen springen, tussen mensen door rennen. Uiteindelijk had ik een plekje gevonden waar ik hulp kon bellen. Ik belde natash: "met natasha?" "Hey natash met mij." Zei ik half heigend. "Zo, jij klinkt uitgeput! Wat is er?" "Nou, ik word achterna gezeten door drie mannen. Kunnen jullie mij helpen?" "Waar ben je?" "Bij de wal-mart niet heelver bij jullie vandaan." "We zijn al onderweg". Ik had mn telefoon net weggestopt toen ik Op een gegeven moment  vol in mijn rug wordt gepakt.  ze namen me mee naar achter, een donker steegje in. Ik dacht: "oh Fack! Dit wordt mn dood!"

Stars and Stripes (avengers dutch fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu