1

1K 39 0
                                    

Di dalam kapal terbang

(Ding dong)
Perhatian kepada semua penumpang, kita semua akan tiba di Busan tidak lama lagi. Harap tuan dan puan memakai tali pinggang keselamatan untuk mendarat dgn selamat. Harap maklum.

"Akhirnya sampai jugak dkat korea. Rindunya kat omma gan appa" kata seorg namja yang bernama chanyeol.
"Nae. Tak sabar nk jumpa omma gan appa"kata seorg yeoja yg bernama Eunha.

Tiba di Airport Busan

"Wah lawanya Busan"kata Eunha kagum.
"Eun ppalli! Kita dh lambat ni kang tertinggal train plk"kata chanyeol smbil menarik tgn adiknya supaya jln dgn cepat.
"Yahh!! Oppa skit lah! "Jerit Eunha dan dgn rela hati mengikut abngnya lari.

Tiba di Namsan Seoul
(Ding dong)
"Wait. I'm coming"kata seorg perempuan yg Agak cantik. Perempuan itu membuka pintu rumahnya.
"selamat pagi omma! "Kata Eunha gan chanyeol serentak
"Aigoo Eunha, Chanyeol ank omma.. Bila balik ni"kata puan So min sambil mendakap kedua anknya.
"Suprise tk omma"kata chanyeol
"Mestilah. omma terkejut tau tk. Nasib omma tk de sakit jantung. "Kata Pn So min dgn nada merajuk.
"Mianhae omma. Kitaorg janji tk nk buat lagi"kata eunha rasa bersalah.
"Ala omma gurau je.. Eh dah jom masuk. Nk bagitau Appa kamu yg ank kesayangan dia dh balik"kata Pn So min happy.

Keesokan harinya..

"Jung Eunbiii bangun. Ppalli nanti lambat pergi sekolah"kata Chanyeol
"Erm 5 minit lagi oppa" kata eunha yg sedang mamai.
"Ish.. Bangun la eun" kata chanyeol sambil menarik rambut eunha.
"Yah oppa sakitt " Jerit eunha
"Bangun cepat kalau tk oppa bunuh teddy bear eun ni "ugut chanyeol sambil memukul teddy bear kesayangan eunha.
"Yah oppaaaaa!!! "Eunha bangun lalu memukul chanyeol dgn mengunakan bantal.
"Eunha.. Chanyeol cepat siap gi skolah.. Dah lambat ni!! "Jerit Pn So min dri dapur.
Pukulan eunha terhenti lalu eun lari gi bilik air.
Chanyeol tidak berhenti ketawa sbb melihat muka adiknya yg terkejut.

Setelah eunha bersiap, eunha turun untuk bersarapan di dapur.
"Good morning appa gan omma"kata eunha sambil mengambil sekeping roti lalu berlari keluar rumah utk memakai kasut.
"Omma, appa chan gan eun pergi dulu.. Annyeong" kata chanyeol sambil memakai kasut lalu menaiki kereta mewah.

Tiba di sekolah

"Besarnya sekolah ni. Macam mne aku nk cari kelas "kata hati eunha.
"Excume me, can i ask you? "Kata eunha apabila ternampak seorg yeoja yg cantik lalu dihadapannya.
"Of course can" bls pelajar itu.
"Di mne kelas 5B1 ye? Tanya eunha sambil melihat muka pelajar dgn pelik.
"Oh itu kelas saya. Awak budak baru ke? Tanya pelajar itu.
"Nae.. Saya baru je pindah kat sekolah ni"bls eunha sambil tersenyum.
"Jom saya tunjukkan kelas "kata pelajar itu.
"Erm awak sinb kan? Hwang eunbi? "Tanya eunha ragu- ragu.
"Ye saya. Mcm mne awk tau nama saya? Tanya sinb pelik.
"Ni saya la. Jung eunbi.. Eunha.. Ingat lagi tk. Kita kat Amerika masa kecik tu"eunha cuba menyakinkan sinb.
"Ohh eunha!! Ni eun ke.. Aigoo makin lawa. Patut la sinb tk ingat eun"kata sinb terkejut sambil memeluk eunha.
"Sinb pon makin lawa.. Sampai eun rasa mcm salah org je.. Haha"gelak eunha.
"Dah jom kita gi masuk kelas" kata sinb lalu membawa eunha ke kelas.

Sila vote cerita ni.. Harap korg terhibur dgn cerita rekaan saya..

[FOREVER LOVE]💕Where stories live. Discover now