Kring... (Tamat waktu persekolahan)
Mereka tergesa gesa keluar dari kelas kerana hari sudah mendung.
Member gfriend balik dahulu manakala sinb dan eunha pergi ke perpustakaan utk meminjam beberapa buah buku utk mengulangkaji pelajaran bagi peperiksaan semester yg akan dtg."Sinb shi tolong ambilkan buku sains kat ats rak tu" kata eunha sambil menunjukkan buku yg diingini.
"Nae baiklah eun unnie" bls sinb sambil menahan gelak apabila melihat eunha gigih utk mengambil buku di rak yg tinggi lalu sinb melompat dgn sekali percubaan sahaja sudah dpt mengambil buku eunha mahukan.
"Nae gomawo.. Yahh jgn la gelakkan unnie.. " marah eunha apabila melihat sinb gelak di belakangnya.Mereka berdua mencari tempat kosong lalu duduk utk membelek-belek buku yg diambil tadi.
Ketika sinb dan eunha sibuk membelek-belek buku, phone sinb berbunyi menandakan mesej masuk.
"Erm eun unnie.. Sinb kena balik skrg sbb eomma ada buat dinner mlm ni.. Sempena ulangtahun perkahwinan mereka.. " terang sinb sambil melihat mesej yg dihantar oleh eommanya.
"Nae sinb balik la dulu.. Eun nk cari buku kimia plk.. Tak pe eun boleh balik sorg .." bls eunha.
"Ermm boleh ke.. Hari dh nk hujan ni.. Eun balik gan sinb sekali la" sinb risau.
"Aniya.. Eun boleh call chan oppa dtg ambil eun kat sini.. Yahh balik palli" kata eunha.
"Okey eun.. Nnti kalau dh sampai rumah eun unnie text sinb au.. Annyeong" bls sinb lalu tergesa gesa keluar dari perpustakaan.Sinb prov
Sinb mengeluarkan payung miliknya lalu meredah hujan yg lebat pada musim sejuk.
Sinb menarik kot yg dipakai kerana sejuk.
Dlm perjalanan balik dgn berjalan kaki, sinb singgah di kedai kek utk menghadiahkan eomma dan appanya hadiah sempena ulang tahun perkahwinan mereka.
"Ya cik boleh saya bantu? " tanya seorg pelayan cafe tersebut.
"Saya nk order redvelvet chocolate cake" bls sinb sambil tersenyum manis.
Setelah kek yg dipesan siap dibungkus, sinb keluar dari cafe tersebut lalu menuju balik ke dorm gfriend dahulu kerana ingin menukar baju..
Sinb sudah bersedia utk berjumpa dgn eomma dan appanya yg sudah lama tidak berjumpa kerana eomma dan appanya sibuk pergi ke luar negara pada baru-baru ini.
Sinb dijemput oleh driver pribadi keluarganya lalu terus menuju ke rumah sinb.
Setibanya di hadapan pintu rumah sinb, sinb begitu teruja utk memberi kek kegemaran eomma dan appa.
Langkah sinb terhenti apabila sinb terdengar suara gelak tawa eomma dan appa, sinb tersenyum seketika kerana sudah sekian lama tidak mendengar mereka berdua gelak."Annyeong eomma apaaaaa! " jerit sinb manja sambil melangkah kaki ke ruang makan.
"Naeee sinb ank eomma! " bls Puan Hwang.
Sinb terus memerluk eommanya dan dibalas oleh Puan Hwang.
"Mianhae sbb sinb lambat" kata sinb yg masih dlm pelukan eommanya..
"Gwenchana.. " bls Puan Hwang.
Sinb terkejut apabila melihat dua org yg sedang memerhatikan sinb dari tadi.
"Wae cikgu ada kat sini.. Waeeee kwn chan oppa kat sini skli" sinb keliru apabila melihat Cikgu Park Bo Gum dan Park hyung Sik berada di dlm rumah sinb dan mereka join dinner keluarga sinb.Skip
Sinb duduk di hadapan Park Bo Gum dan Park Hyun Sik dgn seribu tanda tanya.
"Sinb.. Eomma dan appa bukan tak nk bagitau kat sinb.. Yg sebenarnya mereka berdua ni oppa sinb" terang Puan Hwang..
"Boww!!! Waaeeee sinb tak tau selama ni" sinb naik berang.
"Appa dan eomma tiada masa yg sesuai utk memberi tahu pada sinb.. Dan ini la masa yg sesuai utk sinb tahu. " terang Encik Hwang.
"Sebenarnya Bo gum dan Hyung sik berlajar di luar negara dan baru sahaja balik ke korea.. " terang Puan Hwang.
"So maknanya eomma pernah kahwin lain sebelum eomma kawin dgn appa" sinb baru sahaja memahami situasi keluarganya.
"Nae.. Ermm mianhae sinb.. Eomma tak de niat nk rahsiakan dari sinb " Puan Hwang rasa bersalah.
"Sampai hati eomma dan appa rahsiakan dari sinb.. Sinb tak percaya cikgu sinb sendiri adalah oppa sinb.. Dan.. Huhh" belum sempat sinb menghabiskan ayatnya sinb mengambil keputusan utk berlari menuju ke biliknya kerana sedih.
"Sinbbb.. Sinbbbb! " panggil Puan Hwang.Skip
Sinb menangis sambil melihat gamba keluarganya.
Park Bo Gum memasuki bilik sinb lalu duduk disebelah sinb.
"Erm boleh cikgu ddk sebelah sinb.. mianhae sbb tak beritahu sinb awal - awal psl ni.. Cikgu tak de niat nk sakitkan hati sinb.. Cikgu masuk ke sekolah sinb sbb cikgu dgr dari eomma yg sinb sekolah situ.. Cikgu pon mahu lihat siapakah adik cikgu yg eomma selalu sebut semasa cikgu di Paris. " terang Cikgu park.
Sinb hanya mendengar kata-kata cikgu Park."Kali pertama oppa jumpa sinb dgn kwn baik oppa chanyeol.. Oppa tk sangka sinb secantik yg oppa pernah bayangkan dan sinb rapat dgn chanyeol. Oppa ada sedikit jeles dgn chanyeol kerana sinb anggap chanyeol mcm Abg sinb sendiri.. Sinb jgn slhkan eomma dan appa.. Mereka bersungguh-sungguh nk cari jln utk beritahu pada sinb. " terang Hyun sik tiba-tiba muncul entah dari mana.
"Sinb jgn nangis.. Nnti makeup comot pastu muka mcm Yoo Jae Suk" gurau Bo Gum.
"Haha nae nae cikgu park" bls sinb sambil tergelak lalu sinb terbayang muka pelawak Yoo Jae Suk.
"Skrg sinb tk boleh panggil cikgu park.. Sinb kena panggil oppa Bo gum dan oppa hyun sik" kata Park Bo Gum.
"Tapi.. Muka sinb dgn Oppa sama kan.. Tgok la oppa hensem adiknya pon lawa" kata hyun sik.
"Aniyaaa sinb ikut muka Bo Gum laaa.. Gum kan hensem, macho, bergaya.. " bantah Park Bo Gum.
"Eh perasan" bls Hyun sik sambil menolak Bo Gum.
Sinb hanya gelak dgn gelagat dua namja kacak dihadapan sinb yg sudah bergelar oppanya.Skip
Eunha prov
Selesai meminjam beberapa buku, eunha keluar dari library lalu terus menuju ke pintu keluar sekolah..
Cuaca di luar hujan lebat dan sejuk.
Eunha mengambil phone lalu menghantar mesej kepada chanyeol.
Dlm beberapa minit kemudian chanyeol bls text eunha dgn menyatakan dia sdg menunggu giliran utk membuat persembahan di Busan.
Eunha termenung sesaat.
Eunha mengambil keputusan utk meredah hujan dgn menggunakan begnya.
Eunha berlari dlm hujan yg lebat lalu eunha mengambil keputusan utk berhenti di bwh pokok rendah dan besar.
Eunha sudah basah kuyup walaupun baru sahaja berlari beberapa minit.Lamunan eunha terhenti apabila tiba-tiba eunha tidak lagi merasa hujan..
Eunha melihat ke kanan yg terlihat jungkook sdg memegang payung sambil memandang ke arah eunha.
"Kook buat pe kat sini" tnya eunha hairan.
"Kook tadi jumpa dgn Puan Baek..kook baru je keluar dari sekolah lpstu kook nampk eun.." terang jungkook.
"Oh nae eun dri library " bls eunha sambil menahan sejuk kerana eunha dlm keadaan basah kuyup.
"Eun pegang skjp payung ni " kata jungkook lalu jungkook membuka kotnya dan menyarung kotnya tadi di bdn eunha.
"Go.. Gomawo kook. " bls eunha sambil bergetar kesejukan.Jungkook mempelawa eunha utk menaiki kereta jungkook.
Eunha menerima ajakan jungkook kerana cuaca di luar teramat sejuk.
Dlm perjalanan pulang, eunha terkena selsema.
Jungkook mengambil keputusan utk singgah ke farmasi utk membeli beberapa ubt utk eunha.Skip
Hai guys.. Sorry lambat update sbb author busy.. Rupanya Park Bo Gum dan Park Hyun Sik adalah Abg tiri Sinb...Si sinb baru nk acah ramai minat kat dia.. 😂😂Dan lagi satu mesti korang tertanya-tanya mana perginya ahli aoa kan.. Mereka ada tapi ahli aoa akan muncul di chapter seterusnya. Korg kena tunggu chapter seterusnya kerana ada banyak kejadian diluar jangkaan akan berlaku..
Author akan berusaha update chapter dgn pantas dan cepat tapi korg kena VOTE dulu yaaa..
Love you guys♡♡♡♡👆Buat pertama kalinya author membebel.. 😂😂
Mianhae😳
YOU ARE READING
[FOREVER LOVE]💕
RomanceEunha seorg yeoja yg sopan dan comel berpindah ke korea setelah dibesarkan oleh nenek dan atuknya di Amerika..Apabila eunha dimasukan ke skolah baru dia terjumpa kawan lamanya iaitu sinb..Eunha jgk jatuh cinta dgn jungkook semasa dia di skolah baru...