8

286 24 2
                                    

Di cafe

Ahli gfriend dan bts berusaha menyiapkan celebrate birthday eunha dgn bersungguh-sungguh.
"Sinb ya cpt pergi ambil eunha dkt rumah.. "Arah sowon yg sedang sibuk menyusun belon dgn cantik
"Oh nae nae..bye" jwp sinb lalu keluar dari cafe kerana hendak mengambil eunha.
Mereka melihat kereta BMW berwarna hitam milik sinb berlalu sehingga hilang dlm pandangan.
"Salah sorg dari bts kena duduk kat luar cafe bila eunha tiba di cafe lalu org tu kena bagi bunga kat eunha.. Sesiapa yg nk bagi bunga kat eunha?"terang yerin.
Semua ahli bts memandang satu sama lain.
"Aq akan bagi bunga tu"tiba-tiba jungkook bersuara.
Semua memandang jungkook dan tersenyum
"Masa ni la jungkook kena luahkan perasaan kat eunha"v memecahkan rahsia jungkook
Semua memandang jk gan v dgn pandangan terkejut
"Jungkook ada hati dgn eunha unnie? "Tanya umji
"Naee"jujur jungkook lalu menyiku v.
"Dh dh.. Jgn buang masa.. Sekejap lagi sinb gan eunha sampai" kata jin

Eunha prov

Eunha turun tangga rumahnya lalu menuju ke arah sinb yg berada di luar.
"Mianhae sinb ya.. Eun tadi tgh cari baju yg sesuai.. Okey tk baju ni? "Tanya eunha
"Sokey eun.. Eunha lawa"puji sinb
"Sinb pon lawa. Ahli gfriend dh sampai ke? " tanya eunha
"Entah la.. Belom rasanya"tipu sinb

 Belom rasanya"tipu sinb

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah tiba di cafe.. Sinb meletakkan kereta miliknya berdekatan dgn cafe. Mereka keluar lalu berjalan menuju ke arah cafe sambil berbual.
Eunha ternampak seorg namja di luar cafe sambil pegang sejambak bunga.
"Yah sinb.. Tu bukannya jungkook ke"tanya eunha
Sinb hanya tersenyum.
Ahli gfriend dan bts melihat sinb dan eunha dari tingkap dlm cafe tersebut.
"Unnie.. Yerin tgok jk gan eunha sweet sgt" kata umji kpd yuju sambil tersenyum
Suga melihat umji dgn hati berdebar-debar
Mereka berdua hendak melintas jln utk menuju ke arah cafe yg terletak di sebelah jln.
Sinb dan eunha menyeberangi jln tiba tiba eunha terperasan lampu yg sgt terang menerpa matanya.
Lampu itu semakin dkat dgn sinb yg berada di depan eunha.
Eunha rasa cemas lalu menolak sinb ke tepi dan bboommm...
Sinb terjatuh ke tengah jalan raya.. Kepalanya berdarah kerana terhentak kuat di atas jalan raya.
Sinb cuba bangun melihat eunha terbaring di ats jln dgn darah yg banyak. Sinb menjerit lalu menangis
"Eunhaaaaaaa!!! " sinb meraung lalu pergi ke arah eunha.
Sebuah kereta yg langgar eunha berlalu pergi.
"Eunha!! "Jerit jk lalu berlari menuju kearah eunha dan sinb .bunga di tgn jk jatuh ke lantai.
Ahli gfried dan bts yg menyaksikan kejadian itu terus bergegas keluar dari cafe lalu menuju ke arah sinb dan eunha.
Sowon, umji, yuju dan yerin menangis teresak-esak.
"Eun eunn ba-bangun.. Eunhaaa bangunn" kata sinb sambil nangis teresak esak.
Jungkook mengangkat eunha lalu menaiki kereta yg dipandu oleh v utk pergi ke hospital.
Sowon menenangkan sinb dan memerluk sinb.
Mereka semua membawa sinb ke hospital.
Dalam perjalanan ke hospital, sinb pengsan kerana darah dlm kepalanya berkurangan.
"Sinb sinbbb! " kata sowon dgn cemas.
"Yahhh.. Sinnbb.. Jin ppalii" umji cemas.
"Hyung pplali" kata suga panik.
Jin menekan minyak kereta dgn laju menuju hospital.

Skip

Sinb tersedar dari tidurnya lalu dia melihat umji di sisi katil hospital.
"Umji ya.. Kita kat mana ni" tanya sinb sambil memegang kepalanya yg sakit.
"Kita kat hospital "jwp umji menahan sedih
"Eunha unnie.. Mana eunha unnie"sinb cemas lalu ingin bangun dari katil
"Eunha unnie ada dlm wad.. Sinb kena berehat" halang umji.
Sinb tetap berdegil, sinb turun dari katil dan keluar dari bilik utk menuju ke wad eunha.

Di luar wad

Keadaan di luar wad sgt sayup.Yerin memerluk sowon manakala yuju jln kehulu kehilir di depan pintu wad.
Ahli bts duduk di ats kerusi dgn perasaan risau.
Kedatangan sinb membuat semua terkejut lalu ahli bts yg lain bangun dari duduk.
"Sin sinb.. " panggil umji dari belakang sinb..
Tetapi sinb mengendahkan panggilan dari umji.
Sinb yg berada di ats we chair perlahan-lahan menuju ke arah pintu wad sambil mengalirkan air mata.
"Sinb tk boleh masuk wad skrg.. Sbb eunha tgh dirawat "terang yuju lalu menahan sinb
"Yu-yuju.. Eunha unnie okey ke"tanya sinb gagap sambil menangis.
"Nae "bls yuju lalu memerluk sinb.
Badan sinb masih lemah membuatkan umji, yuju, v, suga dan jimin membawa sinb balik ke bilik sinb.
Sinb berehat di katil hospital.
V menemani sinb lalu memegang tgn sinb supaya hati sinb tenang.

Skip

Doktor keluar dari wad dan menyatakan eunha selamat dan eunha perlu berehat. Doktor membenarkan ahli bts dab gfriend melawat eunha di dlm wad.
Mereka semua berasa lega eunha selamat.
Eunha cuma cedera ringan di tangan dan kepala.




Siapakah yg melanggar sinb dan eunha? 😌😭😭

[FOREVER LOVE]💕Where stories live. Discover now