Di dlm kereta
Setibanya sinb dlm kereta, jungkook, moonbin dan v memandang ke arah sinb dgn muka ingin tahu.
Sinb membuat muka kecewa lalu menggelengkan kepalanya kpd jk, moonbin dan v..
Mereka bertiga mengeluh.
Sinb tahan ketawa.
"Aishhh" moonbin mengeluh .
"Tadi sinb jumpa chanyeol ke? " tanya jk.
" ye" jwp sinb pendek
"Pastu apa yg chanyeol ckp? "Tanya jk lagi.
"Dia bagi lokasi eunha dkt sinb " jwp sinb selamba lalu senyum.
"Apa!!! Dia tahu lokasi eunha.. Tapi napa sinb buat muka kecewa tadi" kata moobin tak percaya
"Saje" jwp sinb.
"Yahhhhh! Sinb ya.. Jgn la buat moonbin risau " kata moonbin marah.
"Dahh jom kita ke Incheon" kata sinb lalu memulakan kereta miliknya.
"Hah Incheon" kata moonbin, v dan jk serentak tak percaya.
"Nae.. Tu rumah percutian eunha.. Keluarga eunha ade rumah percutian kat sana.. Eunha gelar tempat tu sbgi kampungnya" terang sinb..
"Ohhh.. Sinb okey ke drive.. Sepatutnya namja yg kena drive. " kata v
"Sokey.. Sinb dah biasa" jwp sinb.
Mereka dalam perjalanan ke Incheon.Eunha prov
Setibanya di hadapan rumah percutian milik keluarganya, eunha menekan lonceng rumah kerana ade org yg diupah utk menjaga rumah itu.
"Nyeong Puan kim" kata eunha lalu menunduk hormat.
"Nyeong cik eunha.. Aigoo dah besar dah cik eunha." kata penjaga rumah itu..
"Nae. " jwp eunha malu malu.
"Cik eunha silakan masuk" pelawa pn kim.
Eunha memasuki rumah percutian keluarganya lalu pn kim menunjukkan bilik eunha.
Eunha meletakkan beg bagasi miliknya di tepi katil lalu eunha menghempaskan badannya ke ats katil.
"Ermmm empuknyaa" kata eunha.
Eunha bangun lalu menuju ke dapur kerana dia tidak bersarapan.
"Eh cik eunha.. Saya sudah siapkan sarapan utk cik eunha..selamat menjamu selera" kata pn kim lalu menunduk hormat.
"Nae.. Kamsahamida pn kim" bls eunha lalu membls tunduk hormat.
Eunha mkn sarapan dgn berselera.
Selepas makan, eunha memakai kot tebal kerana skrg bermulanya musim sejuk lalu keluar utk mengambil angin pagi yg segar.
Eunha duduk di kerusi yg berada di luar sambil menikmati pemandangan Incheon kerana rumah percutian terletak di bukit.
Angin sejuk menerpa pipi eunha dgn lembut. Eunha membelek telefonnya yg banyak miscalled.
Eunha menitiskan air mata apabila melihat gambar bersama kwn baiknya. Dia terlalu kecewa dn malu dgn dirinya.
"Kau bodo eun.. Tak kan la woo nk cintakan kau.. Dia hanya anggap kau kwn je.. Asl kau ada hati gan woo pulak.. Arghh bodo nya" kata eunha dlm hati.
Jauh di sudut hati yg berkecai terselit rasa sedih yg teramat sedih tetapi eunha hanya pendam.Eunwoo prov
Eunwoo menahan sakit apabila v menumbuk pipinya. Eunwoo memandang gamba cctv yg diberikan oleh jk lalu eunwoo mengambil dan meneliti satu persatu gambar.
Mata eunwoo tertumpu pada seseorg yeoja yg sgt dia kenali dan dicintai pada hari di mana sinb dan eunha dilanggar. Dan no plat kereta yg sama.
Eunwoo tidak percaya dgn bukti tu, perasaan eunwoo skrg bercampur baur lalu eunwoo memandang seolhyun dgn muka yg sgt marah.
Eunwoo keluar dri cafe lalu balikk ke dorm astro.
Seolhyun mengikut eunwoo utk memujuk dan ingin memberi penjelasan ttg bukti yg members bts dan gfriend berikan tu hanyalah penipuan.
Seolhyun memasuki dorm astro dan mendekati eunwoo lalu ingin mengoda eunwoo dgn mukanya yg lawa.
"Seolhyun jgn sentuh aq!! "Tegas eunwoo.
"Waeyo syg? " tanya seolhyun.
"Aq betul-betul tak percaya yg kau sanggup nk mainkan perasaan aq.. Apa pura pura cintakan aq! Whattt!! Aq dah kena tipu dgn yeoja yg cantik di dpn aq.. Yeoja yg aq cintai dan sayangi.. Kau sanggup tipu aq.. Aq sanggup putuskan hubungan persahabatan dgn kwn baik aq demi kauuu!! " eunwoo melepaskan amarah.
"Syg.. Tkkan la seolhyun nk mainkan perasaan syg.. Seolhyun sygkan u tau.. " kata seolhyun takut takut yg masih lagi tidak mengaku.
"Lps tu ni suara sapa hahh!!! " tengking eunwoo sambil mainkkan rakaman suara eunha bersama seolhyun di ats bumbung dorm astro.
Seolhyun kaku, terdiam kerana tiada mati kata.
"Sa.. Sayang tu semua tipu.. Percaya la saya sentiasa sayakan u.. Eunha sengaja nk tgok kita putus.. Eunha edit rakaman tu.. " kata seolhyun membela diri.
"Stop seolhyun!!! Jgn nk salahkan eunha dlm hal ni.. Eunha langsung tak bersalah.. Kau yg langgar eunha gan sinb kan! Aq nk kau mintak maaf dkt eunha dgn sinb secara terbuka!!! Dan lagi satu.. Kita putuss!!!! " kta eunwoo lalu membaling cincin couple ke tepi seolhyun alu beredar.
"Eunwoooooo!!! "Jerit seolhyun lalu mengetap gigi menahan marah kepada eunha.
Members astro mengendap dan dengar semua perbualan eunwoo dan seolhyun. Mereka tk percaya muka lawa tapi perangai merupai seekor binatang.
Bak kata pepatah gunting dalam lipatan.
Sanha terus chat moobin tentang perkara yg baru berlaku kpd eunwoo.Skip
Tae prov
Jungkook dan moonbin pergi ke perhentian utk membeli beberapa snek dan makanan.
Tinggallah sinb dan v di dlm kereta.
"Saya dh bagitau yg lain yg kita dah tau lokasi eunha"kata v yg memulakan perbualan memecah kesunyian.
"Ohh.. Sinb lupa plk nk info kat sowon.. Btw gomawo v" jwp sinb.
"Nae cheonma" bls v sambil tersenyum lalu mengeluarkan phonenye dan mengambil gambar sinb dlm senyap.
Semasa v menekan butang, tiba tiba flash menyala menandakan v mengambil gamba.. Sinb memandang v dgn muka pelik. V tersengih malu.
"V ambik gambar sinb ke? " tanya sinb.
"Errr.. Nae" jujur v.
"Haha.. Kalau nk ambik gamba.. Ckp je gan sinb " sinb tergelak kecil.
Sinb mengambil phone v lalu selfi bersama v.
Jk dan moonbin kembali ke kereta dgn membawa kimbab ,ramen, air dan beberapa snek.
Mereka makan di dlm kereta dan meneruskan perjalanan.
Kini v memandu menggantikan sinb tadi.
Setibannya di Incheon, mereke terus ke alamat yg chanyeol bagi kpd sinb.Kereta BMW memarking di kawasan parking di bwh bukit.
Sinb, jungkook, moonbin dan v turun dari kereta lalu mendaki tangga yg banyak utk ke ats bukit.
"Waduuh penatnya" keluh sinb.
"Sinb meh naik ats badan moonbin" kata moonbin.
"Ehhh.. Sinb jgn.. Naik ats badan v je.. Moonbin dah penat tu " bls v ingin menarik hati sinb.
"Yah.. Sinb naik je moonbin je" bantah moonbin.
Jungkook hanya menggelengkan kepalanya dan tersenyum dgn gelagat dua org tu.
"Tak pe la.. Nanti korg penat pulak.. Lagipon dah nk sampai dh" jwp sinb menanhan tawanya.
"Annyeonghaseyo, encik tau tak alamat rumah ni" tanya jk apabila terlihat seorg pakcik di hadapan rumahnya.
"Ohh.. Pakcik tau ni.. Awk semua terus je.. Sbb rumah tu kat puncak bukit" bls pakcik itu.
"Nae kamsahamida " kata mereka serentak lalu mengikut jln yg pakcik tadi arahkan.Skip
Annyeonggg.... Terima kasih guys kerana membaca story author. 💜
YOU ARE READING
[FOREVER LOVE]💕
RomanceEunha seorg yeoja yg sopan dan comel berpindah ke korea setelah dibesarkan oleh nenek dan atuknya di Amerika..Apabila eunha dimasukan ke skolah baru dia terjumpa kawan lamanya iaitu sinb..Eunha jgk jatuh cinta dgn jungkook semasa dia di skolah baru...