Bab 16 | Aku Bukan Perawan

5.4K 53 0
                                    

**As Hairul Amsyar**

"Ahaha, sape suruh engkau kurang ajar dengan aku tadi"

"Nilah balasannya. Actually bukan balasan, tapi more to pengajaran laa. "

"Harap-harap lepasni lebih pandai untuk menghormati orang"

"Orang macam ni kita kena ajar sikit. Tak boleh buat diam je" Gumam Hairul Amsyar dalam hati.

**As Amira Auni**

"Rasa macam nak cepuk je muka kau dengan tahi ayam!"

"Yang aku tak paham kenapa mesti nak test menari laa joget laa and so on??!"

"Mengarut betul. Ke aku yang salah datang tempat audition ni. Abang Jeff ni betul ke tidak?! Aiyooo"

Tergaru-garu kepala yang tidak gatal. Dalam hati ni dah membuak-buak dah rasa marah campur geram.

Melihatkan muka Amira yang merah padam, Hairul Amsyar akhirnya mengalah. Dia sengaja untuk memberi pengajaran kepada Amira. Lagipun ini bukan seberapa.

"Ok Baiklah. Tak perlu menari dah. Saya nak tengok awak berlakon pula. Cuba lakonkan watak gedik. Saya nak tengok.! " Hairul Amsyar membuat permintaan lain pula.

Haa, sudah.. Apesal jadi huru-hara cenggini ni.

Tok..tokk..tok..
Pintu diketuk dari luar..

"Yaa masuk." Hairul Amsyar sudah dapat mengagak, pasti gadis itu ingin memberitahu bahawa dia telah mengambil masa terlalu lama. Dia mengangkat tangan tanda disuruh menunggu sebentar.

"Baiklah Amira. Setakat ni sahajalah ujian saya pada  kali ini. Saya cuma nak bagitau awak yang awak fail dan tak layak untuk masuk pencarian bintang baru ni." Hairul Amsyar  mengasingkan profil dan borang permohonan Amira disudut lain.  Dia menyuruh gadis itu memanggil peserta lain pula.

"Apa??? Aku kena reject ??  Heii, kalau kau reject aku sebab aku joget ayam tuu, kau memang silap lah. Aku datang sini dari jauh lari rumah bagai semata-mata nak datang audition ni tapi kau bagi test menari dekat aku, apa cerita ??! " Amira menghambur kemarahannya pada Hairul Amsyar. Dari tadi dia asyik pendam je. Tapi kali ni dah takboleh simpan dah. Kena luah jugak..!! Geram punya pasal.!

"Saya boss dekat sini. Jadi, saya berhak untuk memilih peserta yang benar-benar layak sahaja dan yang beretika. Menurut saya, awak tak layak! So, keluar k." Ujar Hairul Amsyar dengan tenang.

Harini adalah hari yang betul-betul memerlukan kesabaran yang tinggi. Kalau aku tak sabar, mungkin muka dia dah dekat lantai dah.

Amira berjalan untuk keluar dari bilik itu. Untuk apalagi dia berdiri disitu. Dia tidak layak.

Belum pun sempat dia membuka pintu, terjengul wajah ceria Dato Nizam. Dia sememangnya sudah tahu apa yang terjadi sebenarnya. Tapi dia sengaja bersikap tenang.

"Amsyar, sebenarnya Amira ni adik kawan papa. Jadi, papa dah janji dengan kawan papa tu yang papa nak serap dia dalam production kita." Ujar Dato Nizam. Dia bukan tidak jujur. Dia sudah melihat dan mendengar sendiri bakat nyanyian Amira. Amira sememangnya mempunyai suara yang merdu dan bagus.

Hairul Amsyar terkedu seketika. Ohh, layak sebab guna kable jerr. Hahaha. Nantilah kau, aku ajar cukup-cukup yer. Ngomelnya dalam hati.

"Amira, awak boleh balik dulu. Besok nanti awak naik di tingkat 5. Jumpa saya di Office pukul 8.30 pagi..Awak lulus."tutur Dato Nizam dengan tenang. Dia sudah pun tersenyum lebar.

Alangkah bahagia nya kalau urusan aku dipermudahkan macamni sejak awal pagi tadi lagi. Thankyou Dato.!!!!

"Ya Allah yeke ni Dato?? Alhamdulillah syukur sangat²." Terpancar sinar ceria di wajah Amira serta-merta. Dia benar-benar yakin akan kebolehan dan bakatnya. Syukurlah kepada Yang Maha Esa. Dan kepada Mr. Cruel, you better shut up k. Padan muka.!!

Dengan senang hati, Amira beredar dari situ. Dilihat begitu ramai sekali yang sedang beratur menanti giliran untuk ujibakat.

Kelihatan Abang Jeff dan Kak Hana sedang menunggu di koridor. Ehhh, Kak Hana dan Abang Jeff ke tuu?!! Dia jemput aku ke? Yahooooo.. Aku mesti bagitahu berita gembira ni pada diorang.!

"Mira.. Macam mana dengan audition ? Lulus tak ?? " Kak Hana bertanya dengan rancak sekali. Dia terlalu excited untuk mengetahui keputusan Amira. Harap-harap anak kecil itu berhasil.

"Alhamdulillah kak. Mira berjaya jugak." -Amira

"Ya Allah syukurlah Mira dapat.." -Kak Hana

"Alhamdulillah Amira berjaya jugak. Tak sia-sia Amira datang jauh-jauh kesini. Last² dapat jugak. So, esok dia kata macam mana?" Abang Jeff turut mengucap syukur diatas kejayaan awal Amira. Perjalanan gadis itu masih jauh. Diharap Allah permudahkan segala urusannya.

"Dato Nizam cakap besok datang studio. Jumpa dia di Office pukul 8.00 pagi. " -Amira Fazlina.

"Ohh.. Dah Dato cakap macam tu, ikut jelah ye. Cuma nak bagitau Mira je yang Dato Nizam tu memang baik hati. Dia tak macam lelaki-lelaki lain yang gatal. " -Jeffri

"Kak Hana ada masak special untuk Mira. Jom kita balik.  " Ujar Kak Hana sambil memimpin jemari Amira. Dia yakin gadis itu akan success dalam apa jua bidangnya. Semoga Allah merahmatinya.

AKU BUKAN PERAWAN | Cik Bunga SeriWhere stories live. Discover now