Bab 18 | Aku Bukan Perawan

5.1K 42 1
                                    

13 min printing...

Akhirnya mesin fotostat itu senyap dari sebarang bunyi. Sebanyak 120 copy siap tersedia di atas tray mesin.

"En. Hairul, 120 copy dah siap."- Amira Auni.
Nak tak nak dia kena jugak bercakap dengan lelaki garang tu.

"Baik.. Terima kasih. Sekarang saya nak bawak awak jumpa staff production kita yang lain.. Jangan tunjuk muka ketat pulak..!" Hairul Amsyar berasa puas dapat kenakan Amira cukup-cukup.

Dengan muka terpaksa senyum, Amira gagahkan juga dirinya untuk senyum. Aku senyum ni bukan untuk kau.! Tapi nak staff staff yang lain puji aku. Aku ni kan comel.

*******************************************

Selesai sesi berkenalan dengan staff dan kru production, mereka berdua kembali ke bilik Hairul Amsyar. Rupa-rupanya mereka semuanya peramah dan baik hati. Tak macam Hairul ni. Mr. Bongkak Bongkok.!

"So far, macam mana dengan hari ini ? Ada pertanyaan apa-apa tak ?" Ujar Hairul Amsyar. Kerusi empuk itu dihenyak lembut. Enak sekali. Dibelai pula angin aircond. Sungguh mengasyikkan.

"Hahh? Oh Okayy je.." Amira jawab dengan gelabah. Yelaa sepanjang sesi perkenalan tadi tu, dia hanya senyum, sengih dan terangguk-angguk je. Nak bercakap banyak-banyak kang takut dikatakan banyak mulut. So, nak tak nak terpaksa lah zip mulut jer.

"Balik nanti dengan siapa?" Hairul Amsyar sengaja mengajukan soalan luar daripada tajuk. Yelah tengok muka pon dah tahu. Masam mencuka. Macam orang stress je budak ni.

"Balik sendiri."
"Naik bas" - Amira

Hairul Amsyar mengangguk sendiri. Mungkin dia boleh mendekati gadis ini dengan lebih dekat walaupun dalam hatinya rasa tak suka. Maybe sebab dia memiliki wajah yang polos dan sopan santun.

"Kalau macam tu biar saya jelah yang hantar awak balik. Sebab jalan dekat KL ni awak tahu-tahu jelah. Dah lah sesak, awak kan masih baru dekat sini. Bahaya. " Hairul Amsyar cuba mengambil hati Amira. Dia tahu dia perlu mendapatkan hati gadis itu. Dia perlu rebut kepercayaan gadis itu.

"Eh, En. tak apelah. Saya boleh je balik sendiri. Tak nak susahkan En." Amira berasa bersalah. Yelaa, dahlah dia tengking mamat ni haritu. Tetiba harini dia buat baik pulak dengan aku. Lagi lah aku rasa gelabah.

"Takpe, it's okay.. biar saya hantar awak nanti. Yang penting sekarang ni, saya nak make over awak. Saya nak ubah penampilan awak" Hairul Amsyar memberi senyuman pada Amira. Dia tahu Amira sedang berbelah bagi untuk pulang dengan siapa. Yang penting matlamatnya cuma satu. Dia perlu dapatkan kepercayaan Amira.!

Tanpa berfikir panjang, Amira terus menyatakan setuju untuk pulang bersama Hairul Amsyar.

"Baik En. Hairul" Amira jawab dengan bersahaja.

"Okay. Tepat pukul 8.30 nanti tunggu saya dekat underground parking k. Kereta BMW warna merah no. plat HAM 7134" Tutur Hairul Amsyar panjang lebar.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
AKU BUKAN PERAWAN | Cik Bunga SeriWhere stories live. Discover now