NEW HOME

1.4K 100 23
                                    

Jimin, Taehyung, Jin, Jungkook, Suga, Namjoon dan J-Hope berdiri di depan pintu rumah banglo dua tersebut. Dari luar lagi mulut masing-masing ternganga dengan kecantikan rumah tersebut. Rasa tidak percaya mereka akan menghuni rumah tersebut.

Mereka kemudiannya melangkah masuk ke dalam rumah tersebut dan sekali lagi mereka ternganga melihat keindahan ruang tamu tersebut. Manager Junghoon yang masuk ke dalam rumah tersebut hanya mampu tersenyum melihat ahli-ahli BTS itu.

"Korang ni dari tadi dok ternganga. Jomlah duduk. Kita tunggu yang lain. BTS hanya mengikut arahan Manger Junghoon itu. Mereka masih lagi terpaku.

"Emmm, rumah ni ada tujuh bilik tau. Tapi jangan risau sebab bilk dia besarnya macam ruang tamu dorm kamu tu. Kamu kena berkongi satu bilik ada empat orang tapi nanti ada sorang yang lebih kan, dia kan kongsi berlima dalam satu bilik tu." Jelas Manager Junghoon.

Semua mengangguk faham dengan penerangan Manager Junghoon itu. Tiba-tiba loceng ditekan. Manager Junghoon bangun lalu membuka pintu tersebut. Maka tepampanglah wajah sembilan orang manusia yang sedang memegang beg baju masing-masing.

"Marilah masuk. Kamu pergi duduk dengan BTS tu." Kata Manager Jinghoon. Mereka akur dan menuju ke tempat di mana BTS berkumpul.

Setelah lima minit kemudian, Seventeen pula sampai sambil membawa beg baju mereka. Setelah semua berkumpul, Manager Jun Hee berdiri lalu mngucapkan selamat datang dan beberapa perkara.

"Mesti kamu semua pelik kan kenapa tiba-tiba syarikat suruh korang pindah dan tinggal dengan kumpulan lain?" Soal Manager Jun Hee. Mereka yang lain semua mengangguk termasuk juga SF9 walaupun mereka mendengar khabar angin mengenai itu.

"Sebenarnya Manager Junghoon dengan Manager Han Bin dah nak berhenti. Hari ni hari last diaorang. Sebab tulah dorang datang hantar korang jugak." Kata Manager Jun Hee.

Seventeen dan BTS memandang manager masing-masing dengan wajah tidak percaya. Junghoon dan Han Bin hanya tersrnyum memandang mereka.

"Kenapa tiba-tiba hyung?" Soal J-Hope kepada Junghoon.

"Omma hyung sakit kat kampung. Hyung jelah anak yang dia ada. Takkan lah hyung nak tinggalkan dia sorang kat rumah tu. Sebab tulah hyung ambik keputusan berhenti jadi Manager korang." Jelas Junghoon.

"Hyung pulak kenapa berhenti?" Soal Jeonghan kepada Han Bin.

"Hyung dapat tawaran kerja kat Amerika. Tulah impian hyung sejak kecil. Bila dah dapat takkan lah hyung nak tolak macam tu je." Balas Han Bin.

Jawapannya hanya dibalas anggukan daripada ahli Seventeen. Mereka terkejut lagi dan hanya berdiam diri sahaja.

"Memandangkan dah tak ada apa-apa, kami minta diri dulu." Kata Han Bin. Kemudiannya dia dan Junghoon bangun lalu bersalam dengan Manager Jun Hee.

Mereka menghantar langkah dua orang itu dengan mata. Lalu mereka berpaling semula menghadap Manager Jun Hee yang seperti hendak bercakap.

"Mulai ini saya manager Sf9, BTS dan juga Seventeen. Harap korang tak buat saya pening kepala sangatlah." Kata Manager Jun Hee.

"Hah ni penetuan bilik kamu semua. Dalam satu bilik lain-lain ahli kumpulan. Tapi akan ada dua orang ahli sama dalam setiap bilik dan tiga ahli yang sama dalam satu bilik. Bilik semua ada tujuh dan nombor bilik kamu semua pon dah ditentukan." Kata Manager Jun Hee lalu mengeluarkan sehelai kertas yang merulakan senarai ahli bilik masing-masing.

"Bilik pertama ialah bilik leader iaitu Kim Namjoon, Choi Sungcheol, Lee Jihoon dan Kim Youngbin. Bilik kedua iaitu Kim Seok Jin, Min Yoongi, Kim Inseong dan Yoon Jeonghan. Bilik ketiga iaitu Jung Hoseok, Hong Jisoo, Wen Junhui dan Lee Jaeyoon. Bilik keempat iaitu Park Jimin, Kwon Soonyoung, Jeon Wonwoo dan Lee Sanghyuk. Bilik kelima iaitu Kim Taehyung, Lee Seokmin, Kim Mingyu dan Baek Juho. Bilik keenam iaitu Jeon Jungkook, Xu Minghao, Boo Seungkwan dan Kim Seokwoo. Bilik ketujuh iaitu Vernon Hansol Chwe, Lee Chan, Yoo Taeyang, Kim Youngkyun dan Kang Chanhee. Dapat semua?" Soal Jun Hee setelah membaca kesemua nama mereka.

WE ARE FAMILY!! BTSEVENTEENSF9Where stories live. Discover now