"Gamze kalk kızım geldik" sabahın bilmem kaçında gelmiştik sonunda çok uykum vardı o yüzden odamı bulup yatmayı düşünüyorum.
Yarı gözü kapalı bir şekilde eve baktım güzel'e benziyordu 2 katlıydı ve 2. katının balkonunu güller süslemişti benim odam oydu galiba , bahçesi oldukça büyüktü çeşit çeşit çiçekler vardı.Annemin de en sevdiği yer olduğunu biliyorum çünkü çiçeklerle uğraşan bir kadındır.Evin kapısını açtığımda önümde yukarı çıkan bir merdiven sağımda geniş bir mutfak solumda aynı şekilde salon vardı . Dışarısı kadar içeriside büyüktü ve güzeldi , merdivenlerden çıkarken duvarlarda kitaplardan şiirlerden , alınmış sözler yazıyordu burayı yapma fikri babama ait olduğuna çok eminim çünkü kitap okumayı sevdiğimi bildiği için böyle bir şey yapmıştı . Çok mutlu oldum , yukarıya çıktığımda solumda benim olduğunu düşündüğüm oda vardı kapısı çok az aralıktı yavaş adımlarla içeriye girdim , iki kişilik yatak yanlarındaki komedinler , karşısında gardolab , yerden başlayıp yukarıya doğru çıkan bir kitaplık , çalışma masası ve sürgülü kapısı olan bir balkon vardı. Eşyalarım yerleştirilmiş , sevdiğim kitaplar raflara konulmuş , masadaki kalemlere kadar herşey düzenliydi.
Balkona çıktığımda ne küçük denilebilir di nede büyük , güllerin balkona kadar uzanması araya güzellik katmıştı. Manzara evler olsa da güneşin doğuşunu ve batışını izleyebilirim ve burda bitireceğim binlerce kitap olacağından eminim .
Bu oda özenle hazırlanmış olmalıydı çünkü duvarlara sade işlenmiş desenler kitaplığım yatağım her şeyim öyleydi aslında babamın bu kadar çok şey düşünmesini pek beklemiyordum açıkçası ayarladım falan deyince apartlardan bahsediyor sandım. Teşekkür etmek için elbet arayacağım ama çok uykum var o yüzden biraz uyuduktan sonra ararım.
Öğle güneşinin yüzüme vurmasıyla uyandım balkonumdan gelen hafif esinti bana huzur vermeye yetmişti . Telefonumdan saate baktım 3'e geliyor du , 2 gün kalmış okul için hiç bir şey almamıştım o yüzden bugün hem gezip hemde eksik eşyalarımı alacağım .
Yatağımın sağımın çarprazında beyaz bir kapı duruyordu benim bunu sabah görmem çok normaldi. Kapının yanına gelip açtım ve bir banyoydu buna şaşırmamıştım en çok şaşırdığım içinde bir jakuzi vardı bu şeyi anca dizilerde görürdüm .
Onun içinde kendimi köpük banyosu yaparken düşündüm yüzüme bir gülümseme yayıldı , ama hiç keyif yapacak vaktim yoktu o yüzden hemen elimi yüzümü yıkadım , kabarmış saçlarımı taradım hala kabarık duruyordu bir kaç kez yaptım , hiç düzelmeyeceğini anlayınca at kuyruğu yapıp banyodan çıktım , gözüm masanın üzerinde ki mektuba ve güle takıldı , babamın bıraktığını biliyordum o yüzden pek merak etmedim geldikten sonra okurum diyip masamın çekmecesine koydum. Dolabımdan koyu pembe bir elbise giydim ve odamdan çıktım , merdivenlerden güzel kokular gelmeye başlamıştı bile ,. " Günaydın kızım" " Günaydın" diyip yanağına bir öpücük kondurdum masaya geçtiğimde iştahım çok fazla yoktu sayılı şekilde tabağıma yiyeceklerimi koydum ama annem ısrarla daha çok koydu , aslında annemle çok fazla konuşacak şeyim var ama hiç bir şey söylemiyordu bende ısrar etmedim. Kalvaltımızı yaptıktan sonra evden çıktık.
~2 GÜN SONRA~
Sabah alarmın bir kaç kez çalmasıyla uyandım, saat 7 'yi gösteriyor du erken kalmayı hiç sevmiyorum ama ilk günden okula geç kalmayı istemiyorum yatağımdan zorla da olsa kalmayı başardım , banyoya duş almak için gittim suyu ayarladım ve duşumu aldıktan sonra saçlarımı çok az kurutup serbest bıraktım, annem kapıyı çalarak hazırladığı kalvaltı tabağını masamın üzerine koydu "Yedikten sonra çıkarız kızım " dedi bende tamam diyerek onayladım , gardolabımdan Yaşam Koleji yazan üniformayı giydim , babamın beni koleje yazdırması beni daha çok mutlu etti bu yeni hayatımın güzel yanından biriydi , o iğrenç okuldan , insanlardan kurtulmanın mutluluğu vardı üzerimde , biliyorum ki ordada zengin zübbelerin, bir yerleri kalmış kızların olacağından eminim , arkadaş edinemiyeceğimi kafaya takmıyordum , yanlızlığı sevmiyorum ama alışmıştım bir kere.
Altıma siyah pantolonumu giydikten sonra , sabah kahvaltı yapmayı sevmediğim için yapmıcaktım ama annem görürse zorla yedirip okula geç kalmama sebeb olacaktı onu göze alamazdım o yüzden azda olsa yedim , botlarımı ayağıma geçirdikten sonra bol kot ceketimi ve kapıda duran bordo çantamı alıp odadan çıktım.
Merdivenlerden hızlıca indim , annem hazırlanmış beni bekliyordu , dışarı çıkıp garajdaki arabayı çalıştırdı " Kapıyı kapatmayı unutma " dediğinde bende evden çıktım ve arabaya bindim . Cam kenarından bakmayı hep sevmişimdir , müzik dinleyip giderken annem bir şeyler dedi ben anlamadığım için kulağım daki kulaklığı çıkardım " Heyecanlı mısın kızım" aslında hiç heyecanlı değildim sadece merak ediyordum " Çok az , aslında hiç heyecanlı değilim sadece merak ediyorum" sağa döndüğün de büyük bir okul gördüm burası olmalıydı , " Geldik , dikkat et kendine bir şey olursa ara kızım" tamam dedikten sonra yanağından öptüm ve dışarı çıktım. Yeni okula meraba o zaman , kapısından içeri girdiğimde çok az kişi vardı ve onların beni umursamadığını fark ettim , rahatça merdivenlerden çıktım , şimdi müdürün odasını bulmaktaydı boş boş etrafıma bakınıyordum , bir üst kata çıktığımda , önümden hızlıca gelen çocuk bana çarptı ve yere düştüm , saniyeler içinde kalktım ve arkamı silktim ," Çok özür dilerim bir şeyin var mı ? "Kıvırcık saçlı gözlüklü bir çocuktu ," Hayır yok" derken gerçekten popom acımıştı , "Müdürün odası nerde biliyor musun? " dediğimde gülerek " Arkana bak " diyip koşarak merdivenlerden indi , arkama döndüğümde kapının üzerinde Müdire Funda Aytaç yazısını gördüm . Kıvırcık çocuğun neden güldüğünü şimdi anlayınca bende gülümsedim.
Özel okulların hep müdürleri kadın olmak mı zorundaydı ? Neden mi böyle düşünüyorum ? Çünkü izlediğim dizilerde durum hep böyle olurdu . Müdire siyah topuz saçlı , kilo problemi olan , genç sayılabilecek bir kadındı.Giydiği beyaz gömleğin düğmeleri zorla kapatılmış gibiydi.
"Benim adım Gamze Aydın " diyerek kendimi tanıttım. " Yeni kayıt oldum "
Dikdörtgen gözlüklerini takıp " Bir saniye canım , " dedikten sonra dolabından mavi dosyalarından birini eline aldı , göz gezdirdikten sonra gözlüklerin üzerinden bana bakarak " Erhan Aydın'ın kızı, değil mi ? " Evet " dedim , " Tamam canım hadi sınıfına çıkalım .
Funda hoca ile birlikte odasından çıktık ve yeni sınıfıma gitmek için merdivenlerden çıkmaya başladık eski okulum 3 katlıydı , hem binası küçük hemde eskiydi ama Yaşam koleji ise 5 katlıydı ve görkemli bir liseydi.
3. Kata kadar Funda hoca ile sessiz bir şekilde çıktık. 11 / C sınıfının önünde durduğumuz da içime bir heyecan kapladı daha demine kadar heyecanlı değildim , yanaklarım ısınmaya ellerim buz gibi olmaya başlamıştı . Ellerimin soğuk olması ilk defa işe yaradı , yanaklarıma koyup kendimi serinletmeye çalıştım. Yeni ve yabancı bir ortama girmek düşündüğüm kadar kolay olmıcaktı . Funda hoca kapıyı iki kere tıklatıp sınıfa girdi , çekingen adımlarla onu takip ettim.
Sınıfa girdiğimde bütün gözlerin beni izlediğini mi , yoksa kimsenin umrunda olmadığını söyleyemezdim çünkü gözlerimi yerdeki karolardan ayırıp sınıfa bakacak cesareti bulamadım , sınıfa bakmak yerine adını bilmediğim öğretmene bakmayı tercih ettim. Funda Hoca öksürdükten sonra söze başladı " Çocuklar , Gamze okulumuza yeni kayıt olmuş bir arkadaşınız. " Funda hoca beni yanına çekti , " Yardımcı olursanız sevinirim."
Müdire , sınıf öğretmenine ve sınıf öğrencilerine iyi dersler dedikten sonra çıktı. Öğretmen sınıfın karşısında daha da utanmamam için boş bir yer bulup oturmamı istedi. Boş yer bulamama korkusuyla başımı kaldırdığım anda koridorda bana çarpan çocukla göz göze geldik gülümsemesi tüm yüzüne yayıldı ve beni yanına çağırdı . Yanına geçtiğim de arka sıraların boş olduğunu fark ettim eğer burası dolu olsaydı boş bir yer bulup oturabilirdim. " Şansa bak ya koridorda çarpıştık aynı sınıftayız yoksa yeni bir aşkamı başlıyacağız Gülümsemem bir an dondu kaldı kıvırcık saçlı çocuğun yardımsever , iyi biri ve sevecen olduğunu düşündüğüm çocuk açık sözlükle söylediği cümle yüzünden yüzümdeki gülümseme bir an silindi.
" Dalga geçiyorum Gamze ! " Espirisini ilk başlarda anlamam yüzünden Onun yüzünde de bu cümleyi ciddi ye mi aldın gibi şaşırmıştı . Evet biraz ciddiye almış olabilirim neyse ki gerçekten söylememişti . " Bu arada ben Çınar , eğlenceli çocuk " dediğinde " Espireli bir çocuk ayrıca " deyip ekledim. Biz şakalaşma ya devam ederken arkamdaki sıranın ve arka sıraların neden boş olduğunu merak ettim " Bişey sorabilirmiyim , neden arka sıralar boş " Çınar sinirli bir bakış attı ona bu yakışmıyor du ," Boşver yarın öğrenirsin neden boş olduğunu yeni kız ." Şuan öğrenmek istiyordum ama fazla üstelemedim. Zil çalınca bütün kızlar başıma toplandı ve bütün sorularını cevaplamak zorunda kaldım aynı soruları kaç kez cevabını söyleyebilir dim ki ?
Diğer teneffüslerde de Çınar okulu gezdirdi , böylelikle okulun son zili çaldı ve herkes sınıftan çıktı tabiki de bende . Aşağıya indiğimizde eve nasıl gideceğimi hiç düşünmemiştim , hadi düşünmeyi geç otobüse nerden binildiğini bile bilmiyordum. Çınar siyah bir motorla yanıma yaklaşınca bir an irkildim " Yeni nereye gideceğini bilmiyormusun yoksa " dedi gülerek " Evet , otobüse nerden binildiğini gösterir misin? " Dediğimde " Saçmalama ben bırakırım yarın paranı ödersin " daha önce motora binmemiştim , o yüzden " Yavaş süreceksen öyle biniyim" dedim" Ooo yeni sen ne korkak çıktın " dediğinde koluna vurdum " Tamam tamam hadi atla ." Arkasına bindiğimde elindeki kaskı bana uzattı " Hazır mısın?" Dediğinde evet diyerek onayladım , sımsıkı arkasından sarıldım .
Yavaş gitmesini istememe rağmen çok hızlı gidiyordu gözlerimi kapalıydı " Yavaşla Çınar!!" dediğimde eve gelmiştik , " Burasımı yeni" gözlerimi açtım ellerimi karnından çektim " Evet seni ahmak" diyerek koluna sertçe vurdum . Gerçekten çok korkutmuştum, " Yarın görüşürüz " deyip teşekkür ettim .
Evin kapısının ziline bastım annem mutlu bir şekilde kapıyı açtı " Hoşgeldin kızım nasıl geçti günün "
" İlk güne göre oldukça iyiydi " gerçekten çok yorulmuştum , uykum vardı o yüzden anneme akşam yemeği yemiyeceğimi söyledim . Ve odama çıkıp uyumayı düşünüyorum , bugün ilk gün olmasına rağmen arkadaş edinmiştim. Bizim sınıftaki kızların samimi olduğunuda söyleyebilirim ama sadece sınıfın okul zengin zübbelerin okulu gibiydi.
Üstümü değiştirip yatağıma yattım , yarın o sıraların neden boş olduğunu öğrenecektim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VAZGEÇİLMEZ 'SİN
Novela JuvenilAyaz hakkında çok bilgiye sahip değildirler.Kendisi gibi sorunlu çocuklardan oluşturduğu grubla yasal olmayan işlere bulaşırlar. Gamze ise çok iyi bir aileden gelen çalışkan bir kızdır. Fakat annesiyle babasının boşanmasından sonra işler değişir...