7🌠

74 8 0
                                    

"Arghhh... nikmatnye lahai dapat baring jugak akhirnya" Keluh Naura. Mata memandang siling. Termenung buat seketika. Fikirannya kosong, hanya memandang siling biliknya.

Titt

Kedengaran pemberitahuan mesej Whatsapp masuk. Lekas Naura mencapai telefonnya yang diletak di atas meja kecil.

Berkerut dahi Naura apabila dia mendapati ada mesej baru masuk di nombor keduanya.

+6012-3456789
-Assalamualaikum. Ni Ira ke?

Berkerut Naura membaca mesej tersebut. Lantas dia tersenyum setelah mengetahui gerangan penghantar.

+Waalaikumussalam. Ye saya. Siapa ye?

Ikon 'send' ditekan. Tidak sampai 2saat. Terpampang perkataan 'typing..'

-Saya Waiz Zahidi. Masihkah awak ingat siapa saya?
+Ohh. Pasti saya ingat.
-Ira, saya nak mintak maaf jika dulu sikap saya buat awak tidak selesa hingga awak memutuskan hubungan kita. Ira, saya dah cuba untuk lupakan awak. Tapi sampai sekarang tetap tak boleh. Maafkan saya Ira.

Setelah Naura baca mesej tersebut, senyumannya kembali kendur. Agak terasa dengan kata-kata, Waiz. Waiz, kau tak salah pon Waiz. Aku yang salah. Aku yang curang bukan kau. Aku yang sepatutnya minta maaf terdahulu bukan kau. Waiz...

+Waiz, awak tiada salah. Saya yang salah. Saya curang dengan awak. Maafkan saya Waiz.

Apabila tick menjadi warna biru, lantas telefonnya mendapat panggilan dari Waiz. Dengan pantas dia menggesek ikon hijau. Tanda dia menjawab panggilan tersebut.

"Helo..."Naura menjawab panggilan tersebut.

Huh! Aku kene pastikan tiada orang lain yang tahu pasal nombor simkad ni. Harap-harap janganlah aku terlepas cakap sehingga dia mengetahui Ira dan aku adalah orang yang sama... Hati kecil Naura berbisik lega.

"Assalamualaikum.."

"Waalaikumussalam. Siapa ni? Nak cakap dengan siapa?" Soal Naura sengaja buat -buat tidak tahu siapa pemanggil telefonnya itu.

"Itu Ira ke?"

"Ya, saya Ira. Encik siapa?"

"Ira...tak ingat ke nombor yang tadi chat Whatsapp tu? Ni Waiz lah."ujar Waiz Zahidi. Jelas kedengaran suara Waiz yang amat teruja dapat bercakap dengan gadis yang dicarinya sekian lama.

"Oh, maaf. Tak perasan Waiz yang call. Ira tak sempat tengok tadi sebab terus je jawab bila telefon ni berbubyi."helah Naura.

"Ira, saya nak mintak maaf. Kita dah berpisah lama, tapi saya tetap tak boleh lupakan awak. Saya sayang awak sangat Ira."

"Eh Waiz. Jangan cakap macam tu. Waiz tak salah. Ira yang salah. Ira ya-ng curang dengan Waiz. Ira banyak buat salah. Ira pon sama, semenjak Ira putus dengan laki yang Ira curang dengan Waiz, Ira macam tak tenang hidup Ira. Ira asyik rasa sebersalah je. Ira banyak buat Waiz sakit. Maafkan Ira, Waiz.."luah Naura. Setitik air mata mula mengalir ke pipinya. Teringat akan perbuatannya terhadap Waiz.

"Shhhh. Waiz tak kisah. Takpe. Semua manusia buat kesilapan. Tiada manusia yang sempurna dalam dunia ni. Waiz dah maafkan dah semua perbuatan Ira tu."

Naura hanya diam membisu. Tiada kata yang boleh dijawabnya.

"Ira?"panggil Waiz apabila 'Ira' hanya mendiamkan diri.

Cinta Yang Kembali Where stories live. Discover now