16) Dejavu

100 10 12
                                    

Helin'den

Güneş ışınları odama dolarken yavaş yavaş gözlerimi açtım. Kendimi yorgun hissediyordum. Zaten çok mutlu olduğum da söylenemezdi. Geçen hafta sürpriz bir şekilde Alara'yla Aras'in çıktığını öğrenmiştim. Bilmiyordum aralarında bir şey olduğunu.Yani şaşırmıştım. Şaşırmıştım. Bir de şaşırmanın yanında...  Bilmiyorum işte, anladınız siz. Bu iş hoşuma gitmemişti.

Bo oş hoşomo gotmomoşto. Sana noluyorsa? Sonuçta sen Denizle çıkıyorsun. Aras senin Denizle çıkmana bu iş hoşuma gitmedi diyor mu? Belki diyordur?

Ay ne saçlamıyorum ya. Maviş maviş bakan bir sevgilim var, Aras maras nerden çıktıysa. Sabah sabah bana ne Aras'tan.

Hem Deniz demişken.. Bahçede otururken birden çıkma teklifi etmişti. Hani böyle kitaplarda filan betimlerken kalbim yerinden çıkacak gibi oldu derler ya. İşte öyle olmamıştı. Sebebi belliydi ışte. Hoşlanmıyordum ondan. Başta mavi gözlere zaafım var diye ve yakışıklı olduğu için sevdiğimi sanmıştım ama hayır. Sevemiyordum işte. Annem hep "Peygamberimizin bir sözü vardır: kınadığın başına gelmeden ölmeyeceksin." derdi. Arasla Didem çıkarken birbirlerini sevmedikleri halde çıkıyorlar diye eleştirmiştim. Şimdi ben aynı durundaydım. Of off..

Yatağımdan kalkıp duşa girdim. Bugün karne günü. Hazırlanmalıyım.

***

Okula geldiğimde Alarayla Neşe bir sıranın üzerine oturmuş konuşuyorlardı. Sınıfa girecekken birden bir çift el gözlerimi kapattı. Ses gelmeyince tahmin etmemi beklediğini fark ettim. Hemen içimden gelen ilk ismi söyledim. "Aras?"

Gözümdeki eller hafifçe geri çekildi. Arkamı dönünce Denizle karşılaşmayı beklemiyordum.

Niye beklemiyordun? Bu çocuk senin sevgilin değil mi gerizekali Helin? Of, bozulmuş gibi bakıyordu.

"Ya Deniz çok özür dilerim, ben öyle birden şey olunca.." diye bir şeyler söylemeye çalıştım.

"Öyle birden şey olunca sevgilin yerine Aras yapmıştır sandın! Bunu sana okulun ilk günü de yapmıştım Helin ve sen yine Aras demiştin! Artık beni de sevgilin olarak tahmin listesine eklesen iyi olur!" diye haklı olarak bağırıp sınıfa girdi. Of off!

Ben de peşinden girip kızların yanına oturdum. Son gün olduğu için mutlu görünmeye çalışarak "Günaydın kankacanlar!" diyerek kolumu Alara'nın omzuna attım. Neşe de yanağımdan bir makas alıp "Günaydın size de Helinhanımzadeler. Hayırdır ne bu tatlı neşe sabah sabah?" dedi.

Ben bir şey diyemeden Taha geldi, karşımızdaki sıraya oturdu ve Neşe'nin yanağından bir makas aldı. "Evet ya ne bu tatlı Neşe sabah sabah?" dedi Neşe'ye gönderme yaparak. Deli aşıklar..

Biraz sonra Aras geldi yanımıza. O da Alara'nın karşına oturdu. "Günaydın millet. Naber aşkım?" dedi Alara'ya bakarak. Herkes Alara'ya bakarken o da niye bakıyorsunuz dercesine kafasını salladı. Aras "Ee aşkım naber dedim ya." diye açıklama yaptı. Alara sanki yeni anlıyormuş gibiydi. "Ha şey ben aşkım diye şey iyiyim iyiyim aşkım ya çok iyiyim." diyerek gülümsedi. Paniklemesi tuhaftı ama irdelemedim. Herhalde yeni olduğu için alışamadı diye düşündüm.

Deniz de son olarak gelip benim karşıma oturdu. Bana bozuk olduğu için yüzüme bakmayıp ortaya günaydın dedi.

***

Karneleri alıp hep beraber bir kafeye gittik. Neşe ve Alara biraz işleri olduğunu söyleyip gelmediler. Ben de Taha, Aras ve Denizle kalmıştım. Tabii gidene kadar bir ton özür dilemeyle kendimi affettirmiştim Deniz'e. Kafeye gelince herkes kendine bir kahve söylemişti. Ben de kendime Türk kahvesi söyledim. Türk kahvem favori bir numaram👍

TAYFAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin