פרק שלישי- שרשרת הזהב
מכל מה שחוויתי ושמעתי מהאיש המוזר שביקר אצלנו, היו לי הרבה שאלות אשר חסרי תשובה. ידעתי שהורי יודעים עוד דברים עלי שהם לא סיפרו לי, שיכולים לסכן אותי וגם אותם. משהו בכל הסיפור שלי היה חסר, פרט שלו הבנתי אותו, שאלה שלא יכלו לתת לי אליה תשובה. למה הנשיא סנואו כל כך מתאמץ כדי להשיג אותי?, למה שלא יקח ילד ממחוזות 1 או 2 ויהפוך אותו לקרייריסט הכי טוב שאפשר לקבל?, למה זה דווקא אני?.
מספר ימים לאחר שהאיש הלך, אימי התיישבה לידי, על מדרגות הבית."ג'יין אני רוצה להביא לך משהו" אמרה אימי בקול מלטף. אימי פתחה את ידה ונגלה לעייני שני עיגול זהב. אחד מהם היה הבסיס של השני. "זה תכשיט, קיבלתי את זה מי אימי שקיבלה את זה מסבתי. זה עובר כבר ארבעה דורות מאם לבת". אמי הפסיקה לדבר ועיניה התחילו לעלות דמעות. "קיבלתי אותו כאשר הייתי בת 12, בשנה הראשונה של האסיף בחיי. אימי אמרה שאמורים לקבל אותו בגיל 12 וכך זה אמור לשמור עלינו שלא ניבחר למשחקים" אמרה אמא. "אמא למה את מראה לי את זה עכשיו?, אני רק בת חמש" אמרתי. אימי התחילה לבכות ולחבק אותי. "אני לא חושבת שאני אוכל לראות אותך גדלה להיות נערה בת 12. כנראה שהגורל יפריד בינינו לפני שתגיעי לגיל" אמרה. "אמא מה הולך לקרות לנו?" שאלתי וכמעט התחלתי לבכות. "אנחנו נוכל לדעת רק לאחר השבועיים הבאים. אבל אם לאחר השבועיים הבאים משהו יפריד בינינו, אני רוצה שתקבלי את זה עכשיו, ושתבטיחי לי שתמיד תלכי עם זה לכל מקום, ובמיוחד כאשר תגדלי ותלכי לאסיף" אמא אמרה ודמעות התחילו שוב לנזול מעיניה. היא נראתה חסרת חיים כאילו אין טעם לחיות, אבל היה בקולה צל של תקווה.
"אמא אני אקח את זה איתי לכל מקום אני מבטיחה, אבל איזה מין תכשיט זה?, איך אני אמורה לענוד אותו?" שאלתי. אימי הצמידה אותו לצווארי וסובבה את הגלגל העליון על צירו לפי כיוון השעון. בין רגע יצאו חוטי זהב יפיפיים שנכרכו סביב צווארי ויצרו איתורים מדהימים בעלי סלסולים שונים. "אם רוצים לסגור אותה, מסובבים את הגלגל נגד כיוון השעון והוא חוזר למצב הקודם שלו" אמרה אימי והראתה לי.
"זאת שרשרת מזהב טהור. היא תשמור עליך כל הזמן וכל עוד היא תהיה איתך..." אימי החזיקה את ידי וקירבה אותה לליבי "...אני אהיה בליבך בכל עת". התחלתי לבכות הבנתי, גם אם אני רק בת חמש. אימי לא תהיה איתי בהמשך חיי משהו יקרה לאחת מאיתנו ויפריד בינינו. השבועיים הבאים הולכים לענות לי על השאלה הזאת, מה יקרה לנו בשבועיים הבאים?. לא רציתי לקבל תשובה על השאלה אני לא רוצה לדעת מה הדבר האיום שיקרה לאחת מאיתנו.