Torsdag.. Kan inte skolan bara försvinna? Jag suckar djupt och stiger upp. Jag byter om till en grå Levis tröja o ett par svarta högmidjade shorts. Det är ändå varmt ute. Jag går in till toan och gör det jag behöver. Jag springer ner och tar ett äpple. Jag springer sedan upp igen och börjar sminka mig. Eftersom att jag känner mig väldigt trött blir det en enkel sminkning. Klockan börjar närma sig skoldags så jag går ut. Solen skiner och fåglar kvittrar. Jag går med musik i öronen till skolan.Jag går in och möter elever överallt. Jag går emot mitt skåp och där står Stella. Nån står framför Stella och jag kan se att det är Lucas. Jag ler för mig själv och går fram.
- Hi! Hälsar jag vänligt.
Deras uppmärksamhet dras till mig och båda ler.
- I've to go, Cya soon. Säger Lucas och vänder sig om för att gå.
-Ohhh.. I see! Säger jag retsamt.
Stella slår till mig på armen och jag skrattar. Jag lägger in min väska i skåpet och tar ut mina matte grejer. Kul grej att starta morgonen med matte va? Hatar mitt liv. Klassrummet är redan öppet så vi går in och sätter oss ganska så långt bak. Jag och Stella fortsätter prata då lektionen inte har börjat än. Alla blir plötligt tysta och jag kan enbart höra tjejer som fnissar. Jag vänder mig om och ser Nate. Personen jag inte ville träffa då det kommer vara as stelt. Han ser mig och går emot mitt håll. Jag håller in andan och hoppas på att han ska gå till en annan bänk. För just nu är det en ledig bänk bredvid mig. Han sätter sig bekvämt och flinar. Jag glor på honom som att han vore ett spöke.
-What? Säger han plötsligt och ler ett snett leende.
- Nah, Nothing. Säger jag som om inget hände.
Jag vänder mig emot Stella som kollar chockat på oss. Alla kollar på Nate sen mig och till sist Stella. Fan vad stelt detta är då. Lektionen startar och läraren får alla elevers uppmärksamhet igen. Jag sneglar ibland över till Nate . Gissa vad han gör, sover såklart. Jag skrattar smått för mig själv. Han är lite gullig.
Lektionen slutar äntligen och Nate har vaknat. Jag och Stella går ut ur klassrummet och går emot våra skåp. Plötsligt ser jag Tiffany och hennes irriterande slavar bakom henne gå emot oss. Jag kollar snabbt på Stella som verkar haja vad som kommer hända.
- Your fucking slut! Skriker Tiffany över hela korridoren.
Wtf?! Vad händer. Hon kommer närmare mig och jag backar av ren reflex. Känner plötligt något hårt och inser att det är en vägg bakom mig. Tiffany ser rasande ut och hon går bara närmare och närmare. Plötligt slår hon till mig i ansiktet och jag känner hur smärtan sprids på kinden. Jag puttar till henne så att hon ramlar bakåt.
- What the hell do you want?! Säger jag frustrerat.
- I said, stay away from Nate and then u fucking having sex with him?! Säger hon argt.
Vänta va? Jag har inte haft sex med den idioten.
- U are crazy. I haven't been near that guy. Säger jag argt.
- Stop lying bitch! Säger hon irriterat.
Ilskan i mig kokar. Vad jag har fattat rätt har Nate gått runt och sagt till alla att vi har haft sex. Vilken jävla idiot. Jag lämnar Tiffany och hennes ormar bakom mig och går för att leta upp idioten vid namn Nate. Jag går ut och ser honom genast sitta vid en bänk med sina polare. Jag går med snabba steg emot honom. När jag kommer fram smäller jag till hans ansikte och alla killar blir tysta.
- What the fuck was that for? Säger Nate förvirrad.
- You're fucking dickhead. U ask me if I want to go on a date with you and then you're telling everyone that we slept. Säger jag surt.
Han flinar och jag blir bara mer irriterad. Mitt fokus ligger på Nate och inte hans kompisar. Plötligt busvisslar en utav hand kompisar och jag kollar på honom.
- If u don't want Nate, I'm here for u. Säger han.
Fan heller. Min irritation blir bara större och större för varje sekund som går. Jag vände på mig och går.
- Nice ass!!! Ropar en utav dem efter mig.
Jag pekar finger åt dem och fortsätter gå. Jag kan höra hur alla skrattar. Jag pallar inte med allt det här nu så jag sticker hem. Ingen är hemma som vanligt. Jag tar av mig skorna och springer upp för trappan. Jag går in i mitt rum och lägger mig på min sköna säng. Jag tar upp mobilen och ser att Stella har skickat massa meddelanden. Hon skriver att hon är orolig osv. Jag svarar med att jag är okej och att hon inte behöver vara orolig för min skull. Jag sätter på Netflix och njuter av min egna tid.
Plötligt öppnas dörren och där står ingen mindre än Nate. Jag suckar frustrerat och han kollar skamset på mig.
-What are u doing here? Säger jag.
-I just came to say sorry. Säger han tyst.
Ena sekunden är han jätte snäll o söt andra är han en idiot. Vad får honom att tro att jag ska förlåta honom på två sekunder?
- u are funny. Säger jag ironiskt.
- Please, i didn't mean to let it go so far.
- Why? I have been knowing you for like two days. What's your problem?
Han kollar skamset ner på golvet. Jag ställer mig upp för att be honom att gå. Han kollar upp på mig och går närmare. När han bara står några centimeter ifrån mig stannar han upp.
- please forgive me.. säger han tyst.
Att kolla in i hans ögon får mig att tänka på annat. Som att ingenting har hänt. Jag vill bara att tiden ska stanna. Men alla vet att det finns en mörk sida. Han lägger sina händer stadigt på mina höfter. Där står vi tysta och bara kollar in i varandra ögon.
- just go.. säger jag tillslut.
Han kollar besviket på mig men går inte. Utan det han gör får oss båda i chock.
Hans läppar möter mins i en perfekt harmoni.
YOU ARE READING
Fuckboy
Teen FictionSky Leadsson flyttar med sin mamma till Dallas i Texas. Sky får starta ett helt nytt liv. En dag när hon möter skolans Fuck Boy förändras allt.. Han gör allt i sin makt för att få ligga med Sky men till slut visade sig nått som chockade båda.. {Min...