Först blir jag chockad och vill inget annat än att putta bort honom. Men jag bara står där helt förstelnad och vet inte vad jag ska göra. Han drar ifrån och kollar in i mina tråkiga blåa ögon.
-Sorry. Säger han och springer ut.
Vad hände just? Det tar ett tag för min hjärna att ta in allt som just hände. Jag går emot dörren och stänger den. Jag går fortfarande i chock upp till mitt rum. Fan vad skevt, tänker jag för mig själv. Min ringsignal hörs i rummet och på skärmen står det Stella. Jag ler för mig själv och svarar.
-Hey hun, What's up? Hör jag hennes mjuka röst säga.
-Nothing, and u? Säger jag o rullar ett halvt varv på min säng.
-Nothing, that's a party tonight and I would love to go but not alone. Säger hon lite oskyldigt för att hon ska få ett ja.
-Stella u know that. Mer hinner inte jag säga innan hon avbryter mig.
-Come on!!! Please!! Säger hon och ber för att jag ska säga ja.
-Ok but don't leave me alone at the party. Säger jag bestämt.
-I won't!!! Säger hon glatt.
Jag skrattar för mig själv då Stella säkert skuttar runt just nu. Vi kommer överens om att hon ska komma över för att fixa sig innan festen. Vi lägger på och jag suckar. Jag gillar inte att gå på fester men vad gör man inte för sina vänner? Festen skulle vara runt 20:00 så det var ett tag kvar. Klockan var 15:47 så jag kunde ta det lugnt. Egentligen har jag inget o göra så varför inte börja fixa sig nu? jag tippar upp för trapporna o in i badrummet. Jag klär av mig snabbt och hoppar in i duschen. Jag sätter på vattnet och känner att det är kalt. Gåshud bildas här och där men tillslut kommer det varma vattnet och lindrar om min kropp. Efter ett tag sjungandes i duschen var jag klar. Jag gick över till mitt rum igen och in i min Walk in closet. Där satte jag på mig underkläder och då hörde jag någon plinga på våran dörr. Jag antar att det är Stella så jag går ner enbart med handduken runt min kropp. Jag öppnar och till min lättnad är det Stella. Hon ler och kramar mig och desamma gör jag.
- you know that I love u right? Säger hon o ler som en galning.
Jag flinar och rullar med ögonen. Vi går upp till mitt rum igen och det första jag gör är att trä på en klänning. Jag har på mig en marinblå klänning som slutar lite längre ner än rumpan. Klänningen är ganska basic vilket är bra då jag inte gillar att ha på mig klänning. Vi fortsätter att fixa oss och lyssnar på hög musik. Klockan är runt 19:35 så vi ska snart gå. Vi sätter på oss klackar och går ner för trappan. Jag säger hej då till mamma och vi beger oss emot festen. Det är inte jätte långt dit vad Stella har förklarat så vi kommer hinna dit om vi går.
När vi har gått i ca 10 min hör vi musiken längs gatan. Man börjar se huset och alla människor runt omkring. När kommer fram går vi in och lukten utav alkohol slår mig . Jag rynkar i hopp näsan och kollar ut över allt folk som dansar. Vissa har redan hunnit och bli fulla. Jag kollar runt och inser då att Stella redan lämnat mig. Hon är en sån person verkligen partar loss medans jag är den tråkiga. Jag går fram till en soffa och sätter mig. Jag tar fram mobilen och surfar på den så tråkig jag är. Jag är så inne i mobilen att jag inte märker att någon sätter sig framför mig. Personen harklar sig och fångar min uppmärksamhet. Personen jag ser får mig att rulla med ögonen. Nate utav alla personer.-You wanna dance? Säger han ganska högt för att överrösta musiken.
Jag skrattar svagt och skakar på huvudet. Han håller i en röd mugg som det finns alkohol i antar jag.
-Come on. Säger han i hopp om ett ja.
Jag skakar fortfarande på huvudet och skrattar. Då drar han upp mig och släpar med mig till dansgolvet. Han lämnar ifrån sig muggen och lägger sina händer runt min midja. Han kollar mig i ögonen och jag kan se en helt annan kille. Han verkar som en snäll o rar person. Han ler lite och drar mig närmare honom. Vi står ganska nära och han börja gunga till musiken. Han skrattar lite vilket får mig att skratta. Jag lägger mina händer runt hans nacke och han ler stort.
-you're cute. Säger han.
Jag ler blygt vilket får honom att skratta. Plötligt knackar någon på min axel och jag ser att det är Stella. Hon verkar full som bara den. Jag koller emot Nate som flinar. Jag ger honom en medlidande blick innan jag vände emot Stella. Hon kan knappas stå så jag tar tag i hennes händer.
-SkyY!! dO u LiKe NatE?!! Nästan skriker hon.
Jag kollar bak och ser Nate skratta ihjäl sig.
-Shhhhh! I'll take u home. Säger jag ganska tyst.
-I can drive u guys home. Hör jag få Nates röst säga.
Jag vänder mig och nickar. Han ler och följer med oss ut. Han går emot en Lamborghini och jag blir jätte chockad. Han vänder sig om och flinar. Jag står där helt chockad över den ursnygga bilen.
-I got it from my parents. Säger han.
Jag nickar och hjälper sedan Stella in där back. Sedan sätter jag mig där fram. Jag tar fram mobilen och ser att klockan är närmare 01:00. Jag lägger armen på armstödet och håller på med mobilen med andra. Nate kör iväg och det tar bara några minuter. När vi är framme har Stella lyckats somna. Jag känner då en varm hand lindra om min hand. Jag vänder mig och ser då Nate kolla emot våra händer. Jag sitter där tyst. Jag får en känsla inom mig som bara känns så rätt. Han kollar sedan upp och ler ett snett leende. Han drar bort handen och går ut ur bilen. Jag gör desamma men går och hjälper Stella. Jag hjälper henne in i mitt hus och lägger henne på soffan. Jag går sedan ut igen och ser Nate stå lutad emot bilen och ser väldigt stressad ut. Jag går emot honom och han hör mina klackar slå i backen.
-What is it? Säger jag ganska lugnt.
-I'm sorry for today, i just.. säger han ganska stressigt.
Jag höjer på ögonbrynen och låter honom fortsätta.
-I don't know. I need to go. But thank you for an amazing evening. Säger han och ska just gå till andra sidan bilen.
-Wait!! Hinner jag snabbt säga.
Han vänder sig om och då kramar jag honom. Han lutar sitt huvud emot mitt och jag ler. Vi står där ett tag innan han drar ifrån. Han ler och sedan går han in i bilen och åker iväg. Jag går in i huset igen och har ett stort leende på läpparna.
YOU ARE READING
Fuckboy
Teen FictionSky Leadsson flyttar med sin mamma till Dallas i Texas. Sky får starta ett helt nytt liv. En dag när hon möter skolans Fuck Boy förändras allt.. Han gör allt i sin makt för att få ligga med Sky men till slut visade sig nått som chockade båda.. {Min...