Där står vi alla tre och bara glor på varandra. Tiffany kollar på Nate och jag förstår ju att hon vill ha hans uppmärksamhet.-Nate, Are u coming to the party this Friday?
Utan att kolla en minsta lilla på mig frågar hon Nate. Jag rullar ögonen och glor sedan ut på vägen. Det är tyst och lugnt och inga bilar syns till. På andra sidan av vägen kan man se stora delar av Dallas. Jag bor liksom på en liten högre höjd vilket leder till en underbar vacker view över staden. I ögonvrån ser jag hur dem båda pratar med varandra men själv hör jag inget då jag bara fokuserar på allt annat förutom dem. Plötsligt känner jag en hand ta tag i min hand och min uppmärksamhet vänds automatiskt dit.
-If she's going I'm.
Jag ler nervöst och kollar på upp på Tiffany. Hon kollar irriterat på mig vilket jag gör att jag ler ännu mer. Det känns liksom bra att han visar att vi faktiskt är något.
-Sure, whatever.
Hon vänder sig om och börjar gå. Man kan höra hur hennes så långa klackar slår mot backen och jag undrat faktiskt hur man kan gå i sånna klackar. Själv skulle jag nog bara ramla och dö. Både jag och Nate väljer att gå in och tur som är så är det ingen hemma. Vi går upp på mitt rum och jag sätter mig på sängen. Strax efter kommer Nate och båda lägger sig på sängen i en duns. Vi stirrar upp i taket och säger inget. Låter mer stunden bara hända.
-Are u going to that party? Frågar jag honom.
-Nahh, I mean if u want to we could.
Han vänder sig om och så gör även jag.
-Idk tbh. I'm not the type of girl to party u know. But I mean I'm in.
Han ler och nickar. Vi kollar på varandra och det är verkligen i sånna stunder man märker små saker man kanske inte gjorde förr. Stunder som denna gör mig glad för utan att tala låter vi liksom våra blickar tala med varandra och det är allt som behövs. När jag väl tänker efter hur livet i Dallas är så har denna lilla stund här varit galen. Inte ens andra dagen i skolan och jag skapar drama. Jag skulle vanligtvis inte göra nått sånt. Drama är inget för mig men vad kan jag göra åt saken nu? Heller hade jag inte tänkt att jag skulle träffa Nate och faktiskt gilla honom. Jag hoppas bara han känner samma sak och att jag inte är nån människa han bara leker med. Jag kommer nog alltid att ha denna känslan men jag får lita på honom och ge honom en chans att faktiskt visa vad han kan.
-So.. Do u miss Sweden?
-Umm. Yea a lot tbh. But I think moving away from Sweden was something we needed to do and I'm happy that we did cuz I met a lot of new people and I do enjoy living here. So I wouldn't move back if I had the chance.
-yea I see..
Nate kommer närmare mig och kramar om mig. Jag ligger där i hans famn som ett lotter barn. Utan att riktigt märka de så somnar jag in.
Nates Perspektiv:
Jag känner hur Sky somnar och det får mig att le. Hur gullig är inte hon. Jag låter henne ligga kvar i min famn en stund och bara känner hur hennes andning går i en lugn takt. Tankar snurrar runt i mitt huvud och det är sjukt hur mycket det faktiskt är. Jag vet inte vad jag står hos henne men jag hoppas bara det är på en bara plats. Jag vill bara det bästa för henne men själv vet jag att jag inte är det. Jag är den sista personen man ska falla för. Jag kan one hantera mig själv ibland vilket kan leda till dåliga grejer och jag vill inte att Sky ska råka ut för sånna grejer. Jag ligger där säkert i 30 minuter innan min telefon ringer. På skärmen ser jag Zack's namn. Mitt hjärta stannar och jag kan inte tänka klart. Jag lägger ner sky försiktigt innan jag osäkert går ut för att ta samtalet.
-Hey Nate. Long time no see.
-Yea.. Zack. Why are u calling me?
-Oh don't be so rude man. I'm just calling to check on a old friend. Säger han och skrattar.
-What do u want Zack?
-Remember that u own me a favor Natey?
-Don't call me that.
-Aw why are u so angry? Aren't we friends anymore?
-What about the favor?
-It's about time Nate.
Mitt hjärta stannade och hela jag skakade medans Zack fortsatte och förklarade. Jag har inte hört ifrån Zack på snart 3 år och det kom nu som en chock att han ringde mig. Hur fick han tag i mitt nummer och varför behöver han mig nu? Vi har gått igenom en hell del men varför just nu?
-Ok, bye cya then Zack..
————————————————————————
My English is broke folks. Nej men for real. Jag suger på detta :) aja cya.
YOU ARE READING
Fuckboy
Teen FictionSky Leadsson flyttar med sin mamma till Dallas i Texas. Sky får starta ett helt nytt liv. En dag när hon möter skolans Fuck Boy förändras allt.. Han gör allt i sin makt för att få ligga med Sky men till slut visade sig nått som chockade båda.. {Min...