Del 12

536 6 1
                                    

Sky's perspektiv

Jag ligger på min säng och ler som en idiot. Jag kan känna två armar runt min midja. Minnen ifrån igår sveper förbi och jag ler för mig själv. Han kanske inte är den bästa att falla för men jag kan ta den risken. Jag vänder mig om och kollar på hans ansikte. Det är liksom.. perfekt. Även om han sover ser han riktigt bra ut. Tanken att han faktiskt ligger här gör mig galen. Jag kanske inte känner denna kille helt men det kommer vara ett äventyr att få lära känna honom.

-Stop staring.

Hans morgon röst var raspig och gud jag dog. Jag log för mig själv och han öppnade ena ögat.

-Good morning sunshine.

-Morning. Sa jag kort medans jag kände hur mina kinder blev heta.

-You're cute when you're blushing.

Att påpeka att någon rodnar det är nog inte det bästa man kan göra för då rodnar man ju bara ännu mer. Han skrattade och jag följde med i skrattet ganska snabbt.

-So, What are we going to do today?

-I've no idea. Maybe we can get some breakfast at some place and then...

-We could visit the beach today. Avslutade jag hans mening och skrattade lite.

Han nickade och jag log. Han kollade tyst på mig. Jag såg hans blick vandra i mellan mina ögon och mina läppar och jag förstod vad som skulle hända. Han lutade sig sakta fram tills vi bara var några millimetrar ifrån. Han kollade upp in i mina ögon innan han kysste mig. Jag exploderade. Det kunde inte vara bättre. Pirret i magen växte större och hela jag ville bara ha mer. Våra kyssar blev mer allt slarviga. På ett fiffigt sätt satt jag nu gränslöst över honom. Hans händer vandrade runt på min rygg men satte sig sedan på mina höfter. Vi båda drog ifrån för att hämta andan. Vi andades riktigt häftigt. Precis när han lutar sig efter en ny kyss öppnas dörren. Våra blickar styrdes automatiskt dit och där står hon, min mamma. Hon kollar chockat på oss och jag inser att jag fortfarande sitter gränslöst över honom. Ni kan ju gissa hur rött mitt ansikte måste ha vart.

-Oh sorry. Vart allt hon sa.

Hon stängde genast dörren och jag kunde höra henne skratta utanför dörren. Jag kollade ner på Nate som höll på att garva ihjäl. Vi båda exploderade i skratt och ja det var ju rätt pinsamt. Vi klädde på oss kläder för att vi bestämde att vi skulle gå ut på nått café och äta. Vi fixade oss snabbt och gick ner. När vi kom ner satt mamma vid bordet och drack kaffe som vanligt. Hon lyfte blicken och log och desamma gjorde jag.

-Jag visste inte att vi hade besök.

-inte jag heller. Säger jag och skrattar.

Hon skakar på huvudet och ler. Jag känner då hur Nate dyker upp bakom mig och jag kan se på min mamma att hon vill skratta. Jag vänder mig om och ser Nate. Han verkar ju väldigt obekväm.

-Hey.. Mrs Leadsson. I'm Nate. Säger han i ett försök att låta professionell.

Min mamma skratta svagt men tar emot hand hand som han sträckt fram.

-Hi Nate. You can call me Sofie. Hon log.

Jag kunde se att Nate genast slappnade SV och jag skrattade svagt.

-Vi ska ut och äta frukost är det lugnt?

-Ja då, jag ska iväg sen på ett möte så jag kanske inte är hemma när ni kommer hem.

Jag nickade som svar och log.

-Gör bara det i ditt rum och inte här ute tack.

Jag började att garva och min mamma hängde snabbt på. Jag kollade på Nate som inte fattade något alls. När jag lugnat ner mig så ger jag min mamma en kram och beger mig sedan till hallen. Vi sätter på oss skorna och går ut. Vi tar bussen då vi bara hade lust haha. Bussen kommer på bara någots minuter och vi sätter oss ganska långt bak. När vi kommer fram till centrum så tar han tag i min hand. Jag ler och kollar försiktigt upp på honom och han ler. Vi bestämmer oss för att gå till ett litet café som inte hade så många folk. Vi beställde maten och det fick bli toast med en smoothie för mig. Nate beställde en macka med en varm choklad. Vi satt och pratade en stund vilket var riktigt skönt. Killen är inte så hård och tuff som alla tror när man väl känner honom. Han kollar plötligt emot dörr öppningen och hand blick fastnar där ett tag. Nyfiken som jag är kollar jag dit och ser Tiffany. Hon kommer in och ser oss på direkten. En klump växer sig i min mage och jag känner mig plötsligt nervös. Hon flinar och går sedan och beställer sin mat. Jag andas ut och kollar på Nate som är fokuserad på sin choklad då han bara stirrar rakt ner i muggen. Han märker att jag kollar på honom så han kollar mig i ögonen och ler. Efter några minuter hör jag klackar slå i golvet och ljudet kommer hitåt. Jag suckar och vet att det är Tiffany.

-Oh hello friends. Sa hon med en tillgjord röst.

Jag kollade på henne med en uttråkat blick men hennes ögon var fast på Nate. Nate släppte ut en suck och lutade sig bakåt.

-What do u want? Man hörde att han var irriterad.

-I'm just saying hi? Why are u guys so annoyed? Sa hon i ett försök att låta sårad.

-Im just here to show Sky something. Sky I know that we aren't the best friends but I got something for you. Sa hon falsk och skrattade.

Jag gav Nate en blick innan jag kollade på Tiffany frågandes. Hon tog upp en påse som var ifrån cafet. Hon höll i en dricka och det nästa jag kände var is bitar som gled ner längst min rygg. Hennes skratt ekade i öronen och jag satt som fastfrusen kvar. Nate reste sig upp och kollade irriterat på Tiffany.

-You piece of shit!! Skrek Nate rakt ut.

-No Nate, it's ok.. sa jag tyst.

Han kollade chockat på mig men han kollade sedan på Tiffany igen. Han var arg och man såg det.

-You're so fucking annoying u know that right??

FuckboyOù les histoires vivent. Découvrez maintenant