Del 7

711 7 1
                                    


Nästa dag vaknar jag utav att solen lyser upp hela mitt rum. Jag vände på mig lite och känner en kropp nära mig. Jag öppnar ögonen snabbt och ser då att det bara är Stella. Minnen ifrån igår sveper förbi och jag ler lite för mig själv. Jag sträcker sakta på mig och kliver upp. Som den bästa vännen jag är tippar jag ner och fixar frukost till både mig och Stella. Det blir toast och mjölk. Jag lägger allt på en bricka och går sedan tillbaka till rummet. Stella sover fortfarande vilket jag inte förvånas av. Jag knackar henne löst vid axeln men hon vaknar inte. Då slår bästa idéen mig och jag går till toaletten. Jag blöter ner en handduk med kalt vatten och går sedan tillbaka. Jag kastar handduken på Stella och hon vaknar med ett ryck. Jag skrattar så mycket att jag ramlar ner på golvet. Stella själv kollar helt förvirrat på mig. När skrattet har lugnat ner sig ställer jag mig upp igen och ger henne brickan med maten. Hon ler och tar emot den medans jag tar fjärrkontrollen till min tv och sätter på Netflix. Båda kommer överens om serien Riverdale. Vi äter vår frukost i sängen och kollar på serien. När båda är klara lägger vi brickan på nattygsbordet och fortsätter o kolla på filmen. Mitt under en utav avsnitten plingar det på dörren. Jag kollar emot Stella som redan kollar på mig. Vem kan det vara? Mamma har redan åkt till jobbet så vem kan det vara? Jag reser mig upp och går ner för trappan. Jag öppnar ytter dörren och ser Nate. Jag ler och får ett stort leende tillbaka.

-Hey. Säger hans mörka röst.

-Hi!

Han kollar emot hallen som en blick ifall han får komma in. Jag flyttar på mig och sedan kliver han in.

-Stella are home. Säger jag o ler snett.

Han nickar och tar av sig ytterkläderna. Det är fett skumt att han är hemma hos mig nu när Stella är hemma. Han granskar mig ifrån topp till tå. Jag har på mig en oversize t-shirt och mitt hår sitter i en slarvig bulle.

-Did you just wake up? Säger han sedan.

Jag skrattar lite och nickar till svar. Han ler sedan ett snett leende. Han kommer närmare mig och lägger sina händer på mina höfter. Sedan puttar han bak mig så att jag kommer emot väggen. Är är otroligt nära nu och jag är osäker på vad som kommer hända. Han är bara några centimeter ifrån mitt ansikte och jag kan känna hans andetag puffa emot min hud.

-Sky? Hör båda jag och Nate hennes ljusa stämma tala.

Båda kollar emot trappan och vi får syn på Stella. Hon har en grå t-shirt och ett par svarta mjukis shorts. Hennes ansikte visar chock. Jag kollar emot Nate igen som inte direkt verka säga något.

-Are you guys a thing? Säger hon sedan.

Ingen svarar. Jag kollar på Nate och han verkar inte veta vad han ska svara. Vi står fortfarande tysta.

-Um, No. Säger Nate tillslut.

Det gör lite ont när han säger så. Men jag förstår honom. Vi är inget även om jag innerst inne vill de. Han släpper tag om mina höfter och backar. Han ger mig en sista blick innan han tar sina skor och sin jacka och drar. Vad vad det där? Stella står fortfarande där helt chockad. Jag går fram till henne och skrattar. Hon kollar konstigt på mig.

-I'm sorry.. I was going to tell you.. Säger jag försiktigt.

-Sky.. THATS FUCKING NATE!!!! Hon skuttar exalterat.

Jag börjar att garva desamma gör Stella. En grej jag verkligen gillar med Stella är att hon förstår mig även om jag gör fel. När skrattet har lugnat ner sig ler jag ett tacksamt leende. Vi går upp igen och båda beger oss till toaletten och börjar fixa oss. Vi lyssnar på music och skratta. Vi har bestämt att vi ska dra in till stan och bara ha en mysig dag.

-How long?

-Huh? Svarar jag och kollar på henne.

Hon rullar med ögonen och det är då jag förstår. Jag ler lite för mig själv och kollar ner i marken.

- I don't know. I mean.. I know that he's a player. But when I'm with him, he turns into another person.

Med de sagt kollar jag upp och Stella nickar.

- Yeah, that's true. Säger hon.

Jag ler och det blir tyst ett tag. Då har jag Stella mumla något. Jag kollar emot henne men hon ät så fokuserad på sitt smink.

- Stella?

- Huh?

Hon vänder sig om och kollar på mig med höga ögonbryn.

-What did u say?

-Um.. Nothing.

-Stella i heard u!

-I said that.. if he ever hurts u I'll kill him..! Säger hon och skrattar lite.

Jag ler och kramar henne. Vi fortsätter att fixa oss. Jag sätter på mig ett par slitna jeans med en svart t-shirt. Mitt hår sätter jag upp i en slarvig bulle. Sedan sätter jag på mig ett par sol glasögon. efter ett tag är vi klara. Vi sätter på oss skor och drar ut. Vi går emot busshållsplatsen. Det tar ca 10 minuter att gå ifrån mitt hus. När vi kommer fram står det att bussen kommer om ca 3 min. Så vi sätter oss och pratar. Tiden går och bussen kommer. Vi blippar korten och sätter oss. Hela vägen till centrum snackar vi bara. Bussrösten säger "Central". Vå går av och vi möts av många personer som går hit och dit. Jag har inte direkt hunnit vars överallt så detta är ganska nytt för mig. Vi går emot köpcentret som ligger lite längre bort. När vi går in är det väldigt stort. Vi går direkt till en butik och kollar på kläder. När vi har gått en stund och köpt massa kläder så väljer vi att sätta oss vid starbucks och bara fika. När vi har suttit där ett tag kommer två personer in igenom dörrarna. Min blick dras automatiskt dit och där ser jag dem. Dem två tillsammans. Jag sväljer klumpen som har börjar växa och det gör lite ont att se dem tillsammans. Jag påriktigt sitter och glor på dem. Han vänder blicken emot mig och han visar chock. Han drar bort handen ifrån henne och börjar gå emot mig men det är försent. Jag vet att vi inte direkt är en grej men ändå, it hurts.. Jag kollar på Stella som är helt inne i sin telefon. Jag suckar och reser mig upp, tar min grejer och börjar gå emot utgången. Nate tar tag i min arm när vi precis passerar varandra. Jag drar bara bort min arm och går vidare.

Tiffany & Nate, Nate & Tiffany?

FuckboyWhere stories live. Discover now