2•kesişen yollar

1.4K 54 84
                                    

Taksideyken çevremi incelemeden müzik dinlemiştim.Kafamı dağıtmam gerekiyordu ve bunun için en iyi yol müzikti.Otelin girişine vardığımızda şoföre parayı uzatıp indim.

Bavullarımı sürüklerken taksiden inen Hilmi'yi görmemle donup kaldım.

Tekrar göz göze geldiğimiz zaman onun da en az benim kadar şaşırmış olduğunu gördüm.Hızla yanıma geldi ve nefes almadan konuşmaya başladı.

"Senin burada ne işin var?!" Ani yükselişi ürpermeme sebep olduğunda sesini daha alçalttı."Ah aynı otelde mi kalıyoruz yoksa?"

Bu tepkisi moralimin sıfırlanmasına yol açmıştı."Ne yani, istemiyor musun?"

Alıngan sesimi duyunca şefkatle baktı."Saçmalama oğlum sevindim tabii ki.Ayrıca arkadaşım yoktu."

Açıklaması gülümsetmişti.Birlikte resepsiyona ilerledik.Durmamızı sağlayan şey Hilmi'nin yanına gelen bir adamdı.Bizden 10-15 yaş büyük olmalıydı.Hilmi gülümseyerek ona sarıldı.Geri çekildiğinde yanına yaklaştım.

"Murat, bu otelin sahibi Fatih Abi."dediğinde ciddileştim."Abi bu da arkadaşım Murat."

Omzuma hafifçe vurup "Memnun oldum Murat'çım.Ben çocuklara söyleyeyim de size en iyi odaları verelim.Özel davetlim sayılırsınız."dedi.

Tüm işlemler halledilmişti ama tek bir sorun vardı.En konforlu odalardan sadece bir tane kalmıştı.Ben Hilmi'ye geçmesini söylesem de ayrım kabul etmediğini söyleyerek itiraz etmişti.

Lobideki koltuğa yayılmış Hilmi'nin yanına oturdum.Gözlerini açık tutmak için direniyordu.Dayanamayıp koltuğa kıvrıldığında koltuğun önüne çöktüm.Direkt uyuyakalmıştı, gerçekten uykucuydu.

"Hilmi..Hilmi uyan.Gel odana götüreyim seni."diye fısıldadım.

Tek gözünü açıp "Oda konusu çözülmedi di mi?"dedi.Cevap beklemeden sözlerine devam etti."Aynı odada kalalım.Ne olacak sanki? Sana uyarsa."

Cümlesini bitirdikten sonra bir süre düşünüp kabul ettim.Burada uyumasını kesinlikle istemediğimden ikna olmuştum.

Odaya geldiğimizde tek kişilik iki yatak vardı.Hilmi geldiği gibi yatağa zıpladığında dudaklarımdan bir kahkaha firar etti.Bavulları düzgün bir şekilde koydum.Düzen olmazsa olmazımdı.Hilmi için uyku neyse benim için düzen oydu.

Yatağıma yattığımda ışığı söndürmeden önce Hilmi'ye "İyi geceler."demiştim ama Hilmi uyumuştu bile..

~

Sabah uyandığımda saat 8.30'du.Esneyerek üzerimden sıyrılmış battaniyemi katladım.Yandaki yatağa gözlerimi çevirdim ve uyuyan Hilmi'yle karşılaştım.Aceleyle yanına giderken bir yandan da onun bu haline gülümsüyordum.Yatağına oturunca biraz kıpırdansa da uyumaya devam etmişti.Dudakları aralanmıştı, kızları kıskandıracak kadar uzun kirpikleri olduğunu fark etmiştim.

"Hilmi, uyan hadi.Kahvaltıya geç kalacağız."diye seslendiğim zaman tahmin ettiğim gibi uyanmamıştı.10 dakika uğraşmanın sonucunda uyanabilmişti.

Yatağında doğrulup uykudan dolayı kısmış olduğu gözlerini kırpıştırdı."Oğlum ya beni bırakıp gitseydin ya.Uyku kahvaltıdan daha önemli."

Dudaklarıma yapışan gülümsemeyi daha da genişleterek "Mızmızlanma İntepe.Hadi gidelim."dedim.Bu çocuğun yanındayken saçma bir şekilde hep gülümsüyordum.

Kahvaltı için indiğimiz restoranda açık büfe olduğundan yiyeceklerimizi seçip bir masaya oturduk.Keyifli bir sohbetten sonra bitmiş tabaklarımızı bırakıp dışarı çıktık.

"Ne yapalım şimdi?"diyerek gözlerimi yanımdaki yerinde duramayan adama çevirdim.Hilmi büyümek zorunda kalmış bir çocuğu andırıyordu.

Parlayan gözleriyle "Deniz!" diye bağırdı.

Gülümseyip denize doğru koşmaya başladığında ona yetişmek için ben de arkasından ilerledim.Çocuk gibiydi.Asla bitmeyen bir enerjiye sahip olması benim de moralimi yükseltiyordu.Denize girip bana göz kırptıktan sonra daldı.Yarış istiyordu demek.

Yarış bittiğinde Hilmi kazanmıştı.Profosyonel bir yüzücüden daha iyi yüzüyor desem abartmış olmazdım.Ben de iyi yüzdüğümü düşünürdüm ama onun yanında bu düşüncem sonlanmıştı.

Denizden çıkarken "İyi yarıştı, tebrikler.Aslında rüzgar yüzünden kazanamadım yoksa önde bitirirdim." dedim.

"Hadi oradan! Fark bile attım sana, kabul et yenildiğini." deyip kahkaha attı.Abartılı bir sesle "Artı extra ben yüzmede çok iyiyim."dedi.Bunu egolu olduğundan değil, şakasına demişti.

"Benim de iyi olduğum şeyler var." deyip göz kırptığımda içimden bir ses önüme bakmamı fısıldadı.

Baktığımda gördüğümün o olması tüm hücrelerime şaşkınlık ve acının dolmasını engelleyememişti..

Selam! Saat sabahın 5'i.Yeni bölüm getirdim ama moralim bozuk.Bir arkadaşım vefat etmiş.Yakın değildik ama konuşurduk ;( Daha fotoğrafımı beğeneli 1-2 gün olmuşken şimdi olmayacağı düşüncesi garip.Huzur içinde uyu..Neyse umarım bölümü beğenirsiniz.

Sizce gelen kim olabilir?

hata sanılan | hilmurHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin