Saç Evrimin Başkomutanıdır! II 💇

285 20 0
                                    

   Şimdi ise biraz bakım ve şekillendirmeye değinme zamanı. Medyada bıraktığım saç düzenli profesyonel bakım yaptıran bir kadının saçı ama biz kendi kendimize de fotoğraftaki saçın sağlıklı parlak görüntüsünü elde edebiliriz elbet.

Saç Bakımı

   1- Saçının ihtiyaçlarını öğren.
   Bu madde gerçekten önemli. Mesela kabarık bir saçın iyonlu kurutma makinesi kullanması ve saçını kuruturken makineyi alttan tutmaması gerekli. Ama hacimsiz saç sahibi birisi saçını alttan tutarak kurutmalı ve hacimli gösteren saç maskeleri kullanmalı.

   Her saç tipine sen şunu yap, sen de şunu yap diye yazmam gerekli değil. Sizin de bakabileceğiniz gibi Google'layıp yapıştırırım kürleri. Ama kendiniz Google'latırsanız bir çok kaynaktan bilgi alırken benim buraya yapıştırmadığım bir yazı saçının düzelmesine yardımcı olabilir. Yani kendi saç tipini öğrendiğinde araştırmanı kendin yapman benim yazmamdan çok çok daha iyi olacak senin için.

   2- Bakımı fazla abartma.
   Buna da başka değinen kitap görmedim. Ama bu önemli bir konu. Fazla bakım, hiç öyle hissettirmese de, o kadar iyi sayılmaz. Saçını ağırlaştırır, istediğimiz hacimli görüntü sönüp gider.

   3- Yardım al.
   Tıpkı şampuan seçiminde olduğu gibi, sormaktan çekinme ve gratis ya da watsonsda görevli kişilerden saç tipini anlatarak yardım al. Saç kremi, saç maskesi, saç serumu, saç köpüğü dahil tam takım almak zorunda değilsin. Böyle hissedenler de var. Sadece saç serumu ya da sadece maske de yetebilir. Saç tipinize göre sözünü çok söylesem de maalesef tekrar söylüyorum. Saç tipiniz hangisine ihtiyaç duyuyorsa sadece onu alın.

   4- Kırıkların onarılması söz konusu olamaz!
   Saç konusunda o kadar çok araştırma yaptım ki tahmin edemezsin bile. Saç kırıklarını onaran şampuanlar, kremler görüyorum. Kırıkların onarılması gibi bir durum olamaz. Kırıklar kesilerek alınır.

   Kitaplarda gördüğüm bir hata da süre verilmesi. Ayda bir diyen de var 3 ayda bir diyen de. Hayır, süre veremem. Herkesin saçı farklı bir hızda uzar ve saçlarına ne kadar ısı kullanırsan o kadar çabuk kırıkların artar. Isı kullanmadan da kırıkların oluştuğunu düşünebilirsin. Evet bazı saçlar için bu olabiliyor. Ya da kurutma makinesinin de saç kırdığını bilmiyor olabilirsin. Tüm bu nedenleri toplarsak sana bir süre vermem imkansız. Saçının ihtiyacını en iyi sen bilebilirsin.

Saç Şekillendirme

   1- Saçlarınızı sevin, onlara ısıyla çok zarar vermeyin.
   Saçlarınız ısıyla şekillendirildiğinde çok hoş görünüyor olabilir. Ama sürekli kullanımda saçınızın güzel şekli kırıklarla taçlandırılacağı için eski güzelliği kalmaz. Özel günlerde kullanmayı tercih edin.

   2- Sürekli deneyin ve en yakışanını bulun.
   İşte bu da göremediğim bir madde. Sadece şu modeli yapın, şöyle yapın, böyle yapın denip duruluyor. Yanlış, size hangisinin yakışacağını onlar bilemez. Hepinizin yüz şekli birbirinden çok farklı. Ayrıca her topuz, her örgü, bütün saç tiplerinde kolaylıkla yapılamıyor.

   Bu yüzden kendiniz bakın, youtubeda binlerce video var. Canınız sıkıldıkça açın izleyin. Yapabileceğiniz her modeli deneyin. Yakıştı mı bakın. Belli olmaz belki de sana en yakışan modeli daha önce hiç denememişsindir.

   Okuduğunuz için teşekkür ederim. Votelarınızı esirgemeyin lütfen. Sizi seviyorum. ❤️

~Lavinia

Kızlara Tavsiyeler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin