Don't get offended yet!
The title might be invoking your anger.Jangan merasa tersinggung dulu!
Judulnya mungkin membuatmu marah.I mean is everyone is different.
Maksudnya semua orang berbeda.
Slow learner but diligent person (turtle)
Lambat belajar tapi rajin (kura-kura)
Hated but hard to be killed (cockroach).
Dibenci tapi sulit dibunuh (kecoa).
Lazy and loved being pampered (cat).
Malas dan senang dimanjakan (kucing)
---------------------------------------------------
Chinese folks believe humans could be divided into 12 Chinese zodiacs.
Orang China percaya manusia terbagi menjadi 12 shio.
A person born in Rat year is a quick learner but he/she tends to get bored easily.
Orang shio tikus cepat belajar tapi juga mudah bosan.
A person born in Ox year would be diligent, but he/she doesn't like changes too much.
Orang shio kerbau rajin tapi tidak suka perubahan.
Or you believe in Western zodiac like Pisces, Scorpio and etc.
Atau kau lebih mempercayai zodiak barat seperti Pisces, Scorpio dll.
Humans used a lot of time to explain why one person is different from another one.
Manusia menghabiskan banyak waktu untuk menjelaskan mengapa seseorang berbeda dari lainnya.
That's why finding happiness is different for everyone.
Oleh karena itu, mencari kebahagiaan berbeda bagi setiap orang.
Find what makes you happy. What's your passion in life.
Cari apa yang membuatmu bahagia. Apa gairahmu dalam hidup.
For me, it would be reading and writing novels. Guilty as charged. I'm a bookworm.
Untukku, Hal itu adalah membaca dan menulis novel. Terbukti bersalah sebagai kutu buku.
For nerd type like me, pleasure time is finding a quiet place and a good book in hand.
Untuk kutu buku sepertiku, waktu yang menyenangkan adalah menemukan tempat tenang dan sebuah buku bagus di tangan.
For a social type, mingling in a party/ crowded place would boost his/her spirit.
Untuk orang yang menyukai keramaian, pergi ke pesta / tempat ramai akan menaikkan semangatnya.
One of my friends goes to hiking once or twice in a month. Because he likes it. Different people, different fun.
Seorang temanku pergi hiking 1-2x dalam sebulan. Beda orang, beda kesenangan.
Find out your personalities. Ask yourself. What makes you happy? Make a list of what your happiest moment.
Cari tahu kepribadianmu. Tanyalah diri sendiri. Apa yang membuatmu bahagia? Buatlah daftar saat2 terbahagiamu.
Don't need much money.
Tidak perlu banyak uang.
It could be simple as eating your favorite food or singing in the bathroom.
Lakukan saja hal2 sederhana seperti makanan favorit atau bernyanyi di kamar Mandi.
Don't have a clue? Think about your childhood. What did you like back then? Playing basketball, singing, drawing. Hope you got it now.
Tidak Ada petunjuk? Ingatlah Masa kecil. Apa yang sering kau lakukan waktu itu? Main basket, bernyanyi, menggambar. Kuharap kau sudah mengerti.
Make a list of your favorite actions. Do it at least once a week.
Buat daftar kegiatan favoritmu. Lakukan minimal 1x seminggu.
Spend more time with your friends and family at least once/ twice a week. Longer than eating a meal together. Humans need physical social interaction. No virtual relationship could replace them.
Berkumpul dengan teman2 dan keluarga minimal 1-2x seminggu. Waktu yang lebih lama dari makan bersama. Manusia perlu interaksi sosial secara fisik. Tidak Ada hubungan dunia Maya yang dapat menggantikannya.
I hope our road trip hasn't been too boring. Next chapter would be more interesting.
Kuharap perjalanan Kita tidak terlalu membosankan. Bab berikutnya akan lebih menarik.
--------------------------------------------------
Don't forget to vote and comment. Thanks:)Jangan lupa untuk vote dan komentar. Terima kasih:)
KAMU SEDANG MEMBACA
Roadtrip to Happiness/ Perjalanan Menuju Bahagia (English-Indonesian) Wattys2018
Não Ficção#4 learning #2 bilingual #28 trending #122 perjalanan #60 English #153 quotes #19 completed #22 happiness How to be HAPPY? Rich? Many billionaires paid their physiatrists a lot of money every month. Good looking? Many handsome actors and beautiful...