Leto klopkajúce na dvere oznamovalo koniec ďalšieho semestra na New Yorkskej univerzite . Na jednom z New Yorkských internátov boli ubytovaní i priatelia, ktorí prišli do Ameriky študovať. Miranda Fels nižšia slečna s dlhými čiernymi vlasmi až po pás, Patrick Winner vysoký a chudý chlapec s hnedými vlasmi, Tomy Winter hnedovlasý chalan strednej výšky so zelenými očami, Mary Sheep nízke dievča, ktoré predsa len nebolo tak nízke, no to len vďaka jej opätkom, Erika Zenerová tiež dievča nízkeho vzrastu, avšak nikdy sa neunúvala nosiť opätky. Jej hnedé brčkavé vlasy sa ťahali k jej ramenám a vždy so sebou brala svoj malý zápisník. Tomy popri štúdiu medicíny si stíhal privyrábať i prácou v Svetovom obchodnom centre. Spoločne s Mirandou, ktorá taktiež študovala medicínu sa vracal z ich poslednej skúšky v tomto semestri. Sedeli v taxíku, ktorý ich viezol do Central parku.
„Tak, nakoniec sme to zvládli," po chvíľke ticha povedala Miranda. „Prosím ťa, keby ma vidíš včera koľko stresov ma tieto skúšky stáli. Pri predstave, že toto musím znášať ešte ďalšie tri roky, no, vlastne si to ani nechcem predstavovať," zasmial sa Tomy. „Počkaj ako sa ti to vykompenzuje keď jedného dňa zachrániš život." „Ja tomu verím, len hovorím, že to bude ešte dlhá cesta."
Keď taxík zastavil, zaplatili a vyšli von. Tu ich už čakal Patrick. Bol to študent ekonómie. Na tvári mal už veselý úsmev, ktorý jasne naznačoval, že skúšky úspešne zvládol . Napriek tomu, že Tomy s Mirandou skúšky taktiež zvládli, vyzerali vyšťavene.
„Ahojte! Tak ako? Prečo vyzeráte ako vymačknuté pomaranče?" pozdravil ich Patrick. „Náramne vtipné, v noci som spal tak dve hodiny, a aj to medzitým ako som sa pozrel od knihy z okna," vyhŕkol zo seba Tomy.„No, asi tak," zachichotala sa Miranda.
„Poviete mi už výsledok konečne?"
Miranda sa pozrela na Tomyho, akoby sa pýtala, kto odpovie ako prvý.
„Spravila som!" veselo poskočila Miranda.
„Super gratulujem!" povedal Patrick a ľahko objal Mirandu.
„No, aj ja som spravil," povedal mierne unavene Tomy.
Patrick sa tvárilo viac veselo ako Tomy alebo Miranda. Podal Tomymu ruku a objal ho pričom ho dosť silno pleskol po chrbte a povedal: „Gratulujem!"
„A...u, no teraz si ublížil mojej columna vertebralis. Ale ďakujem," zasmial sa Tomy.
Patrick si nasadil slnečné okuliare a nechápavo pozrel na Mirandu, ktorá sa tam len chichotala, no napokon povedala: „Nechaj tak, tieto skúšky ešte pár dní budú mať dozvuky."
„Náramne vtipné," povedal s kamenným výrazom Tomy.
„A kde sú ostatní?" opýtala sa Miranda.
„Teraz som volal s Erikou, už je na ceste, len vraj zmeškala metro, tak čakala. A Mary, tá hovorila, že príde trošičku neskôr, takže tak."„No nevadí, poďme si sadnúť prosím. A dáme si zmrzku! Pozývam!" vyhlásil Tomy.
„Ja sa brániť nebudem," zasmiala sa Miranda.
„Tak to ani ja," súhlasne prikývol Patrick.„Dobrý deň! Ja vás poprosím do toho najväčšieho kornúta, no takže. Čokoládovú, jahodovú, citrónovú, pistáciovú a šľahačku," vypýtal si ako prvý Tomy.
YOU ARE READING
Letná brigáda
AdventureUkončenie semestra na vysokej škole v New Yorku? Príchod leta a zábavy a zážitkov? Príchod letných prác a letných lások je tu! Toto leto si užíva každý naplno. Thomas bol študentom medicíny, ktorý spoločne so svojimi priateľmi prišli študovať do Am...