Tak! Yana tak pernah buat perkara macam itu" Tangis Diyana sambil memeluk kaki suami dia Daniel.
Dasar perempuan murahan! Tak cukup aku! Kau pe main dengan laki lain!" Marah Daniel lalu menolak Diyana jauh dari dia. Dia pergi meninggalkan Diyana diruang tamu
Alaa kau mengaku je lh. Tak payah nak buat drama kau sangat inilh" Sindir seorang gadis yang berdiri sebelah dengan perempuan yang agak berusia.
Sanggup kau bella.Apa salah aku sampai kau fitnah aku macam itu" Tanya Diyana dengan tangis. Hancur hati apabila seorang sahabat yang dia percaya selama ini khianati diri dia.
Salah kau. Salah kau sebab rampas daniel dari aku" Bisik Bella perlahan disisi Diyana.
Ibu. Tolong cayakan yana" Rayu Diyana pada ibu mentua dia.
Pergi kau! jauhkan diri dari keluarga aku! Aku benci perempuan sundal macam kau" Jerit Puan Zita.
Tak. Hisk .. Yana x buat . Hisk" Tangis Diyana lagi.
Hah? Apa? kau tak buat? Oi! habis gmbr itu sapa hah! Kau kn? jangan nak menipulh! Apalh nasib ank aku percaya sangat perempuan macam kau ini." Marah puan zita lagi.
Sekarang aku nak kau pergi dari rumah ini!" Kata Puan Zita lalu menarik lengan Diyana menuju pintu utama.
Tak. Diyana tak buat semua itu! Ibu tolong caya pada Diyana!" Rayu diyana sambil memeluk kaki Puan Zita
Pang!
Keji aku bila kau pegang kaki aku! " Kata Puan Zita. Bella hanya tersenyum sinis. Sekarang rancangan dia berjaya untuk.menjatuhkan Diyana dari Daniel. Dia benci melihat perempuan itu bahagia.
Mama!" Kedengaran suara budak kecil dalam usia 8 tahun berlari ke arah Diyana.
Hah! kau bawalh anak kau ini sekali. Jangan jangan ank kau ini pun ank luar nikah kau!" Sinis Puan zita. Diyana hanya menangis sambil memeluk ank dia Nur Aria.
Nenek jahat hisk hisk" Kata Aria.
Sapa nenek kau! Aku tak pernah angkap kau cucu aku bodoh! Sekarang aku nak kau jangan jejak disini lagi!" Kata Puan Zita.
Diyana hanya tertunduk. Besar sungguh dugaan yang dia hadapi.
Diyana Qisara." Panggila daniel. Diyana memandang ke arah daniel kelihatan satu beg roda disebelah daniel.
Aku ceraikan kau! Dan jangan pernah muncul depan mata aku!" kata daniel dan meletakkn beg itu diluar rumah.
Dia segera menutup pintu utama. Diyana hanya menangis . Sekarang hanya Nur Aria menjadi kekuatan dia.
Shh mama jangan nangis. Nanti mama tak cantik" Pujuk Aria pada Diyana. Diyana hanya tersenyum kecil ke arah Aria. Dia memimpin jari kecil Nur Aria.
Jom pergi rumah tokma" Kata Diyana perlahan. Nur Aria hanya mengangguk. Dia seakan faham dengan keadaan ibu dia sekarang
_______
Tok tok!
Diyana mengetuk pintu rumah ibua dia. Kedengaran bunyi pintu dibuka dan muncul susuk tubuh seorang perempuan agak berusia.
Diyana" Panggila perempuan itu. Dia segera memeluk anak dia.Diyana menangis didalam pelukan ibunya Puan Mawar.
Diyana kena fitnah . Hisk.. hisk.. Diyana x tahu mana salah Diyana hisk hisk. Bella kwan Diyana buu. T-tp kenpa dia sanggup buat Diyana macam itu !" Adu Diyana didalam pelukan Puan Mawar. Aria sudah lari ke arah abang Diyana iaitu Danny.
Shh sabarlh anak"Pujuk Puan Mawar senyum nipis. Danny hanya diam. Perlahan perlahan muncul dendamnya kepada bella dan Daniel.
Di- Diyana kena cerai" Kata Diyana perlahan.Puan Mawar hanya menutup mulut. Tak sangka Daniel akan bertindak begitu pada anak dia.
Danny semakin dikuasai oleh marah dia." Kau memang cari masalah daniel " Bisik Danny. Dia mendukung Aria yang dh lena . Perlahan lahan dia berjalan ke atas menuju bilik tidur Diyana. Dia meletakkan Aria perlahan perlahan diatas katil.
" Uncle janji suatu hari nanti Aria akan dapat papa yang paling baik tak macam lelaki itu. " Bisik Danny.Dia mencium perlahan dahi Aria.
Dia menutup pintu dengan perlahan. Takkan nak tutup kuat pula mahu menangis budak itu terkejut.
Danny turun ke ruang tamu. Kelihatan Ibunya dan Diyana masih diruang tamu.
Aku akan balas dendam untuk kau dik" Bisik Danny
Ibu . Danny nak keluar dulu " Kata Danny pada Puan mawar.
Balik jangan lewat." Kata Puan Mawar. K Puan Mawar dia takde suami. Suami dia dh meninggal apabila kemalangan jalan raya dulu.
Baiklh" Patuh Danny. Dia mengosok kepala Diyana sekejap yang dh lena dibahu ibu nya. Mungkin penat sebab menangis tadi.
___________
Kau bawa je lh Brian itu ! Asal pula nak suruh akuu" Kata seorang lelaki berambut perang, mata dia berwarna hazel .
Tolonglh aku!" Kata Danny lagi pada kawan dia .
Hah! aku taknak. Aku bru jr cuci tangan taknak buat masalah. Datang je kau bawa aku buat masalah pula " Kata Karl Xander lagi. Brian hanya mengeleng kepala melihat kedua dua sahabat dia.
Masalahnya si Brian ini bodoh.! aku nak kau. Kau akan bijak" Kata Danny lagi
Pap!
Aduh sial! kau kenapa!" Tanya Danny agak marah pada Brian.
Kau cakap aku bodoh? Amboi amboi sedapnya mulut kau cakap macam itu.!" Marah Brian pula.
Apa! Kau memang bodoh pun! dulu aku suruh kau hancurkan perkahwinan adik aku! tp kau pe gorat perempuan! " Marah Danny pula.
Dan bermulalah perang mulut diantara Danny dan Brian. Karl hanya menutup telinga dia. Boleh pekak telinga dia dengar dua orang ini.!
Aku sumbat kau ka lubang jamban nanti!" Jerit Brian.
Cukup ke!" Tanya Danny dengan suara agak besar.
Gila kau tak cukup. Gajah pun cukup masuk patah lagi badan kau!" Kata Brian.
Kau!" Dengan laju Danny lompat ke atas badan Brian. Mulalh rancangan WWE.
Kelihatan semua anak buah Karl berjalan ke arah mereka siap bawa popcorn lagi.
Bos brian ayooo!" Sokong separuh ank buah.
Bos Danny !!" Sokong separuh ank buah.
Karl dh hilang sabar dengan semua itu.
Berhenti!!!" Kdedengaran suara karl. Serta merta sorakan terhenti begitu juga Danny dan Brian.
Kau dan kau! Cuci jamban 1bulan!" Kata Karl dengan serius
What!!!!!" Jerit Danny dan Brian.
semua anak buah karl termasuk karl menutup telinga apabila mendengar danny dan brian menjerit
Boleh pekak aku!!
_______________Hyehyehyee!!
Sis back!!!
Dengan cerita baru!!
Ok tak?
Kalau ok teruskan vote cerita sis yee❤
Abaikan tyoo sygg😪💄
Byee😊
YOU ARE READING
B3:My papa is MAFIA!✓
ActionPERHATIAN! BUKAN sambungan buku nombor 1 dan 2 _________________ Diyana Qisara seorang gadis yang agak malang. Dia diceraikan oleh suami dia apabila dirinya kena fitnah dari sahabat baik dia dan ibu mentua dia. Hanya Si anaknya iaitu Nur Aria menja...