Aku terima nikahnya Diyana Qisara binti lucas xander dengan mas kahwin 3 ringgit tunaii
Sah
sah
sah
Karl bangun lalu berjalan menuju ke diyana yang sedang menunduk. Dia tersenyum bahagia akhirnya dia berkahwin juga dengan diyana .
Dia berduduk dihadapan diyana.
Hai sayang" tegur karl sambil senyum manis. Manakala diyana hanya tertunduk malah dia tidak mengangkat muka.
Malu kot?" Pikir karl. Dia terus mengambil tangan Diyana untuk disarung cincin.
Kasar doh tangan dia" bisk karl.
Cium lh dahi isteri kau" kata salah seorang makcik. Karl hanya mengangguk lalu memegang dagu diyana .Karl menjerit setelah melihat muka diyana .
Argh!" jerit karl
Hai abang" Kata brian sambil malu malu kucing.
TIDAK!"jerit karl. Dia terus terbangun dari sofa. Dia mengurut dada sambil melihat sekeliling.
Kau kenapa?" Tanya Brian yang bru turun dari tingkat atas. Karl hanya mengeleng kepala. Rupanya dia hanya mimpi.
Oh diyana ada datang tdi dia ka taman" Kata brian lalu duduk disofa. Ka terus bangun dan berlari ke arah taman. Dia nak luahkan juga!
Diyana!" panggil karl yang membelakangi dia.
A- aku suka kau!" Kata karl. Dia memandang diyana yang masih membelakangi .
Aku cintaikn kau dari dulu!" Luahkan karl lagi. Dia melihat dengan pelik ke arah diyana yang masih diam. Dia terus memegang bahu diyana dan terus memusingkn.
Saya pun suka awak" Balas suara garau . Sekali lagi karl menjerit
Argh!" Jerit karl. Dia melihat ke arah danny yang malu malu kucing sambil bermain dengan hujung tudung dia
TIDAK!" Jerit karl.
Dushh!
Karl terus tersedar dari tidur dia. Dia memandang Brian dan Danny berdiri didepan dia sambil memegang bladi.
Kau apahal babi? menjerit jerit tidak dari tadi. " Tanya Danny geram. Karl hanya mendiam dia memandang danny dan brian dengan perasaan marah. Kenapa mesti beruk dua ekor ini masuk dalam mimpi dia!
Dush ! dush!
oi babi sakit!" jerit brian sakit ditumbuk karl.
Tolong!" Jerit danny pula. Karl duduk diatas dia
TOLONG!" jerit dua orang jejaka. Anak buah mereka hanya melihat dari jauh takut untuk tolong .
_________________
Tok tok!
Danny berjalan perlahan ke arah pintu . Dia memegang muka dia yang biru ditumbuk oleh karl.
Dia membuka pintu dan muncul muka irena.
Irena" Bisik Danny. Irena pun terkaku melihat danny dihadapan pintu . Namun lebam di muka danny lebih menarik perhatian dia.
Tanpa irena sedar dia mengusap wajah danny .
terkaku
terkelu
Tu yang dirasa danny sekarang.
Oh adik ku tersayang kau datang juga menolong abangmu ini~" Suara brian telah menyedarkn irena. Dia berjalan melepasi danny seoleh oleh takde benda yang berlaku . Danny tersenyum maksudnya dia ada peluang untuk mengambil hati irena kembali .
Kenapa tak balik rumah .Tahu tak mama dh bising ka rumh" Kata irena lalu duduk sebelah brian .
Kau ingat aku nak balik rumah dengan muka macam ini memang tak lh" Balas Brian.
Siapa buat " tanya irena sambil menekan lebam di muka abang dia
Auch sakit lh ! tu karl buat"Kata Brian sambil memegang wajah dia . Entah hantu mana yang rasuk budak tu sampaikan dia dan danny kena
Hah kau datang sini apahal! " Tanya brian pada adik dia.
Takde . Aku nak shopping tadi tapi diyana takde ka rumah tu aku pergi sini" Balas Irena.
Diyana balik kampung " sampuk danny tiba tiba. Irena hanya memandang ke arah lain.
Oh patut lh budak tu diam je harini" Kata brian perlahan . Irena hanya memandang pelik arah brian. Sapa budak?
Budak mana pula?" Tanya irena.
Jom abang tunjuk" kata brian lalu menarik irena. Irena hanya mengikut manakala danny dh tidur disofa.
Irena terkejut melihat karl yang terbaring di atas rumput . Kadang kadang dia guling guling atas rumput lepas tu menjerit.
Kenapa dengan karl?" Bisik irena .
Sakit cinta" jawab brian pula.
Dengan diyana?"tanya Irena pada brian. Brian hanya mengangguk .
DIYANA QISARA!
opocot!
Latah danny diruang tamu. Brian pun usap dada tah tiba tiba budak tu menjerit .
____________
Seminggu diyana balik kampung seminggu tu juga karl gila bayang . Sampaikn danny dan brian pelik melihat . hanya seorang yang telah membuat ketua mafia jatuh cinta orang tu ialah Diyana QisaraAria berlari laju kearah seseorang . Dia terus memeluk pinggang lelaki tersebut . Lelaki tu hanya tersenyum sambil mengosok kepala dia .
Rindu uncle karl" Kata Aria perlahan. Diyana hanya tersenyum melihat telatah anak dia .
Rindu aria juga " balas karl. Karl curi pandang ke arah Diyana dihadapan dia .
Habis uncle Dan tak rindu lh" Sampuk danny dibelakang .Aria hanya tersengih dia melepaskn peluk dari karl lalu berjalan ke arah danny .
Rindu uncle Dan jugaa" Kata Aria sambil senyum
Yelah" balas Danny .
Karl berjalan perlahan ke arah diyana . Rindu dia melihat perempuan tu.
Lama awak pulang kampung"Tanya karl pada diyana.
oh saya tolong makngah atur majlis kahwin anak dia " Balas Diyana .
Oh. Kita pula bila" Tanya karl tiba tiba . Diyana mendengar terus memandang karl.
Ish tak lawak lh " Balas Diyana . Dia memalingkn muka dari karl .
Mana ada lawak. Boleh lh saya jdi papa aria " Balas karl pula . Diyana dengar semkin merah malu .
Kalau saya ajak kah-" Belum sempat karl habiskn ayat dia . Dia merasakan ada sesuatu terkena muka dia .
Pap!
Kalau nak melamar pun cari tempatlh cari suasana romatik sikit ini tak depan mata aku juga berbulu aku dengar " Sinis Danny. Tepat balingam selipar dia ka muka karl.
Kau setan memang cari pasal betul!" Kata karl dengan marah. Dia kerja danny yang dulu lari . Kalau dia dapat danny dia nak gantung danny depan pokok rumah dia puas hati .
Diyana ketawa melihat mereka dua, dia memegang dadanya dia tahu apa ayat karl tdi . Namun dia takut . Dia takut kisah hitam berulang kembali . Kalau karl memang jodoh diturunkn pada dia .Dia terima .
_____________
Jauh dari situ kelihatan seseorang memerhati dari jauh. Dia tersenyum sinis .
Bahagialh selagi kau boleh karl.Aku akan bunuh sapa je orang yang kau sayang " Bisik orang tu dengan jahat . Dia mengambil iphone dia dari poket dan mengambil gambar diyana. Dia tersenyum sinis .
Dia terus masuk ke dalam sebuah kereta hitam dan terus meninggalkn taman tersebut .
________
Tadaaa ok done!🤗Just abaikn typo😘❤Dan vote yee😍❤
Tunggu next part ❤
Gdnight guys😪❤
YOU ARE READING
B3:My papa is MAFIA!✓
ActionPERHATIAN! BUKAN sambungan buku nombor 1 dan 2 _________________ Diyana Qisara seorang gadis yang agak malang. Dia diceraikan oleh suami dia apabila dirinya kena fitnah dari sahabat baik dia dan ibu mentua dia. Hanya Si anaknya iaitu Nur Aria menja...