Bab8✨

13.3K 614 21
                                    

Tuk! tuk!

Ketukan dipintu membuatkan arissa keluar laju dari bilik mandi.  Dia melihat jam menunjuk kepada pukul 11:30

Sapa pula datang malam malam ini?" Tanya Arissa pada diri sendiri.  Dia berjalan perlahan turun kebawah dan melangkah ke arah pintu .

Dia membuka lock pintu dan membuka namun tidak melihat sesiapa. Saat mata dia jatuh ke bawah dia menutup mulut melihat seorang lelaki pengsan dihadapan rumahnya. 

Awak? awak ok tak?" Tanya Arissa gelabah. Dia memegang bahu lelaki tersebut sekali lagi dia terkejut kerana dia mengenali lelaki tersebut .

Brian!"Jerit dia kecil . Dia teragak agak untuk membawa brian masuk bilik. 

T- tolong " Bisik brian dalam kesakitan.  Arissa terkejut melihat darah diperut brian.

Dia terus membawa Brian masuk bilik. Dia mesti tolong! kerana lelaki ini juga yang menolong dia ketika dulu!

Dia membaringkn brian diatas sofa.  Dengan laju dia lari untuk mengambil peti kecemasan .

Nasib dia tahu untuk mengubat kerana dulu dia mengambil jurusan doktor.

Arissa duduk dilantai bersebelahan brian . Dia teragak agak untuk membuka baju brian .

Buka je lh " Kat Arissa.  Dia mengigit bibir dia sambil perlahan perlahan selak baju brian . Kelihatan luka kemungkinan disebabkan pisau. 

Argh!" Jerit brian ketika Arissa mencuci luka. 

Shh awak tahan dulu" Kata Arissa pada brian . Brian melihat ke arah Arissa yang sedang fokus mencuci lukanya.  Brian tersenyum sikit sebelum dia menutup mata.

Setelah 30 minit mencuci luka brian Arissa menyusun bahan bahan yang diguna nya tadi.  Dia melihat wajah brian yang lena . Dia mengusap wajah tersebut .

Apa yang terjadi pada awak?" Bisik Arissa.  Dia bangun untuk menghantar peti kecemasan tu . Dia turun semula dengan membawa selimut . Dia menyelimutkan brian . Dia mengusap kepala brian dan mencium dahi brian . Arissa segera naik untuk ke bilik dia. Lagipun dh lewat malam.

Brian membuka mata setelah merasakan Arissa takde disebelah dia . Dia memegang dahi yang dicium oleh Arissa tdi . Perlahan lahan bibir dia tersenyum apabila mengingat kejadian tu . Tak sia sia musuh dia cucuk dengan pisau kau tak sudah tentu dia tak jumpa Arissa .

Arissa . " Sebut Brian perlahan. Dia akan pastikan Arissa milik dia walau apa pun terjadi.  !

_________

Brian tersedar dari tidur apabila mendengar bunyi di dapur . Dia bangun dari baring.

Argh" Brian serta merta memegang perut dia.  Dia melihat perut dia dibalut

Awak dh bangun" Sampuk satu suara lembut . Brian melihat ke belakang.  Kelihatan Arissa dibelakangnya. 

Saya ada bawa bubur untuk awak ini" Kata Arissa . Dia terus meletakkan mangkuk bubur di atas meja sebelum duduk di sebelah Brian ..

Thanks tolong aku" Ucap brian perlahan . Dia cuba untuk bangun dari baring.

Welcome" Balas Arissa . Dia mengambil mangkuk bubur tadi .

Saya suapkan " kata Arissa.

Tak payah . aku boleh makan sendiri.  " Kata Brian . Arissa hanya mengeleng. 

Kalau sakit tu buat cara sakit "Balas Arissa.  Arissa terus menyuapkan sesudu bubur ke arah brian . Brian hanya diam . Dia makan juga bubur yang disuap oleh Arissa.  Dia memandang wajar Arissa.  Wajah yang telah mengambil hati dia sejak pertama kali .

___________________

Irena duduk diatas pasir .Kini dia berada di pantai . Dia memandang tempat itu.  Sungguh dia rindu tempat ini . Tempat ini yang banyak bagi dia kenangan .

Tempat ini juga pertama kali dia berjumpa dengan danny.  Pertama kali jatuh cinta dengan lelaki tu.  Dia mengeluh. Dia rindu dengan danny.  Rindu dengan usikan lelaki tu.  Rindu mnja dengan lelaki tu . Semua pasal lelaki tu dia rindu. 

Selama ini dia hanya mencuri curi melihat ke arah danny.  Dia nak dekat danny. Namun kerana ego dia membuang perasaan tu.  Irena menyapu air mata yang keluar . Dia terus bangun dari duduk dan menuju ke kereta dia. 

Jauh dari situ kelihatan danny memerhatinya dari jauh . Danny mengeluh.  Dia kecewa kerana irena tak pernah mendengar perjelasan dia.  .

Tiap kali dia nak jelaskan mesti irena mengelak untuk jumpa dia .

" Irena . Imissyou" Bisik danny perlahan. 

Buat macam cara kau"

Danny teringat akan kata kata brian minggu lepas.  Dia tersenyum pahit.  Dia mengambil iphone dia dan menelefin seseorang

Aku nak korang tolong aku culik seseorang. " kata Danny.

Irena ros" Kata danny lagi.  Dia terus menutup call tanpa mendengar balasan orang disebelah. 

Maafkan aku irena "Kata Danny . Dia tersenyum sinis .Dia terus berjalan ke arah keretanya. 

_____________

Guys! apa yang danny nak buatt😭

Nak tahu?Tunggu lh bab seterusnyaaa😂❤

Abaikan typo sis.  Teruskan vote muah😘byeee

B3:My papa is MAFIA!✓Where stories live. Discover now