Diyana duduk ditepi kolam yang terdapat di rumah agam karl. Fikiran dia selama ini agak terganggu sebab akhir akhir ini dia sering menerima surat ugutan .
Kadang kadang dia rasa macam ada orang memerhati dia dari jauh.
Dia risau akan keselamatan dia dan anak dia.
Haih" keluh diyana . Diyana terkejut apabila tempat sisi nya ada orang duduk. Segera dia melihat ke sebelah kelihatan karl.
Kuat keluh ? Ada masalah ke?" Tanya karl. Dari tadi dia memerhati diyana yang termenung.
Takpe. Saya ok je" Tipu Diyana, dia tersenyum kecil memandang ke arah karl.
Jangan nak menipulah" Balas karl. Dia membalas pandangan Diyana. Dia tahu diyana menipu sebab dia sendiri yang upah orang suruhan dia untuk memerhati diyana dari jauh.
Dia taknak kesayangan dia dalam bahaya. Dia sayang akan gadis itu sejak pertama kali berjumpa walaupun hati pertama dia dah diketuk oleh "yana" namun kali ini diyana yang ketuk dan dia takkan biar kan gadis itu pergi.
Saya risau. " Kata diyana. Dia tak boleh menipu dengan karl kerana pasti karl akan tahu.
Risau?" Tanya karl.
Akhir akhir ini saya selalu terima surat ugutan. Kadang kadang mereka akan hantar kepala burung pada saya. Saya risau dengan keselamatan Aria. " Kata Diyana perlahan. Karl hanyaa diam. Perlahan perlahan dia rasa marah . Takkan musuh dia tahu akan diyana.
Dia mesti fikirkan cara untuk melindungi diyana san Aria. Diyana dengan aria je eh. Danny tak payah budak itu dah besar.
Kahwin dengan aku" Diyana terus memandang ke arah karl. Dia ingat karl buat lawak namun dari muka karl kelihatan karl serius.
Jangan buat lawak karl. Awak pun tahu saya ini janda" Kata diyana
Ye aku tahu tapi aku serius diyana. Kahwin dengan aku. Aku akan jaga kau. Aku akan jaga ibu kau. Aku akan jadi papa yang terbaik untuk Aria. Kahwin dengan aku. Sebab ak..aku dah suka kau dari pertama kali kita jumpa " Luah karl. Dia memandang tepat ke mata diyana .
Diyana hanya diam. Dia memandang muka karl. Dia tahu karl ikhlas. Kalau karl memang turun untuk dia. Dia terima.
Diyana hanya mengangguk sambil senyum manis.
Saya terima Xander" Kata Diyana. Xander panggilan yana ketika masih sekolah.
Xander?" Tanya karl pelik. Hanya seorang je gadis yang selalu panggil dia xander. Iaitu yana.
Tak ingat yana lagi ke?" Dah tiba waktunya untuk dia bagitahu siapa diri dia sebenar. Diyana tersenyum melihat muka kaku karl.
Ya..yana" Gagap Karl berkata. Diyana hanya mengangguk.
Yana!! Yeah! bakal wife aku crush aku dulu!!" Jerit Karl dia mahu peluk diyana namun
dush!
Belum sah jangan kau nak peluk adik aku sial" Selamba danny sepak karl ke dalam kolam. Brian tetap brian dia hanya ketawa. Luke pula merakam kejadian tersebut.
Babi!" Carut karl pada danny. Danny hanya buat muka kosong. Dia duduk sebelah Diyana. Lalu memeluk bahu diyana
Jaga adik aku baik baik. Kalau aku tahu adik aku nangis kau aku gantung ka atas pokok itu" Ugut Danny sambil memandamg tajam ke arah karl yang berenang di dalam kolam. Dah alang alang orang sepak baik mandi terus .
Yeye aku tahu . " Balaas karl. Kini dia tersenyum bahgia. Tak sabar nak kahwinnn!!
_______________________
YOU ARE READING
B3:My papa is MAFIA!✓
ActionPERHATIAN! BUKAN sambungan buku nombor 1 dan 2 _________________ Diyana Qisara seorang gadis yang agak malang. Dia diceraikan oleh suami dia apabila dirinya kena fitnah dari sahabat baik dia dan ibu mentua dia. Hanya Si anaknya iaitu Nur Aria menja...